De laatste tijd ben ik me steeds aan het bedenken of een (gedeeltelijke) DIY (Do it yourself) bruiloft niet leuk zal zijn. Ik ben best creatief en het lijkt me leuk om een aantal DIY elementen erin te verwerken. Zo wil ik de uitnodigingen, bedankjes en wat decoratie zelf maken. Hebben jullie ook zelf dingen voor je bruiloft gemaakt? Hebben jullie leuke voorbeelden of tips? Ik ben benieuwd!
Als je hier de rust en tijd voor hebt zou ik dat zeker doen, dit maakt je bruiloft een stuk persoonlijker! Ik zou er wel voor waken dat het er wel professioneel uit blijft zien. In Amerika wordt dit ook veel gedaan, leuke ideeën vindt je op Pinterest. Zelf ben ik fan van thema feesten, zo hou je een beetje eenheid en heb je voor jezelf een houvast.
Ik heb veel versiering zelf gemaakt. Pompoenen van tule (lichtroze en wit), bordjes (grijze houten hartjes van de Action) beschildert met Mr. en Mrs. en aan de achterkant van onze trouwstoelen gehangen (lint) tijdens de ceremonie. Verder hebben anderen ook nog (als verassing) dingen gemaakt. Een grote lijst voor de gastenfoto's, tuleversiering voor aan de deur en de ingang van de trouwlocatie. een witte loper met onze namen en een groot hart. Lag bij de trouwlocatie.. We hebben snachts heliumballonnen opgelaten (gekleurde) met lampjes erin. Dit wilde ik zelf maken maar was niet mogelijk in combinatie met de houdbaarheid. Ben blij dat ik dit heb besteld want het was echt helemaal te gek! Met al onze gasten naar buiten en 100 ballonnen de lucht in laten gaan.. de lampjes kijk je nog lang na! Ik vergeet vast nog het een en ander.. Veel geld heeft het me niet gescheeld trouwens door het zelf te doen
Ook ik heb veel zelf gedaan - Menukaarten - Tafelnaamkaartjes - Uitnodigingen - Save-the-date kaartjes - Bedankjes (voor kinderen en volwassenen) - Enveloppen doos Vond het heel erg leuk om te doen en kreeg enorm veel leuke reacties! Ik heb veel informatie en inspiratie gehaald van Pinterest en Trouwforum
Daydreamy Wat leuk zeg!! En bedankt voor de tip! Heb je misschien ook foto's van jouw creaties? En jullie hebben dus ook Save the Dates verstuurd? Wat is daar dan precies het verschil mee met de uitnodigingen? Maartt Wat gaaf allemaal, en dat idee van de ballonnen vind ik helemaal geweldig!!! Dat ga ik ook opperen bij vriendlief ButterflyNova Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben wat dat betreft wel heel erg pietje-precies, dus ik verwacht dat dat wel goed zal komen. Maar ik moet er tegen die tijd ook wel goed tijd en rust voor hebben. Het moet niet zo zijn dat ik er helemaal van in de stres schiet haha!
Nou dat valt best erg tegen hoor. De meesten (die ik ken) kopen alles kant en klaar, kiezen een bestaande trouwkaart, bestaande bedankjes of laten door bijvoorbeeld andere bedrijven de decoraties maken. Dat vind ik zonde, veel leuker om het zelf te maken als het kan
Oja! Onze trouwkaart hebben we ook zelf gemaakt. Wat een helse klus. Ik had een mooie kaart gezien. Maar dit waren niet de goede kleuren, afmetingen ed. Uiteindelijk helemaal verbouwd hahaha!
Ik heb alleen foto's van de trouwkaart hier (zal die andere weer even zoeken ) Deze trouwkaart is toevallig in het Engels, we hadden ook Engelse gasten. Voorkant (het was een uitschuifkaart): Binnenkant (per onderwerp een blaadje): Een Save-the-date is een vooraankondiging van de bruiloft, zodat iedereen er een beetje rekening mee kan houden dat er een uitnodiging aan komt (waar dan meer informatie opstaat) Dit is heel erg Amerikaans, maar komt steeds vaker in Nederland
Wij hebben onze trouwkaarten zelf gemaakt en geprint op mooi dik bruin papier van Etsy, en een bijpassende envelop met een touwtje eromheen en een stempel van was, laten maken op Etsy met onze initialen en een hartje Verder geen bruiloft gehad of zo gewoon saampjes.
ik heb de bedankjes zelf gemaakt, ons gastenboek was een wish-tree, de versiering hiervoor en de boom zelf heb ik zelf gemaakt, de auto versiering voor de trouwauto en de volgauto's heb ik zelf gemaakt.
Wij hadden na de ceremonie een BYOB lunch Iedereen die kwam heeft zelf iets te eten gemaakt en meegenomen. Was erg geslaagd! En heel veel keuze uit verschillende gerechten Verder hadden we een best simpele trouwerij zonder versieringen (of trouwkaarten, behalve voor mn oma ) etc, dus daar kan ik je niet zo mee helpen
- trouwkaarten - Gastenboek (foto van elke gast direct afdrukken en inplakken waar ze zelf een boodschap bij konden schrijven) - Fotowand met alle trouwfoto's van onze gasten in zwart wit (was tevens de achtergrond voor onze gastenboek foto's) - bedankjes - de bruidstaart
M89 hoe je dat, foto's direct afdrukken? Als ik op polaroid google vind ik camera's van 150 euro of meer... terwijl me dat heel leuk lijkt!! Of de foto's ophangen, of plakken in een boek waarbij ze zelf nog wat kunnen schrijven.
Trouwkaart, boeket, bedankjes, corsages van de daggasten en voor op auto's zelf gemaakt. Als je een idee wilt krijgen mag je pb-en Voor boeket, corsages heb ik faom rozen gebruikt en daarin heb ik parelspelden geprikt. Voor de autoversiering heb ik kunstbloemen van de action gebruikt . Bedankjes heb ik zelf gevuld met snoepjes en afgemaakt met lint en een kaartje erop
Wij hebben ook veel dingen zelf gedaan.. Of in ieder geval niet standaard.. Ff denken of ik het meeste kan herinneren.. 1. Persoonlijke buttons ipv corsages - te bestellen in Amerika (daar kon het per stuk en hebben we voor alle daggasten een button uitgekozen die bij hen past, voor de avondgasten stond er een enorme schaal klaar met heel veel buttons) 2. Wij hadden ook houten bordjes (zag het hiervoor al). Toen ik binnenkwam had mijn bruidsmeisje samen met mijn getuige een bord vast met daarop "Here comes the bride" en in diezelfde stijl waren overal bordjes terug te vinden.. Op de terugweg kon het bordje worden omgedraaid met "Happily Ever After" 3. Programmaboekjes zelf gemaakt en geplastificeerd in dezelfde stijl 4. We hadden geen standaard trouwtaart maar hebben gekozen voor taartplateaus met donuts en daarnaast een candy table 5. we hadden allemaal stokjes met lintjes gemaakt, pompoms, lintjes voor aan de heliumballonnen, etc etc 6. Wij hebben een ouderwetse tram gehuurd en daarmee door Den Haag rondgereden. We hadden voor de mensen flesjes water en daarop persoonlijk stickers/etiketten 7. eigenlijk hebben wij een bepaalde stijl gekozen en dat overal op toegepast.. dus het kwam terug in de uitnodigingen, overal in de versieringen, dus dezelfde sfeer en kleuren.. Je kunt bijvoorbeeld bij Vistaprint relatief goedkoop stickers laten maken die je behoorlijk kan personaliseren.. Door die op verschillende dingen te plakken krijg je al een geheel eigen karakter. 8. Wij hadden als bedankjes kleine jampotjes met Haagse Hopjes (zijn in Den Haag getrouwd en een woordspeling gemaakt met cityhoppen (veel vrienden/familie wonen niet in Den Haag)). Ook hier weer gewerkt met stof en bedankkaartjes in dezelfde stijl als de uitnodiging, de stickers, etc. 9. We hebben onze Save the date zelf gemaakt en daar hebben we bijzonder veel lof over gehad ..Wencke en Kees - Save the Date! on Vimeo Tja verder zou ik vooral veel kijken op amerikaanse websites, zoals: Green Wedding Shoes Wedding Blog | Wedding Trends for Stylish + Creative Brides Rock n Roll Bride · Killer Style, Crazy Love · Alternative Wedding Inspiration TheKnot.com - Wedding Planning - Wedding Ideas- Wedding Dresses Wedding Planning Ideas and Inspiration, Dresses & Jewelry En zo zijn er nog veel meer van die sites. En uiteraard zoals al eerder genoemd Pinterest, etc. We hebben echt nog veel meer dingen zelf gemaakt, maar ik weet het allemaal niet meer zo precies. Kies vooral dingen die bij jullie passen, dat draagt uiteindelijk bij aan jullie perfecte dag . Mijns inziens maakt het je dag net even unieker . Succes! P.S. overigens niet goedkoper , naja dat kan wel... maar dat hoeft dus niet het geval te zijn daar als je doordraaft (zoals ik...) het echt geen geld bespaard
Owja! Als gastenboek hebben wij ansichtkaarten met daarop oude boeken en vintage covers van Vanity fair (besteld in de UK). Iedereen kon dus kaartjes schrijven en deze heb ik daarna in een fotoboek gedaan (doorzichtig, zodat je de achterkanten kunt lezen). Heb dat ding natuurlijk nooit meer bekeken, maar het lijkt me fantastisch om het over een paar jaar weer eens terug te lezen .