Gezocht, wondermiddel migraine

Discussie in 'De lounge' gestart door TopperD, 12 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Het zal wel niet bestaan, maar heeft iemand nog een tip voor een middeltje?
    Gisteravond/vannacht was het weer helemaal mis. Heb mijn schoonmoeder gebeld of ze me kon helpen me de kids. Ik functioneer dan echt niet meer.
    Ik ben na de afwas gaan douchen, maar daarna lig in bed gewoon te wachten tot mijn maag zich omdraait. Maar echt niet rustig hoor. Geen idee waar ik met mezelf heen moet op zo'n moment. Sta ik echt op de kop in bed van de hoofdpijn, wil wel met m'n hoofd tegen de muur knallen om die hoofdpijn te overtreffen. Het zakt pas nadat ik echt mijn maaginhoud eruit gewerkt heb. Ik zie echt sterretjes en elk licht is teveel. Ik kan gewoon echt helemaal niks als ik een aanval heb. Pijnstillers helpen ook niet. Heb ook al eens medicijnen gehad, maar die halen alleen de piek eraf (minder hoofdpijn en minder misselijk) maar dan duurt een aanval 4 dagen ipv 1. The day after ben ik altijd zo verschrikkelijk moe.
    Iemand een tip? Ik wil alles wel proberen...

2. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Mijn dochter slikt preventief elke dag betablockers,propanalol.Het help haar echt ontzettend.Het aantal aanvallen is flink verminderd en als ze een aanval heeft is het echt veel minder intens.Ze heeft ook aanvalsmedicatie ,maar die remmen de aanval alleen maar ,die gebruien we niet meer.

3. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Wat vervelend dat je daar zoveel last van hebt. Kan me voorstellen dat het bijna onmogelijk is om normaal te functioneren met kleine kids.
    Mijn man heeft ook last van migraine aanvallen. De enige wat bij hem echt helpt zijn Rizatripran tabletten die hij van neuroloog had gekregen.
    Sterkte ermee

4. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Ik heb geen migraine aanvallen meer gehad sinds ik ben gestopt met de gewone pil en Cerazette ben gaan slikken. Daarnaast ben ik gestopt met mijn werk, waar ik enorm veel stress door had. Ik heb echt mijn hele leven last gehad van migraine, soms 2x per week met overgeven.

5. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    vorig jaar voor het eerst natuurlijke 'korrels 'gebruikt.
    3x 2 met tussenpozen van 10 dagen. En daarna was het steeds weggebleven. Nu begon het pas weer, is bij mij als ik menstrueer. (hormonale migraine). Bij mij komt het er van boven en van onderen uit en voel mij echt hondsberoerd. Gebeurde soms op het werk en dan kon ik op huis aan. Weet binnen 2 weken of deze tweede poging korrels ook helpen.

6. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.157
    1.039
    113
    Hier ook medicatie die niet helpen..alleen slapen en hopen dat het snel weggaat.
    in december gestopt met de pil en geen migraine meer gehad!!

7. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Weet je waar de oorzaak van de migraine ligt of wat het triggerd? Toen ik zwanger was en na de zwangerschap was ik echt gebombardeerd door migraines en dat werd voornamelijk getriggerd doordat ik echt oververmoeid was.. Kan er ook last van hebben wanneer ik echt heel veel last van mijn nek heb.. En ik adem verkeerd dus dat helpt ook niet mee en dat kan mede de oorzaak zijn.

Migraine met aura's zijn wel wat risico voller met de pil, het vergroot de kans op bloedproppen. Ik moet elke 6 maanden op controle voor mijn bloeddruk en mag de pil die ik nu heb nog maar een x aantal tijd voordat ik dan voor een veiligere optie moet gaan..

Ik neem bewust nooit geen pijnstillers is zodat wanneer het bijna ondraagbaar is dat een paracetamol toch net de scherpe randjes ervan af neemt maar het enige dat echt werkt is gewoon gaan slapen.

8. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik zweer bij Zomig. Heb je dat weleens geprobeerd?
    Zodra je een aanval op voelt komen een pilletje nemen en binnen een uur ben je 100% beter.
    Gewoon aan te vragen via de huisarts.

9. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb al meer dan 20 jaar migraine en spierspanningshoofdpijn. Ik raad je aan naar een neuroloog te gaan. Sterkte, ik weet hoe afschuwelijk het is!

PS: soms is het moeilijk om het verschil te zien tussen migraine en spierspanningshoofdpijn. Als je niet reageert op triptanen (tegen migraine) dan kan het heel goed s.s.hoofdpijn zijn en kan een combi van paracetamol en ibuprofen goed helpen. Zo werkt het bij mij. Maar ik ben terughoudend in het geven van advies over medicatie, beste is toch dit met een arts te bespreken. Een vriendin slikte veel te veel ibuprofen en kreeg een maagzweer:$ .Daarna heeft ze mij gewaarschuwd wat een schade sommige medicijnen kunnen aanrichten.

Deel Deze Pagina