wasmachine schoonmaken

Discussion in 'De lounge' started by tulip, Apr 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Heeft er iemand wel zn wasmachine schoongemaakt met chloor. Ik heb nu 2 wassen gedraaid en uit 1tje kwam een tshirt met rare roze/bruine vlekken, en tot overmaat van ramp een nieuwe witte jurk van mij, die heb ik meteen in de chloor gezet en die zijn er gelukkig bijna uit, maar nu durf ik niet meer te wassen, ik denk dat er dus iets in mn wasmachine zit. Kan ik die nu een keer leeg met chloor doen???

Wie heeft er ervaring mee??

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Nog nooit met chloor gedaan
    wel met azijn of soda
    kookwas aan, wat azijn/ soda erbij

3. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    zo doe ik het ook

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Inderdaad, kookwas en een flinke hand soda in de machine zelf gooien. Trekt alle troep eruit.

5. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Zo doe ik het ook. Wasmachine op 90C en soda erin. Maar dan geen was in de trommel he :p

6. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    Wij gebruiken spul van HG. Het heet wasmachine reiniger of zo.
    Half flesje erin gieten en (zonder was) de machine laten draaien en klaar is kees!
    Werkt echt prima!

7. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Deze heb ik ook en 1x in de maand gewoon leeg laten draaien op kookwas.
    Ben nu wel benieuwd wat er in zit. Lippenstift, krijtje?? Ben je al met je hand overal langs gegaan?

Ik zou het niet met chloor durven. Bang dat er restjes chloor mijn was verknallen.

8. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

Jan 4, 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Ik doe 1x in de wasmachine draaien op 90 graden. Zonder was en doe daar antikal bij en daarna nog een keer op 60 graden en dan is het schoon. Chloor zou ik ook nooit doen

9. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    ik gebruik ook soda om mijn wamachine te reinigen. Dat raden ze ij ook aan toen ik hem kocht.

Voel even langs het rubber (bij een voorlader) of er niet iets is wat zich daar heeft verstopt.. Of zijn het echt roestvlekken?

10. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    chloor zou ik ook niet durven hoor, idd azijn en kookwas ofzo, meteen goed voor evt kalk e.d.

11. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Kookwasje met natuurazijn. Hij ruikt weer heerlijk en hij is weer schoon (vooral het kalk).

12. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier ook azijn of soda, en vergeet vooral niet de rubber rand ook schoon te maken, blijft vaak ook een hoop viezigheid achter.

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Hier vandaag toevallig ook gedaan een kookwas, wel met een oude doek, want mijn machiene doet niet zonder het niet zonder was erin. alles weer heerlijk schoon

Chloor zou ik persoonlijk ook niet doen hoor, als dat achterblijft in de machiene is al je was naar de malle moer

14. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Een bolletje bleek in de trommel en op 90 graden zetten. Zo doe ik het 1 x per 2 maanden. Is hij weer helemaal schoon!

15. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik gebruik azijn als wasverzachter het reinigt je machine maar is ook super goed voor je handdoeken worden er super zacht van en blijven enorm mooi.

ik had eerst ook weleens wat aanslag op mmijn machine nu nooit meer hij is brandschoon

ook doe ik iedere 2 weken alles was van de hond en daarna kookwas plus azijn leeg draaien

brandschoon

16. tulip

tulip Niet meer actief

nou ik ben ook benieuwd wat het geweest is, ik ga zo nog eens alles checken en dan met soda. Het zijn idd precies de vlekken die een lippenstift zou maken, ware het niet dat ik dat helemaal niet heb.:D Maar die vlekken zijn het precies. Ik was echt even flink aan het gillen toen ik het zag, maar mn jurk is gered iig.

17. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Tulip, die vlekken die op je schone was zitten kan ook luizenvet zijn. Zo noemen ze de resten wasmiddel en vuil uit je kleding.

18. tulip

tulip Niet meer actief

oke thanks, nog nooit van gehoord, maar het zou goed kunnen. De wasmachine wordt zo aan een grondige inspectie onderworpen.

19. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Gebruik je poeder of vloeibaar wasmiddel?

20. tulip

tulip Niet meer actief

poeder. Neutral omdat meisje nergens tegen kan. Vriendlief heeft nu wel een koperen knoopje gevonden, zou dat de boosdoener kunnen zijn???

Share This Page