Vorig jaar natuurlijk ook al een koningsdag thuis gehad. Maar die was tijdens de scholensluiting, dus toen kwam school met veel ideeën en activiteiten. Op de een of andere manier zijn mijn kinderen dol op koningsdag en wil ik er thuis echt iets leuks van maken. Hebben jullie nog leuke ideeën? Dit heb ik tot nu toe: - fietsen versieren - oranje high tea/gebak
- spelletjes, zoals zaklopen, koekhappen - talentenjacht via zoom met de hele familie of vrienden - verklede optocht met de buurtkinderen. Dat vinden oudere mensen ook heel leuk om voor het raam te kijken. - broodje roosteren op het vuur, en dan opeten met knakworstje. Was altijd een traditie in ons dorp. Broodje op een stok doen en dan draaien boven het vuur. - Met mooi weer. Waterspelletjes met bijv zeepbaan, alle buren in de voortuin of op de stoep, lekker borrelen met voldoende afstand.
Ik heb een beetje dezelfde gemengde gevoelens met Pasen, Pinksteren en Hemelvaartdag. Al die losse gezellige dagen waarop nu alles feitelijk nog steeds dicht is. Ik plak er meestal een extra vrije dag aan vast, zodat ik een extra lang weekend heb (dus 3e Paas- en Pinksterdag, dag na Hemelvaart en dag voor Koningsdag). Wat wij normaal vaak doen bij goed weer is een lekker stuk wandelen (wij wonen in een mooi gebied met mooie natuur oa) en kastelen bezoeken etc. Maar ook die zijn nu dicht. Dus wij zetten lekker zelf in de tuin een tipi op, zorgen dat het gras kort is, spelen lekker buiten, gooien de bbq aan en zijn lekker aan het rommelen in de tuin. Vinden we allemaal echt heerlijk!
Herkenbaar, ik ben dol op Koningsdag. Lekker rommelmarkten, met de kids activiteiten doen. Heb het vorig jaar echt gemist.
Vorig jaar hadden de buren in hun tuin alternatieve koningsspelen. Dat idee hebben we gewoon overgenomen met koekhappen, zaklopen, spijkerpoepen, snoepje in een bak water happen.. mijn dochter begon nu al of we dat dit jaar bij gebrek aan de rommelmarkt weer kunnen doen... dus tja.. dat dus
Vooral de rommelmarkten mis ik wel heel erg, gezellig door het centrum lopen, spelletjes etc. Dit jaar als het weer goed is lekker in de tuin. Wat bakken en hopen dat we snel alles weer richting het normale is.
Vorig jaar hebben we wat koningsspelen in de tuin gedaan. Dochter heeft al gezegd dat ze dat nu weer wil. En uiteraard een tompouce erbij. Maar idd, ik mis ook de kleedjesmarkt. Helaas wonen we ook niet in een straat waar veel mensen langs lopen als ze een wandelingetje maken. Anders zou ik gewoon nog een kleedje in m'n voortuin leggen. En dan kijken of ik de buren er ook enthousiast voor zou krijgen.
Ja en de fanfare begint hier in de straat! Ik mis het wel echt hoor! Nam er altijd speciaal vrij voor... Wij gaan in de straat een spelletjes circuit organiseren. Met stempelkaart en verkleden enz. Voor de ouders hapje en drankje en dan zo veel mogelijk in eigen tuin.
Vorig jaar hadden we een bootje op de biesbosch gehuurd. Maar die zullen nu ook wel dicht zijn. Afhankelijk van het weer wil ik of een autoroute doen langs de bollenvelden (bij slecht weer, anders is het er veel te druk) of naar een stukje rustig strand (bij lekker weer dus). Bij heel heet weer zal het wel een stukje fietsen zijn voor een ijsje.
De Hollandse Biesbosch is open. Ik zag gisteren of eergisteren, dat je daar bij het Biesboschcentrum vanaf 1 april weer bootjes kan huren. https://www.biesboschcentrumdordrecht.nl/verhuur/verhuur Hier een linkje om iets te kunnen inhuren. Ik zie wel dat je een account moet aanmaken. Maar goed als dat het voornaamste is...
Vorig jaar hebben we in de straat voor de kinderen spelletjes gedaan ( na overleg wat wel of niet mocht) Ouders bleven in de eigen tuin. Was echt heel erg leuk. Misschien kun je de straat zo gek krijgen? Of kun je zelf een paar leuke spelletjes bedenken met een leuke prijs erbij.
Wij gaan morgen met een ander stel een autopuzzeltocht doen. Weet dus nog niet hoe het is, maar de reviews waren veelbelovend. Dat lijkt me ook wel wat voor zo'n dag als de Paasdagen, Koningsdag of Hemelvaart.
Vorig jaar had school niks georganiseerd, dus hebben we zelf Koningsspelen in de tuin gedaan met o.a. - wc rollen gestapeld en omgooien met een tennisbal - koekhappen - parcours in de tuin lopen met snoepje op een lepel in de hand - pingpongbal blazen met een rietje - spijkerpoepen in een Dopper - snoephappen in een bak water - zaklopen
hebben wij laatst gedaan! Was super leuk! Waren ruim 4 uur bezig! het was een regenachtige zondag en we dachten we moeten er even uit. Was echt leuker dan we dachten! Wij hadden met kastelen en forten.
Hier gaat school sowieso wel íets doen met Koningsspelen, dus dat is leuk. Op Koningsdag zelf nog even kijken wat we gaan doen, ik verwacht zelf in ieder geval lekker even uitslapen, ontbijt op bed, taart en een versierd huis met cadeaus! Want het is dan ook mijn eigen verjaardag