Hoi Dames, Ik heb een vraag,ik ben 6 weken en 6 dagen zwanger. Gisteravond had ik helder rood bloed in me onderbroek,heb toen gelijk een maandverband gezet om te kijken of het door zou gaan. Vanmorgen toen ik wakker werd meteen kijken en het was gelukkig wit,maar toen ik ging plassen kwam er wel rood bloed bij en bij het afvegen ook. En eigenlijk tot nu is het op en af ..dus eigenlijk de ochtend niks meer en in de namiddag af en toe met urine weer rood. Geen vlekken in me onderbroek geen steken, pijn ,krampen of slijm Dus eigenlijk gewoon vloeibaar rood kleurig bloed met urine en de kleur rood word steeds minder in me urine. Ik voel me er niet gerust op. Had vanmorgen me huisdokter gebeld en die zei dat het wel eens kon voor komen en dat ik meteen moest terug bellen als ik pijn kreeg. Het ergste is dat ik nu in ongewisse ben en ik pas 13 november me 1ste echo krijg. Wie heeft dit ook meegemaakt en kan mij er iets over vertellen? Alvast bedankt
Ik heb het ook gehad bij mijn zwangerschap, bij mij bleek alles toen in orde. Ik heb tot 13 weken van die bloedingen gehad, daarna stopte het. Een paar keer zo erg dat er echt handdoeken vol met bloed lagen. Maar het kindje bleef het goed doen. Er zat bij mij een stolsel in de baarmoeder wat steeds los schoot en die bloedingen veroorzaakte. Wat ik wel heel raar vind is dat je niet voor een echo mag. Met 6 weken is er hartactie zichtbaar bij een goede zwangerschap, dus als jij al 7 weken bent is een echo zeker zinvol en ben jij uit de stress als je ziet dat alles in orde is. Ik zou morgen je huisarts bellen en zeggen dat je je zo zorgen maakt en graag snel een echo wilt, omdat je anders niet meer slaapt s nachts ofzo. Geef er maar een draai aan. Als hij niet wil meewerken kun je ook gewoon naar de EHBO gaan en vertellen dat je zoveel bloed verliest, dan maken ze daar wel een echo. Ik heb dat destijds ook gedaan bij mijn zwangerschap en ik mocht meteen door voor een echo. Ze waren allemaal heel begripvol en lief voor me. Het is niks om zolang in de zenuwen te zitten, daar word je helemaal gek van. Sterkte, laat nog even weten hoe het af loopt en houd hoop! Meestal is het gunstig als je geen krampen hebt hoor, als ik het zo lees zit het denk ik wel goed. Maar alleen een echo kan je die zekerheid geven die je volgens mij nodig hebt! Groetjes
Toen ik bloed begon te verliezen heb ik de verloskundige gebeld die me direct heeft doorverwezen voor een spoedecho. Ze pakte het dus direct heel serieus aan. Bij mij begon het 's avonds met wat oud/bruin bloed. Nog geen krampen...Volgende dag in de middag begon het bloeden erger te worden. Ik had toen ook de echo waar duidelijk werd dat het mis was. Ik hoop voor je dat het bij jou een bloedvatje is ofzo en dat je de ellende bespaard blijft! Als je blijft vloeien dan zou ik, als ik jou was, dus gewoon de verloskundige bellen (ook als je nog geen verloskundige hebt uitgekozen dan zou ik toch een verloskundige praktijk bij je in de buurt, bellen). Ik wens je het beste toe! Lola2
Gisteravond was het gelukkig minder wel nog steeds een rood kleurtje in me urine eb bij het vegen roze,was zo moe van stressen dat ik prima heb geslapen . Vanmorgen werd ik wakker en me maandverband is gelukkig weer wit ben toen gaan plassen en had wel nog een licht kleurtje roze in me urine en bij het afvegen een bruin kleurtje (waarschijnlijk oud bloed van gisteren) ?.In ieder geval ben ik er nog steeds niet gerust op dus ik ga zo toch maar weer bellen en eisen dat ik een echo wil. Noodles het doet me goed om jouw ervaring te lezen en ik hoop dat het voor mij ook zo uitpakt. Lola2 ik vind het heel erg wat jouw is overkomen Maar ik vind het heel goed dat ze je zo snel hebben geholpen. Ik wil het ook weten en wel vandaag of het nou goed zit of niet.Ik kan zo in ieder geval niet verder voor nog 2 weken. Ik hou jullie op de hoogte . Groetjes
Met grote opluchting kan ik jullie melden dat het me gelukt is om vandaag een echo te krijgen. Ik heb het hartje zien kloppen en ben nu precies 6 weken en 5 dagen. Ik moet er wel ff bij zeggen dat vlak voor dat ik die echo zou gaan krijgen kreeg ik weer een bloeding met stolsels wel zonder pijn of krampen. Dus dacht toen echt ,dit is het dan het is voorbij. Maar zoals ik al zei zat het allemaal goed in orde sterke hartritme. Op dit moment bloed ik nog steeds zonder andere klachten . Maar ik hou me vast aan het beeld dat ik zag. Nu nog de 13 de me 2de echo.Het was trouwens een vaginale echo. Ik ben zo blij en ik hou me vast aan dit moment en blijf positief. Tot nu toe ben ik dus gerust ... xxx Speransa
Super Speransa, goed dat je de echo hebt kunnen regelen. Nu weet je dat het goed zit en hoef je je niet zoveel zorgen te maken over die bloeding. Kennelijk gaat het precies als tijdens mijn zwangerschap, toen stopte dit pas rond de 13e week. Misschien wel handig om in het ziekenhuis te bevallen, mijn bevalling ging ook gepaard met extreem veel bloedverlies en met spoed naar de OK, das alvast een tip die ik je meegeef. Er werd achteraf gezegd dat de placenta misschien te vast in de baarmoederwand was ingegroeid ofzo en dat het dus verband hield met het bloedverlies in het begin... Maar lekker genieten, je bent zwanger!
Bedankt voor je advies Noodles ... Ik ben echt wel opgelucht en inderdaad ga ik in het ziekenhuis bevallen. Tien jaar terug heb ik een keizersnede ondergaan,dus is het beter voor mij dat ik dus in het ziekenhuis beval. Ik heb al een zoon van 10 en een dochter van 8 die op de natuurlijke wijze is geboren. Deze zwangerschap is zou anders dat ik aan zoveel twijfelde. Maar nu niet meer ...,ik ken me lichaam en zal alles nouwkeurig in de gaten houden. Ik vroeg trouwens wel aan de verloskundige wat het bloed betekent,ze zei dat het een bloedvaatje kon zijn of een wond aan de baarmoeder wand vanwege ruimte maken en het groeien. Ik hoop dat het bloeden snel stopt zodat ik echt kan gaan genieten van mijn zwangerschap xxx Speransa
Pfffffffffff wat een opluchting. Goed geregeld met die echo! Fijn dat het hartje klopt Fijn weekend, ik wens je verder een zorgeloze zwangerschap toe! Groetjes, Lola2
Dank je wel Lola2 Ben zeker opgelucht voor nu. Ik vind het echt fijn dat ik hier terecht ben gekomen op deze site. Jullie zijn Geweldiggggg xxx Speransa