Puky loopfiets ervaringsdeskundigen gezocht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sneeuw, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is 88 cm, bijna 2, rent erover en zeker niet bang. Nu wilde ik voor haar verjaardag de puky loopfiets 4052 lr m met 3 spaken kopen maar twijfel nu toch of we niet direct de puky loopfiets 4002 lr1 l racer zullen kopen met 5 spaken. Wie had het eerste exemplaar en hoe lang kon hij/zij er goed op?

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.898
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben die eerste (de kleinste). Onze uk is nog maar net 2 hoor, maar het stuurtje en zadel zijn best ver verstelbaar. Hij staat nu op het laagst en daar kan ze met 85,5 cm precies bij. Hier zal hij nog lang meegroeien zeg maar. Een maatje groter had te groot geweest. Je kunt toch naar een grotere winkel gaan en even "passen" welke goed is?

3. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kan, maar wilde eigenlijk via internet bestellen en zo knullig om dan wel in een fietsenzaak te passen en niet te kopen....

4. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben voor die grotere gekozen en op mp gekocht. Dochter kan er misschien nu net op. Ze is van mei 2012. Maar ze kunnen er iig langer op dan die kleinste met 3 spaken, dacht ik zo. :)

5. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Wij hebben de kleine versie gegeven voor de 2e verjaardag van onze kleine man, nu met 3,5 pas hij er nog steeds op. Stuur en zadel staan nog stees niet op de hoogste stand.
    Inmiddels fiets hij zonder zijwielen en vind dit leuker dan zijn loopfiets. Maar de loopfiets ben ik nog steeds blij mee dat ik de kleinste versie heb, hij heeft er optimaal gebruik van gemaakt.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Wij hebben de 3 spaken...onze dochter heeft er nog tot na dr 4e verjaardag op gereden maar het is wel een ukkie.

7. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je ook hoe groot je dochter nu is?

8. mvEenC

mvEenC Lid

24 nov 2013
    65
    10
    8
    Hier ook die met de kleine wielen met drie spaken. Daar kon ons mannetje al op voor zijn tweede verjaardag. En nu met ruim drie past het nog makkelijk. En het stuur en zadel kunnen nog verder omhoog. Op dit model kunnen ze eerder, en misschien niet zo lang als op dat grote model, maar tegen die tijd kunnen ze vast al zonder zijwielen en fietsen ze dus nauwelijks op de loopfiets. Hun evenwicht ontwikkelt enorm door het fietsen op de loopfiets.

9. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    En die softbanden, is dat heel anders dan luchtbanden? Zal morgen eerst es beenlengte opmeten....

10. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Dochter is nu bijna 2,5 en bijna 1 meter. Ze heeft de eerste loopfiets en dat gaat nog prima.

11. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Mijn jongste heeft zondag de kleine voor zijn verjaardag gekregen. Hij is ongeveer 86 cm. Hij wil er nog niet op zitten, maar een grotere was te groot geweest. En mijn dochter van precies 1 meter komt er ook op vooruit en dan staat ie op de laagste stand. Te laag voor haar, maar als we het zadel omhoog zouden doen kan ze er nog aardig op.
    Wij hebben gekozen voor de kleinste omdat hij daar nu op past en over een jaar wordt het tijd voor een fietsje en zal de loopfiets minder worden gebruikt.

12. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben die met 3 spaken gekocht en sinds kort past hij er eigenlijk niet goed meer op. Thijs is iets langer dan een meter nu.

13. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na het lezen van jullie reakties, denk ik toch te gaan voor die met 3 spaken. ze is dan wel 88 cm, maar beenlengte van 31/32

14. misa

misa Niet meer actief

Ik dacht dat ze 89 cm is. Ik wil haar en haar beenlengte vandaag wel ff opmeten..! Het zadeltje staat op het laagste en dat is 34,5 cm, heb ik net opgemeten.

Het gaat niet alleen om de grootte maar ook om evenwicht wat ze moeten kunnen houden.
    Bij twijfel kun je nu ook de kleine kopen (desnoods op mp). Zoals ik lees kunnen ze er redelijk lang op. Mocht het dan jog nodig zijn dan kun je altijd nog verkopen en die andere kopen (mp?). Dan verlies je er amper op want die dingen houden echt hun waarde wel.

Wij hebben er zo twee (beide kids hebben er eentje). Allebei best wel gebruikt voordat we ze overkochten, maar op de krasjes en beschadigingen na helemaal nog goed.

15. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat lief dat je gemeten hebt, ik vind 34,5 toch wel veel. Beenlengte is van mijn dochter 31,5 ongeveer (dat meet je vanuit kruis tot hak toch via de binnenkant vah been toch?). Ik heb al veel op MP gekeken, maar die vragen er nog zoveel voor, dat ik liever een nieuwe koop en zelf weer via MP verkoop..........

16. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Kinderen hoeven niet met hun voet plat op de grond te kunnen: als ze met hun tenen de grond raken, dan moeten ze veel meer met hun evenwicht doen (want groter zweefmoment). Mijn oudste was 2,5 jaar toen hij die grote kreeg (lengte weet ik niet meer, maar hij zit op de -1 lijn). Nu is hij 4 en past er nog steeds goed op. De gewichtsverdeling vind ik ook goed: bij die kleine heb ik al snel het idee dat ze topzwaar zijn.

17. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    oohh ohhh nu twijfel ik weer hihi, toch maar es naar een winkel misschien, zucht.............. Zo had ik t niet in mijn hoofd.... dacht even makkelijk fietsje te scoren. Had niet gedacht aan dat ze niet plat op de voet hoeven kunnen staan eigenlijk.

18. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Op de website van Puky staat wel dat ze met hun voeten plat op de grond moeten kunnen daarom vind ik het ook lastig kiezen. Ik ga d'r straks wel eventjes meten ook.

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier heeft. Jongste de kleine gehad en kon er tot ca 5 jaar goed mee uit de voeten. Toen was hij 1.05 of zo. Ik vond die fijner omdat hijnerg klein was en er zontoch al,op kon. Volop gebruikt. Op zeker moment kon hij ook op de grotere (zijn neefje had die) maar dat vond ik niet zo fijn. Die ging nl ook veel harder en dan kon ik erachter aan hollen terwijl hij met de kleine in mijn zicht bleef als ik wandelde en hij fietste....

20. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben voor onze oudste zoon de kleine versie. Hij is bijna 3 (klein voor zijn leeftijd) en 95 cm lang. Past er prima op, en het zadel en stuur kunnen nog best een stuk omhoog. Denk dat hij er nog een poos plezier van heeft.

Zou zelf dus eerst voor de kleine versie gaan (deze loopfietsen verkopen ook goed op marktplaats). Is de fiets te klein na een poosje, dan op marktplaats en een grotere versie kopen.

Deel Deze Pagina