Waarom laat jij je zo behandelen door een man? Misschien moet je in therapie gaan en aan jezelf werken. Deze situatie is namelijk niet echt bevorderlijk voor jou en je kind.
Ze is inmiddels met de relatie gestopt, ik vind haar sterk. Ze kiest nu voor haarzelf en voor haar kind. Dat is al heel wat vind ik als je 7 jaar zo'n relatie hebt gehad. Hou je sterk Damiana
Kies voor jezelf en het kleine wondertje dat in je groeit!! Veel sterkte, het is een moeilijke situatie waarin je nu zit. Ik hoop dat je er uit komt.
Lieve Damiana, Ondanks je verdriet klink je erg sterk en je komt hier echt doorheen. En gelukkig heb je nog even voordat je kindje komt. Neem even de tijd om tot jezelf te komen. Wel wil ik je het volgende in goede bedoeling meegeven. Over een aantal maanden is er een kindje dat volledig afhankelijk is van jou. Jij bent zijn/haar moeder. Zo moeilijk als het is, probeer je leven op de rit te krijgen, met of zonder je moeder. Jij moet een stabiele situatie creeren voor jou en jouw kind. En er zijn gelukkig heel wat instanties die je daarbij kunnen helpen. In jouw berichten lees ik echt de kracht die je nodig hebt om dit voor elkaar te krijgen. En straks aan de andere kant van die berg, zal je des te trotser op jezelf zijn. Heel veel sterkte, meid. Je komt er echt wel!
Lieve junior1, Ik besef inderdaad dat ik straks een kindje heb die afhankelijk is van mij... Gek genoeg verheug me nu al op dat moment... hoewel het misschien slapeloze nachten worden naast mijn studie, met wallen naar school ... ja het zal zwaar worden... vooral als ik op mezelf moet... als ik de hulp van mijn mamz krijg dan denk ik dat het iets makkelijker wordt. Niet dat ik nog steeds afhankelijk ben van haar, maar het is fijn dat je moeder je nog dingen bij leert... Ach ja ik praat alsof mijn moeder daar zo blij mee zal zijn... misschien helpt ze me wel helemaal niet ook al woon ik thuis om me te straffen. Ja ik zal zeker gebruik maken van de instanties die er zijn mocht ik die ook nodig hebben... Soms komt er zo een fijn gevoel langs me heen en glimlach ik en draai ik muziek maak ik me mooi op en ga lekker weg... en soms schijnt er een somber gevoel... een koud gevoel... het gevoel waar ik zo bang voor ben... en dan lijkt het net of ik mijn kindje wil beschermen terwijl mijn buikje nog zo onzichtbaar is... zucht... Het is moeilijk en ik kies er zelf voor.. ik kan ook de makkelijkste weg afslaan richting de abortuskliniek... Maar mijn gevoel houd me tegen...Ik hou op de een of andere manier al zoveel van mijn kind... kan niet wachten dat ik haar/ hem lekker in mijn armen kan nemen al ben ik straks alleen bij de bevalling mocht het zover komt... haar/hem kan verwennen kussen knuffelen aaien duizend keer vertellen dat ik van haar of hem houd... fijn gevoel... nou meid thanks voor je lieve reactie.. ik stel het zeer op prijs... veel liefs, Damiana
Ik denk dat je echt een hele lieve meid bent, en dat je totaal verblind, hotel de botel was/bent op een man die jou zo totaal niet waard was/is. Ik heb de mannen de jaren voor mijn vriend wel leren kennen, en denk inderdaad door te hebben hoe hij bezig is geweest, ik ken je niet, maar voor mijn gevoel heb jij gewoon gedaan wat hij wou omdat je dacht dat het het waard zou zijn. Ik ben bang dat hij gewoon een profiteur was, profiterend van jouw leuke jonge koppie en je leuke jonge lichaam, verder paaide hij je een beetje met leuke uitspraken en loze beloftes, maar echt je hebt geen bal aan hem. Ik denk dat de uitspraak van hem willen binden met een kind niet echt geldt hier, de manier om hem af te schrikken was juist met een kind, want hij wou geen kinderen. Als je hem had willen binden aan je was dat met een abortus geweest, en GELUKKIG doe je dat jezelf niet nog een keer aan meis. Edit: ik ben het er trouwens ook mee eens dat je veel sterker over komt dan dat je zelf door hebt, je gaat hier zeker wel door heen komen.
Even iets tussen door hoor... ik wil niet lullig zijn maar jullie hebben al 7 jaar iets? Dus toen was jij 16 en hij 31? Ik vind dat namelijk best wel heftig en dat betekend dat hij jou gebruikt heeft en ook nog eens tegen de wet in! Ik bedoel dit trouwens helemaal niet als aanval op jou! Maar hij heeft het wel mooi gespeeld dan!
lieve damiana. bedankt voor jou lieve reactie terug ik zit net alles terug te lezen en zit gewoon te janken ik voel zo sterk met je mee,ik voel zo sterk de blijdschap die ik een paar weekjes geleden ook voelde toen ik 5 positieve testen in handen had en mn vriend was helemaal door het dolle heen en dan vind ik het zo verdomde kl*te dat jij dit gevoel alleen mee moet maken.helaas is het bij mij misgegaan en daardoor lijkt het wel ofdat ik me dit verhaal nog sterker aan trek en ik ken je nog niet eens. meis geloof me blijf echt bij je standpunt en zorg goed voor jezelf en de kleine het is je voor de 2de keer gegund alleen op een rotmoment je had het jezelf ook op een ander moment gegund maar ik vind het ook zo erg om te lezen dat je moeder zo reageerde je ouders horen ten ALLE tijden je te steunen wat je keuze ook is en zij en je vriend konden dit niet maken dat jij dus de eerste keer zomaar voor hun een abortus liet doen,ik zie nu al wat een indruk een miskraam achter laat,je bent 23 jaar heeeel sterk om op eigen benen te staan je bent lief,zoals je nu op mij over komt en willen hun je niet steunen dan zijn er genoeg mensen die je WEL willen helpen. maar verlaag je alsjeblieft niet meer tot die gozer en laat het hem alsjeblieft uitzoeken echt waar meis geen hand vol maar een land vol,hij kan niet alleen een relatie aangaan en dan bepalen hoe die relatie gaat lopen,dat beslis je samen en als hij totaal geen kinderen had gewild had hij alleen met condoom moeten vrijen oooooooooooohhhhhhhhh grrrrrrr kan hier zo boos om worden,net ofdat de vrouw dan de schuldige is terwijl ze m er zelf in douwen sorry ben echt pissig haha houd je ons wel op de hoogte? xxx
Hey meis, Ik wil je heel veel sterkte wensen. Vind t echt heel dapper en knap dat je voor je kindje gaat. Top! En echt je bent sterk en jij gaat het wel redden. Laat die man nu voor wat hij is en zorg voor jezelf en de kleine in je buik. Hopelijk krijg je steun van familie en vrienden want dat sterkt je ontzettend. Als ik kijk naar mijn eigen situatie, ben ook alleen gelaten en ik heb een zoontje van 1 en ik ben 20wk zwanger van een meisje, dan heb ik juist veel gehad aan familie en vrienden. Het is zwaar, moeilijk, het doet veel pijn, ja nu nog steeds en het zal hopelijk slijten. Ik kan alleen maar zeggen, je komt er wel, echt waar. Je bent jong, de toekomst heeft nog genoeg te bieden. ik vind je heel dapper. ( ik doe trouwens zelf de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening. Voltijd en hopelijk kan ik in juni of september afstuderen, leuke opleiding!) liefs fontana
Hoi Rianne19, Ja dat klopt ik was vrij jong en hij was al wat ouder... We hebben elkaar eigenlijk via de chat ontmoet... we hebben 2 jaar lang met elkaar gepraat en uiteindelijk ben ik na 2 jaar met hem gaan afspreken.. Ik zocht vroeger echt naar uitdaging , was best gevaarlijk eigenlijk maar ja mij een zorg toen des tijds... ik vertrouwde hem volledig en ben eigenlijk met een prima gevoel met de trein naar Eindhoven gegaan... Daar aangekomen zag ik hem en ik vond hem maar niets. Maar wel ontzettend lief.. ik zag hem als mijn beste vriend... We spraken echt zooooveel uren enzo... Ik voelde me ok bij hem, maar was niet verliefd.. Tot de dag 5 maanden later dat hij het uit had gemaakt voor het eerst... toen begon ik verliefd te worden op hem... echt heel raar... toen wist ik wat ik zou missen... En sindsdien hebben we altijd contact gehad maar zagen we elkaar niet vaak enzo... in 2006 is het zelfs zooo erg uit geweest dat we elkaar in een halfjaar niet eens hebben gezien... moet je nagaan... Ik kreeg eindelijk mijn rijbewijs en toen is hij samen met me mijn eerste auto gaan halen... En toen begonnen we weer... En daarna is het een hele tijd heel goed gegaan... Ik ben in al die jaren zoveel van hem gaan houden omdat hij ook mijn eerste echte liefde was.. Op mijn alle eerste vriend na... Zodoende... Maar ja toen wist mijn moeder het ook niet... Ze wist van zijn bestaan... Ik zei altijd dat het mijn beste vriend was. We deden zoveel en hij schaamde zich niet voor me omdat ik jonger was.. we deden zoveel samen... echt geweldige tijden die we gehad hebben vroeger... Maar sinds 2008 dat ik naar turkije ben geweest met hem weet mijn moeder dat hij mijn vriend is... En ja ondanks leeftijdsverschil geloof me... ik lijk ouder wat karakter betreft dan hij... hij is ergens blijven haken in zijn jonge jaren... helaas... en daarom ben ik nu uiteindelijk alleen. Veel liefs, Damiana
Lieve Sylvia29, Ik ben inderdaad gek op de vader van mijn kind... Een deel van mij is op dit moment gewoon weg... Maar ja... Ik moet er inderdaad mee leren leven... Mijn probleem is altijd geweest.. Geduld, heb geduld Damiana het komt wel... En ik zag ook steeds meer vooruitgang... Ik geloofde in onze relatie... in de eerste jaren zei hij nooit dat hij van me hield.. zei hij nooit dat ik zijn vriendin was... Het kwam alleen van mijn kant.. Maar ja ik had het me bij neergelegd uiteindelijk.. komt wel dacht ik. en het kwam ook.. hij zei op den duur dat hij van me hield en gek op me was... en zo bleef ik maar hopen en hopen en er vertrouwen in hebben dat hij een toekomst met me zag, ook omdat hij dat ook eens zei. Maar ja... Alle geduld was het inderdaad niet waard. Ik ben nu zwanger van hem en dus ook meteen alleen.. zo zie je maar weer... Verspilde jaren dus, ja al zijn vrienden vonden me knap... sommige vroegen zich zelfs af waarom ik bij hem was... Terwijl ik beter kan krijgen... maar ja ik zag het niet zo.. ik was gelukkig ik kon mezelf zijn... en het was gewoon de liefde van mijn leven... Het was gewoon mijn man... zo zei ik dat ook altijd haha... echt stom... Ik heb dingen voor hem gedaan uit liefde.. uit angst om hem kwijt te raken... Ik ben zelfs op mijn knieƫn gegaan toen ik hem smeekte bij me te blijven.. zo laag heb ik gezeten... Ik had zelfs gezegd... Ik wil gewoon bij je zijn.. en als je geen kinderen wil... prima dan wil ik die ook niet.. als ik maar bij je kan zijn... Mijn grootste wens zou ik bijna voor hem laten varen... waardeloos he... tjah achteraf denk ik ook van waar was ik mee bezig... maar ja zoveel is mijn liefde dus geweest... Ik heb niet zoveel jongens gekend in mijn leven... en dit was de man waar ik oud mee wilde worden... hahahah hoewel hij sneller bejaard zou zijn dan ik maar ja... ik zag mezelf wel lopen in mijn 50 jaren met een man van 65 ... Dat binden geldt zeker niet... dank je wel... voor alles... veel liefs, Damiana.
Lieve angiebaby, Bedankt dat je zo met me mee leeft... Ja ik wil ook graag mijn baby houden.. omdat ik zo bang ben dat ik straks gestraft word en dus ook geen kinderen meer kan krijgen... Ik hou nu al van mijn kindje ook al maak hij/zij me zo misselijk... en heb ik weinig eetlust... Maar ja... het is er en het is van mij..., hoewel ik de papa er graag bij wilde hebben zoals het hoort... Ik zal zeker bij mijn standpunt blijven en hopen dat ik mijn moeder uiteindelijk achter me heb. Mijn ex zal in ieder geval niet achter me staan... ondanks dat hij de baby wilt erkennen. Ja ik ben altijd een lafaard geweest terwijl ik om me heen kijk en zie kinderen geboren worden van mensen waarvan je denkt... Gaat die het wel redden en ja dat lukt hun goed... Waarom ik niet? denk ik dan... waarom moet ik mijn kinderen altijd aborteren... Omdat de man dat wil? nou vergeet het maar.. Ik doe het gewoon niet... Dan heb ik maar een kind van een waardeloze klootzak die me in de steek heeft gelaten. Ik heb gelukkig wel vriendinnen die blij zijn en blijven zeggen hou je kind meid... het komt in orde... en ook jullie hier en dat helpt echt... Hij is gewoon raar... vorige weekend toen we ruzie zaten te maken in bed en ik me omdraaide en aan de andere kant ging liggen van het bed kwam hij achter me liggen en wilde met me vrijen... en zo heeft hij veel vaker geprobeerd dat weekend terwijl hij gewoon daarna me weer wilde kwetsen.. Vrouwen zullen altijd de schuld krijgen... Ik zei nog voor de grap.. schat het was Pasen je had nooit met me moeten vrijen ... want mijn eitje was blijkbaar toen ook aan de wandel... hahaha waarop hij antwoordde ze had nooit aan de wandel moeten zijn... uiteindelijk konden we er wel om lachen maar daar bleef het ook bij...(+ had ik blaasontsteking en wilde ik eigenlijk niet met hem vrijen) het moest blijkbaar gewoon gebeuren... Die 2 dagen liep hij achter me alsof mijn lichaam hem aantrok. Geef niet dat je pissig word... het is goed om soms je frustraties te uiten... Veel liefs, Damiana
Hij is gewoon raar... vorige weekend toen we ruzie zaten te maken in bed en ik me omdraaide en aan de andere kant ging liggen van het bed kwam hij achter me liggen en wilde met me vrijen... en zo heeft hij veel vaker geprobeerd dat weekend terwijl hij gewoon daarna me weer wilde kwetsen.. Dit is niet raar hoor, dit is gewoon een machtsspelletje. Laten zien dat hij je kan nemen en wegduwen wanneer hij maar wilt. Je kan maar beter zo ver mogelijk weg komen van deze man, en of hij betrouwbaar zal zijn met jullie kindje? Een man van 31 die zo'n misbruik maakt van een tienermeisje is gewoon eng, hij had toen al een grens moeten stellen, daar was jij te jong voor. Hij heeft gewoon vanaf het begin tot nu aan genoten van zijn macht over jou, steeds een beetje geven om jou tevreden te houden en verder alleen nemen. Zou bijna vragen welke chat en welke vent hahaha, maar denk niet dat ik alle chatters van nederland ken.
Hoi Sylvia29, TMF chat was het toen des tijds... Ja hij heeft een manier om me soort van in te pakken... door me te omhelzen en te kussen... Ik vroeg hem waarom hij dat maar bleef doen... en hij zei het gaat vanzelf... dat is toch een teken... Hij moest ook zo vaak huilen en als hij huilde hield hij me zo stevig vast dat ik bijna weer in zijn " liefde"trapte... Maar ja allemaal fake... Toen ik nog jong was had hij inderdaad niet moeten bellen enzo... Maar ja... ik daagde hem ook uit laten we eerlijk wezen... Maar ja nu ben ik volwassenen en 23jaar.. en hij 38jaar... en nog infantiel. Tjah hij leert hij zn lessen wel.
Hallo, Ja je mag me uitgescheden en je mening ook geven.. Het is zoals het is... en ik schaam me niet om dit te vertellen... Wij hebben nou eenmaal niets meer en ik ja... ik ben behandeld zoals ik behandeld ben... Een 7 jaar lange neppe liefde richting mij. Als ik terug in de tijd kon dan had ik het anders gedaan.. Je mag me dus uitmaken voor wat je maar wilt... maar ja.. Ik heb hem niet meer.. het is over en uit.
Ik zal je niet veroordelen hoor. Dat je niet meer bij hem bent is in elk geval een hele grote stap in de goede richting. Verder is kijken naar het verleden niet interessant. Naar de toekomst wel.
bedankt meis!! nou vind het knap hoor je moet ons echt op de hoogte houden he??nou ja je MOET natuurlijk niks hihi hoever denk je nu trouwens te zijn?
Meiden van 16 dagen uit, dat is normaal, ze dagen de hele wereld uit, volwassenen zijn er om die uitdaging te weerstaan, of het nou je ouders zijn of wie dan ook, hoeveel leraren denk je dat er voor die uitdaging gestaan hebben? Ik heb nog medelijden met mijn leraar adreskunde, maar keurig netjes, vent heeft nooit zijn vinger uitgestoken.