Trampoline kleinere tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Rainbow88, 29 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Wij hebben een trampoline van 430 cm doorsnede. Zonder veiligheidsnet, maar bij ons staat er niks rondom de trampoline. Ik zou bij een kleinere trampoline (244 of 300 cm) en jongere kindjes er wel een net omheen doen. In jouw tuin icm met het speeltoestel zou ik voor de 244 cm gaan. En mocht dat over een aantal jaar weggaan kan je altijd nog een grotere trampoline kopen. Misschien is ze er dan op uitgekeken.

Vrienden van ons hebben een gewone trampoline ingegraven. Was 1 zaterdagmiddag met een paar mannen scheppen.

Rainbow88 vindt dit leuk.
  2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik lees dingen over wel of niet inground en wel of geen net. Ook las ik iets van iemand over een rechthoekige trampoline.

Wij hebben een enorme tuin en een ronde inground trampoline met een diameter van 305 cm. Het had wel groter gekund maar dat vonden wij met drie kinderen niet nodig.
    Het is trouwens ook eentje zonder veiligheidsnet. Toen wij aan het rond neuzen waren hebben we hier voor gekozen en wel omdat:

- ronde trampo’s schijnen veiliger te zijn dan rechthoekige trampo’s. Je springt nl makkelijker in het midden.

- inground omdat het veiliger is en ik het anders vet lelijk vond. En anders ook gevaarlijker (huisdieren of kinderen onder de trampoline kruipend of zittend terwijl iemand er op springt...)

- geen veiligheidsnet omdat zonder veiligheidsnet veiliger is. Huh? Jazeker, je leest het goed.
    Juist met trampo’s met een net gebeuren statistisch meer ongelukken. Het geen nl een schijnveiligheid. Het net of rits kan scheuren, kinderen kunnen lomp doen en tussen de trampo en het net terecht komen etc.

Oh en mochten ze over een x aantal jaren geen interesse hebben in de trampo dan gebruik je dat gat toch gewoon om een inground jacuzzi of hottub van te maken?

Sue87 vindt dit leuk.
  3. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Is Batman op je terras gecrashed? :roflmao:

Qua afmeting zou ik met kleine kinderen 244 cm prima vinden. Die zijn ook niet mega duur, dus je kunt hem altijd nog inwisselen voor een grotere.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, hebben wij ook gedaan. Staat veel minder groot in de tuin en er hoeft geen net omheen, ideaal!

5. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Het gat dat je moet graven voor een inground trampoline is kleiner dan voor een gewone. Bij een inground maak je een soort kommetje, bij een gewone moet je echt een gat maken.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Een put kun je ook gewoon weer dichtgooien hoor ;)

Wij hebben het zand gebruikt om de borders te verhogen en de trampoline eruit gaat gooien we gewoon het gat weer dicht. Of we maken een extra vijver :D

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Haha idd! Ik heb het stuk kunstgras ook bewaard wat eruit gesneden is op de plek van de trampoline. Kuubje zand erin en gras er weer op. Al denk ik dat tegen de tijd we het dicht zouden willen het gras ook wel aan vervanging toe is. Aan de andere kant, mijn schoonouders hebben ook een trampoline die ze vooral voor de kleinkinderen hebben.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Goh, in een gazon die er al een tijd ligt, krijg je dat gat niet zomaar naadloos gedicht. Dat blijf je altijd zien.

Niet dat dat per se een probleem hoeft te zijn hoor :)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Kleinere tuin? Die van ons is de helft denk ik en die noem ik in onze woonplaats nog niet klein, haha, maar goed, het is maar net waar je woont.
    Wij hebben hem ingegraven en geen net, 2,44.

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ja ik ben de tuin bij mijn ouders gewend en in vergelijking met die is onze tuin kleiner. Hij is ook stom ingedeeld, een stuk recht naar achteren en een stuk rechts achter het huis.. Daardoor word de indeling ook meteen moeilijker vind ik :)

Nu, ik blijf twijfelen haha.

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    De keuze is tussen deze 2. Qua 'look' vind ik die van 305cm wel veel mooier, en fijn met die cijfers! Deze had ik vorig jaar ook al op het oog.

Belastbaar gewicht van 244cm is 120 kg, van 305cm 150 kg

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina