Expert (de winkel dus)

Discussion in 'De lounge' started by Joycey, Jul 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Doen hun ook reparaties? Als in: je brengt iets naar ze toe en ze gaan het repareren. Of is het enkel voor het kopen van nieuwe spulletjes?

Ik zoek namelijk een reparatiewinkel (omdat ik een mega-kluns ben en mijn vriends digitale camera heb laten vallen) en de Expert zit het dichts in de buurt.

Weet iemand dat toevallig? Ik ga er morgen dan naartoe!

2. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ik zou morgenochtend gewoon even bellen voor je er heen rijdt. Kijk even of ze het merk van de camera verkopen, dan kunnen ze het vast wel opsturen naar de fabrikant als zij het zelf niet kunnen repareren.

3. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

Dec 3, 2010
    1,061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zit er geen garantie meer op dan? Gewoon met de bon naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Zij weten wel hoe het moet.

Succes

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Laten vallen valt niet onder garantie he;)

Joycey; even bellen morgen ochtend, of nu? Ze zullen wel tot zes open zijn:)

5. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik heb 7 jaren in een fotowinkel gewerkt waar ik toen zelf foto-camera's repareerde. Ik denk niet dat Expert, fotocamera's repareer, maar wat zij kunnen doen voor je is dat ze het terug sturen naar de fabrikant.

Maar val/stoot en waterschade vervalt niet onder het garantie en zul je toch ervoor moeten betalen. En meestal is een nieuwe camera kopen, even duur als het laten repareren.

Je zei dat JIJ je vriend camera heb laten vallen? Heb je schade verzekering? Je kan met je schadeverzekering, je vriend's camera volledig en kostenloos laten repareren of een nieuwe krijgen! Omdat jij je vriend camera per ongeluk (en het is ook zo) kapot heb gemaakt. Meestal heeft iedereen zo'n verzekering bij een bank of achmea etc etc. Maak er gebruik van :)

Mijn broertje heeft ook m'n laptop, stuk gemaakt. Hij had een kei harde Snickers tegen mijn laptop scherm gegooid en er zat een grote ster op het scherm, het was een ongelukje, want hij wilde mij een Snickers geven. Maar gelukkig had hij ook zo'n verzekering en werd mijn scherm gerepareerd.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb uiteraard ook direct contact opgenomen met de instantie waarbij ik een aansprakelijkheidsverzekering heb. De kosten vallen hier inderdaad onder. Ik moet echter eerst naar een winkel gaan - een willekeurige camera-reparatie-winkel - en daar gaan vragen wat de reparatiekosten zijn. Vervolgens moet ik de verzekeringsinstantie (de bank in mijn geval) terugbellen en dit doorgeven, waarbij zij gaan kijken of het het waard is om hem te laten repareren of dat mijn vriend de kosten voor een nieuwe camera vergoed krijgen.

Rest mij nog steeds het feit dat ik een camera-reparatie-winkel moet zoeken, in mijn omgeving, die nog een beetje bereikbaar is voor een vrouw op de fiets die bijna 39 weken zwanger is. Het was een dure camera (100 euro) en nog geen twee maanden oud ofzo, dus naast dat ik mij er ontzettend rot over voel, voel ik mij ook nog eens een ontzettende falende kluns.

7. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    oei balen!

Heb je hem laten vallen met de lens open of dicht? Als je dit hebt gedaan met de lens open dan valt het niet meer te maken (niet goedkoper dan een nieuwe camera tenminste) met de lens dicht is het nog de vraag of je goedkoper uit bent...

En dan heb je hem opgestuurd en wil je hem toch niet laten maken, betaal je nog geld om hem terug te krijgen (50 euro bij de mediamarkt weet ik nog) echt belachelijk.

Als je geen woonverzekering hebt met eigenrisico dekking zal ik gewoon snuffelen voor een nieuwe camera. Tegenwoordig zijn ze niet zo duur meer.

succes!

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    oh lees net je berichtje boven mijn laatste post.

Expert doet dat geloof ik niet maar daar ben ik niet zeker van. Heb je geen mediamarkt of BCC in de buurt?

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nee helaas... Niet in de buurt... En ik heb hem laten vallen met de lens open (jaaaaaaajaaaaa kom maar op met de haat en nijd, ik weet dat het stom was - dit blijf ik ook echt wel de eerst komende 20 jaar mezelf kwalijk nemen). De lens doet het verder PRIMA en het foto's maken gaat ook echt perfect. Niets aan de hand verder...

Het buitenste ringetje dat ervoor zorgt dat de twee plastic uiteindes naar elkaar toe sluiten zodat er geen stof/vuil op de lens kan komen wanneer de camera 'uit' staat is enkel ?afgebroken? - is in ieder geval los gaan zitten en valt er telkens af. De camera kostte 100 euro en komt bij de Saturn vandaan.

Share This Page