Sta in de keuken en was even bezig,en zie de hele tijd 2 pimpelmeesjes heen en weer vliegen op het balkon.Zit er eentje naderhand op de rand met wat in zijn bekkie.Dacht bij mezelf wat komt me dat toch bekent voor.Dus zie ik er weer 1 naar beneden gaan,denk even kijken wat ze aan het doen zijn en ja hoor zitten ze een plant leeg te plukken waar een soort touw om heen zit Zijn ze dus ergens een nestje aan het maken Wat kunnen ze brutaal zijn hihi. Hier het bewijs dat ze betrapt zijn Bekijk bijlage 233383
Leuk he? Bij ons hebben ze een heleboel isolatiemateriaal uit het dak geplukt. Da's wat minder leuk, maar het blijft een schitterend gezicht, die vogeltjes...
ah wat leuk bij mij kwam vorig jaar elke dag zo'n vogeltje door het raam kijken . als ik het rolluik omhoog deed van het keukenraam kwam hij aanvliegen ,ging op de buitenkant van het raamkozijn zitten , keek ff naar binnen en vloog weer weg haha zo schattig
wij hebben hier helemaal een rare merel!! wij hebben een tuinspiegel en dat beest gaat de hele tijd voor de spiegel staan en er tegen aan tikken.......ondertussen daar de heleboel onder poepen. maar wat ie nu bij de spiegel te zoeken heeft????
afschieten die beesten XD nee hoor, schattig, ik zag pas gelee een roodborstje, zie je ook nooit meer man
Merel met narsisus complexje? Vind die pimpelmeesjes van ts leuker als die duiven hier. Heb een setje duiven die steeds dan weer voor dan weer achter in de boom zitten te krikken Eerst waren ze bezig nr 3 weg te jagen met een hoop kabaal van klapperende vleugels en uit de boom lazerend gevogelte. Nu dus dat gekrik dan weer hier dan weer daar. Lig je lekker in bed hoor je ze weer fladderend op elkaar zitten. De natuur is mooi ja...maar ze zouden die mannetjes duiven wat beter moeten leren mikken En dan heb ik het nog niet eens over die brutale kouwen hier die mijn vetbollen (had ik in dat stukje strenge wintersweer die we nog even gehad hebben neer gehangen voor de meesjes enzo) kapot getrokken hebben en gewoon brutaal met bol en al weg vliegen! En ik denk nog ik hang ze lekker aan het uiteinde van die dunnere takken zodat ze er dit jaar vanaf blijven. Gaan ze op hun tenen op de tak er onder staan en trekken die hele bol aan gort! Nouja gelukkig komt mijn vriendje het roodborstje toch wel langs om de insectjes uit mijn bloempotjes te vangen. En de lijster loopt ook al weer met slakken te smijten op mijn stoep dus ach Zolang de ransuilen niet meer met zijn 5e in de bomen voor ons huis gaan zitten vind ik eigenlijk alles wel best. Zelfs krikkende duiven om 6 uur smorgens voor mijn slaapkamer raam EDIT: Heb het nog niet geschreven of daar is die kou weer! Maar hij heeft pech want zijn colega heeft gister de laatste vetbol gejat Alleen het lege netje hangt er nog. Je zag hem zo kijken met een scheef koppie van....verdorie! (zit aan mijn bureau bij het raam dus kan dat allemaal een beetje in de gaten houden)
Heerlijk die lente vogeltjes! Wij hadden vorige week een terror-mus, hij was brutaal maar werd steeds brutaler. Op een gegeven moment kwam ie binnen en zat op het keukenblad. Ik had m wat eten gegeven. De meiden vonden het geweldig totdat ie op je schouder ging zitten en in je nek pikken. Hij werd zo erg dat we hem niet buiten kregen haha. Buiten viel ie mijn middelste aan, pikken in haar nek, zij hysterisch! Ik heb hem in een doosje gestopt en hem ergens anders losgelaten. Hij is niet meer gezien. Wij wonen naast een vogelopvang en we zijn gewend om paar x per jaar een tamme vogel in onze tuin te hebben. Ik hou er van!
Oh ja het is hier ook al een lawaai van jewelste. Boven de regenpijpen voor en achter zitten openingen en daar zitten mussen graag in. Mijn vogelhuis blijft helaas leeg
aaaa wat lief ook ben gek op vogeltjes hihi vooral als je in de ochtend hoor heerlijk gewoon geniet daar zo van
Wat leuk he om te zien!! Heb net ook een topic geopend, er zit een eend een nest te maken in onze plantenbak Word er helemaal vrolijk van
Vind het ook geweldig om te zien.Vriend zei al ja dan moet je die plant maar weghalen,zie het nut er niet van in hihi.Laat ze maar mooi gaan Papaver,dat is inderdaad niet zo leuk. Baby angie,hier zitten ze ook naar binnen te kijken. Mirjamnr,haha wat een rare vogel! Zou me inderdaad ook afvragen waarom hij dat doet. Wilma,moet wel lachen om je verhaal.Gelukkig doen ze ook de goede dingen. Vonnie,jeetje wat was die mus erg. Rundeeprunwild,dat is zeker leuk om te zien Wij hebben (vorig jaar/2 jaar terug?) ook vogeltjes in het vogelhuisje gehad,ineens hoorden we wat gepiep uit het vogelhuisje komen en je zag ze ook was zo lief! En ze zijn allemaal uitgevlogenWanneer weet ik jammer genoeg niet.
Wij hebben ook van alles in de tuin zitten. De roodborst zien we tegenwoordig het hele jaar door. Merels, pimpelmezen, koolmezen, sporadisch eens wat vinkjes. Achter in de straat hebben we wat moestuintjes en hoge bomen. Daar zit een specht en we horen geregeld de tjiftjaf. Ik vind het erg gezellig hoor!
Roodborstjes genoeg hierzo! Ze vinden de zaadjes erg lekker. Ook is onze compost bak erg in trek, door alles wat er in gaat. Gooi er regelmatig wat extra fruit in voor de vogeltjes.