wanneer en welk drijfmiddel na babyzwemband?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MirW, 25 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Naar aanleiding van een eerder topic over zwemvleugels:

Onze jongste zoon is anderhalf, weegt zo`n 14/15 kilo. Tot nu toe zat/hing hij nog in zo`n babyzwemband maar ik zag dat die tot een kilo of 11 getest zijn.
    Voor zwemvleugels vind ik hem nog vrij jong, maar waar zou ik dan voor kunnen kiezen?

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Een Puddle Jumper! Mijn dochter is met 14 kilo over gegaan naar de Puddle Jumper en ik zou niet anders willen. Echt een ideaal ding.

jojo85 vindt dit leuk.
  3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Waarom vind je hem te jong voor zwemvleugels? Ze zijn ideaal voor deze leeftijd. Heerlijk de vrijheid :) . Je moet ze alleen éven de tijd geven om te wennen - niet rechtop en een beetje trappelen/bewegen met de beentjes. Een puddlejumper is ook leuk inderdaad.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.055
    2.189
    113
    Brabant
    Ik kan me die vleugeltjes niet helemaal voorstellen...
    Hier namelijk altijd icm een zwemband gedaan:) dat dus:)

Nu een zwemvest.nadeel is dat ze daarmee omkukelen en echt hun best moeten doen om rechtop te blijven. Maar voor "vrij" spelen vind ik het ideaal.

5. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Geen idee, puur gevoelsmatig hoor! Ik heb er zat nog van mijn oudste die ik regelmatig vergat en dan dus in het zwembad weer nieuwe moest kopen... :rolleyes:

Die ken ik niet, zal eens googlen!

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik begrijp wel waarom je hem te jong vindt voor zwemvleugels. Wij hebben het meerdere keren geprobeerd toen mijn dochter iets ouder dan anderhalf was maar het was totaal geen succes. Ze had geen benul van trappelen met haar voetjes of hoe ze zich het beste kon bewegen. Ze ging daardoor geregeld met haar gezicht in het water. Het was echt heel naar. Die Puddle Jumper was een verademing want hiermee ging het gelijk goed

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Hier vanaf dat ze konden lopen met zwemvleugels. Dat was dus met 15/16 maanden. De oudste heeft die dingen overigens nooit 'begrepen' en de jongste vrijwel meteen. Verschilt dus ook enorm per kind.

Ook nog een paar keer zo'n swimtrainer geprobeerd, maar dat vonden ze allebei geen succes.

Toen ik van de puddle jumper hoorde waren ze al zo oud dat ik het zonde vond er nog een aan te schaffen, maar anders had ik dat zeker gedaan.

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Hier kregen we ze beiden met een maand of 14 de swimtrainer niet (meer) in. Vleugeltjes vonden ze beiden gelijk helemaal goed. Wel dan de grotere die eigenlijk vanaf 15 kilo of zo zijn terwijl ze toen zelf hooguit 11 kilo wogen, die hebben genoeg drijfvermogen om ze lekker te laten dobberen. Met die kleinere kwamen ze inderdaad net te vaak met hun gezicht in het water, was niet leuk.

Overigens had de jongste die vaak in de swimtrainer was geweest, daardoor een heel mooie houding in het water! Echt al met kont omhoog en gezicht omhoog, terwijl dochter altijd meer rechtop in het water hing.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Hier heeft de jongste juist heel lang de allerkleinste maat vleugeltjes gebruikt, t/m 11 kg oid, maat groter schoot van haar armen. Ze droeg dus t/m 3,5 oid de kleinste maat en daarna over op een kurk (en in baden waar bandjes verplicht waren tot haar diploma de kleinste maat aan gehad).

10. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Hier vanaf 1.5 bandjes, gaat prima!

11. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Hier ook fan van de puddle jumper!

12. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Hier ook de puddle jumper. Wil niet anders meer.

13. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Onze dochter is ook met anderhalf over gegaan naar zwembandjes met toen ook nog kurkjes rond haar middel. We hebben nog o.a. een zwemvestje geprobeerd en ook een swimtrainer. Beide geen succes ivm bewegingsvrijheid van ons waterratje. Met kurken en de juiste bandjes gaat het echt prima. Ze kan goed haar hoofd boven water houden en kiepert niet om.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.783
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik las in een ander topic ook al iets over puddle jumper. Kan iemand met uitleggen waarom je zo'n fan daarvan bent? Welk probleem dat je met bandjes hebt, wordt met de puddle jumper opgelost?

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

In het geval van mijn dochter: ze kan niet voorover kiepen en ze voelt zich veel zekerder. Ik vermoed door de band bij haar borst.
    Hij kan trouwens ook niet lek gaan en de kans dat het van de armen af schiet is kleiner omdat het op de rug vast zit met zo'n kliksysteem.

16. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Dit inderdaad, het enige nadeel bij ons was dat toen mijn dochter met zwemlessen begon zij zonder drijfmiddelen moest en dat toen wel erg moeilijk was zo zonder puddle, daardoor was ze wel een beetje bang van water geworden maar dat is inmiddels over.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.783
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oké bedankt, dan heeft het voor ons geen meerwaarde.

18. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier al vanaf een jaar zwemvleugels. Nooit in een band gezeten.
    Maar helemaal los laten kon toen nog niet, sinds 15 maand houdt hij z'n hoofd goed omhoog en kan hij zelf zo drijven. Al gooit hij regelmatig z'n hoofd zelf in het water.

Wel zwemmen we vanaf 5 maand elke week bij de ouder en kind lessen, maar daar gebruiken we geen hulpmiddelen en heb je je kindje gewoon vast.

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Dochter is 15 mnd en zwemt met bandjes. Een band zou ik haar echt geen plezier mee doen. Lekker vrijheid.

20. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier ook bandjes en al een vrij lange tijd. Begonnen met 00 omdat deze wat kleiner zijn en vanaf 11 kilo over naar de wat grotere.

Deel Deze Pagina