Mijn dochter heeft een rare bult op haar buik. Hij zit er al eventjes.. dan zit ie er dan verdwijnt hij. Ik was vorige week met haar naar de HA geweest omdat ze weer heel erg ziek was en vroeg hem gelijk eventjes naar de bult te kijken. Niks erg zei die, zijn haar ribbetjes..??!!! Maar goed, heb net de HAP gebeld en uitgelegd. Ze vroegen hoe ze was etc.. pijn aan dr buik, slecht eten? Omdat mijn dochtertje ziek is ( darmen, nieren ) heeft zij altijd pijn aan haar buikje, is ze heel vaak ziek en eet ze slecht! Dus moet het in de gaten houden. Word het niet erger dan maandag naar mn eigen HA, anders HAP terug bellen. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Als je goed kijkt zie je dat het haar ribbetjes helemaal niet kunnen zijn. Zal even een andere foto plaatsen dan zie je duidelijk waar haar ribbetjes zitten
Kan het niet het puntje van het middenrif zijn, weet niet hoe het heet, Sorrie. Loopt het als het ware door als je van boven naar beneden voelt? Ik heb van vroeger foto's waar dat bij mij ook heel erg zichtbaar was.
processus xiphoideus? (Het puntje onder aan het borstbeen) Voelt het hard of zacht? Misschien een lymfeklier als het wat weker aanvoelt.... Als je je er erg ongerust over maakt kan de huisarts er misschien een echo ervan laten maken.
Indd. Ze heeft er verder niet echt klachten bij, dus moet ik wachten tot maandag.. of het moet veranderen..
Hij komt en hij gaat. Was er al een mee naar de ha gegaan afgelopen week en die keek halve bak, zei zijn de ribbetjes. Ik haal ze vanmorgen uit bedje en ga ze aankleden, is die bult eens zo groot geworden.
Ik weet niet wat het is, maar zeker niet haar ribben. Ik zou terug gaan naar de huisarts en vragen of er even serieus naar gekeken kan worden. Gr MB2005.
Kan misschien ook een klein breukje zijn. Met als een navel- of liesbreuk oid. Gelukkig heeft ze er weinig last van. Als ze er geen last van heeft kan je inderdaad maandag even contact opnemen met de huisarts en een afspraak maken specifiek voor de bult. Zodat er ook de tijd voor is er echt naar te kijken. Geef dan aan aan de telefoon dat ie groter is dan de vorige keer dat de huisarts het gezien heeft.
O echt, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht aan een navel of liesbreukje.. Ik pak die vent maandag bij zn lurven tis goed.
Haha, wel lief blijven hè En buikwand breukje is zonder klachten niets ernstigs hoor. En het zou ook een lymfe klier oid kunnen zijn. Rustig maandag afspraak maken. De HAP kan je op dit moment ook weinig toevoegends bieden. Er zal wrs en echo gemaakt moeten worden maar zonder pijn is er geen spoed.