Trampoline in voortuin

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door me1989, 5 mei 2024.

  1. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.103
    711
    113
    Zijn er mensen die dat hebben? En dan met of zonder net? Mijn kinderen vinden trampoline springen geweldig, maar achter hebben we vrij weinig ruimte.

    Voor zou kunnen, maar een veiligheidsnet voor het raam vind ik dan weer lelijk.
     
  2. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.971
    1.240
    113
    Ik zie het wel vaker, dus lijkt me prima kunnen. Sommige mensen vinden het vast niet kunnen, maar daar hoef jij je natuurlijk niks van aan te trekken.

    Wij hebben er één (in de achtertuin) zonder net. Hij is ingegraven en geen schutting, muur, bomen ernaast. Dus als ze vallen dan liggen ze in de tuin of in het gras.

    hoe zou dat bij jullie in de voortuin zijn?
     
  3. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.103
    711
    113
    Voor hebben we nu alleen maar tegels en langs de zijkanten en voorkant hebben we hardhouten plantenbakken gemaakt met planten er in. Daar wil je natuurlijk niet op vallen. We kunnen wel kunstgras of rubber tegels om de trampoline leggen. Ingraven zou ik sowieso doen, zodat de buren niet tegen zo'n lelijk ding aankijken, maar het mooiste zou eigenlijk een laag veiligheidsnet zijn (mijn kinderen springen niet hoog en gaan geen saltos maken), maar ik denk niet dat dat bestaat. Een net tot maar (hooguit) een meter hoog.
     
  4. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.191
    1.607
    113
    Vrouw
    Ik heb het nu nog niet, maar ga het over een paar jaar wel doen. Als de kinderen oud genoeg zijn om ook in de voortuin te mogen spelen.
    Heb best een grote voortuin waar ik helemaal niks mee kan. Ontzettend handige plek voor een trampoline dus. In de achtertuin vind ik hem teveel ruimte innemen dus kan niet wachten tot hij naar voren kan. Wel met net, maar dat heeft hij sowieso, waar hij ook staat.
     
  5. Mama8891

    Mama8891 Bekend lid

    6 nov 2020
    598
    637
    93
    Vrouw
    Wij hebben er 1 in de voortuin, met net. Qua zicht maakt het hier niet heel veel uit, voor zit de keuken. Is misschien anders als je woonkamer voor zit.
     
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.873
    10.797
    113
    #6 Dubbelgeluk, 5 mei 2024
    Laatst bewerkt: 5 mei 2024
    Hoe oud zijn je kinderen? Die salto’s kunnen natuurlijk nog komen, ik zou zelf altijd voor een veiligheidsnet gaan. Dat heb ik echt al iemand zijn leven zien redden, ook al was de trampoline ingegraven. Maar goed hier komen salto’s, backflips en baranies allemaal voorbij… Staat hij dan pal voor je keukenraam, of kan je hem in een hoek plaatsen?

    Edit: bij ons dus ingegraven én een net.
     
    Diiba, Sado, Paardenbloem en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.498
    1.708
    113
    Vrouw
    Ik heb een trampoline van 4 meter rond in de tuin.
    Zonder net.
    Ze mogen er met zijn 2 tegelijk op.
    Als de kleintjes er bij zijn mogen ze met zijn 4 , maar dan word er heel zachtjes gesprongen of zijn ze spelletjes aan het spelen.
     
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.912
    16.270
    113
    Hoe krijg je dat voor elkaar- zachtjes springen?:roflmao:
     
    Syane, Luna86, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.103
    711
    113
    Motorisch gezien zijn saltos bij onze kinderen onmogelijk.

    Zo'n net zou mijn hele uitzicht wegnemen, die dingen zijn volgens mij altijd enorm hoog. Daarom zou een lager net perfect zijn.
     
  10. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.498
    1.708
    113
    Vrouw
    geen idee :roflmao: ze houden gewoon rekening er mee dat de kleinste er op staat :p

    ik zie nu dat er voortuin staat.. bij mij staat ie in de achtertuin ;)
     
  11. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.630
    5.062
    113
    Vrouw
    Kan je hem niet ingraven? Wij hebben er ook geen net omheen, wel ingegraven dat gaat prima!
     
  12. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.725
    2.166
    113
    Wij niet maar hier in de buurt veel, en dan ingegraven. Dan is een net ook niet noodzakelijk. Vind t altijd wel gezellig :)
     
  13. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.531
    1.754
    113
    Zou dat rustig in de voortuin zetten. Wel ingegraven. Zelf er ook jaren 1 gehad ingegraven zonder net. Bijna niemand heeft een net en iedereen graaft hem.in. alleen bij een hoge trampoline zie je weleens een net. Ooit 1 ongelukje gehad, maar daarbij was een net niet de oplossing geweest.
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.595
    8.451
    113
    Ik zou zelf altijd voor ingraven mét net gaan (zo stond ie bij ons dan ook). Maar ingraven zonder net zie je ook veel. Niet ingraven zonder net vind ik levensgevaarlijk.
     
    Sado vindt dit leuk.
  15. Diiba

    Diiba Bekend lid

    14 sep 2023
    627
    1.000
    93
    Vrouw
    Ook bij ingraven zou ik een net doen. De kans op botbreuken blijft als je met een sprong in het gras terecht komt. Het gras veert natuurlijk niet mee.
     
    Dubbelgeluk en Sado vinden dit leuk.
  16. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.764
    746
    113
    Ik zou in elk geval altijd voor een net gaan. Een autostoeltje vind ik ook lelijk in mijn auto staan, maar zonder ga je ook niet rijden als je kinderen niet de juiste lengte hebben neem ik aan…
    En op een gegeven moment wordt er toch wel anders met de trampoline omgegaan. Waar er hier ‘vroeger’ netjes met maar 2 of 3 kindjes om beurten werd gesprongen waren er hier afgelopen zaterdag bijvoorbeeld 3 grote pubers en 3 jongere kinderen tegelijkertijd op bezig. Ik kan je verzekeren dat ik op dat soort momenten blij ben met een net.
     
    Sado en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  17. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.251
    773
    113
    home sweet home
    Zou toch voor net gaan, 1 meter is natuurlijk niks voor een net bij een trampoline waarop gesprongen wordt door jou kinderen en anders vriendjes. Daarnaast schijnen de meeste kinderen bij seh te komen ivm trampoline ongelukken!
     
  18. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.239
    8.946
    113
    Wij hebben een trampoline met net, niet ingegraven.

    Ook voor ingraven zou ik voor een net gaan of hij moet echt groot zijn. Hoe groot zit je aan te denken? Van ons is ruim voldoende maar zonder net zou hij de helft van de tijd naast liggen.

    Bij ons in de wijk hebben ze er 1 zonder net maar ingegraven. Je ziet dan snel veel meer kinderen er op.

    Ook zie je vaak kinderen in de tuin ook als ze niet thuis zijn. Dat zou ik persoonlijk niet willen.
     
  19. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.381
    563
    113
    Vrouw
    Wij hebben hem bewust in de voortuin. Met een net want zit vlak langs het hekwerk.
    Ik zie het net al niet eens meer.
    Wat de buren ervan denken maakt me niet zoveel uit.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina