Hoi, Ik ben 10 maart bevallen. Nu heeft me zoontje sinds eergisteren spruw we hebben medicijnen ervoor gehad. Maar hij drinkt zijn flessen niet echt super. Van de 90 cc drinkt hij er vaak maar 50 en heel soms maar 70. Weet niet zo goed wat ik er mee moet ben een beetje bang dat hij te weinig binnen te krijgt en straks gaat afvallen omdat hij te weinig voeding krijgt. Het gekke is hij blijft om de 3 uur komen dus het niet zo dat hij nu minder krijgt dat hij ook eerder voor ze voeding komt wat zal ik doen het consultatiebureau bellen? of nog even aankijken? Groetjes Brien
70 cc is toch prima voor zijn leeftijd? De eerste week gaan ze dacht ik met 10 cc per dag omhoog en dan blijven ze even hangen. Misschien heeft hij er nu gewoon genoeg aan. Als je twijfelt kan je hem even laten wegen op het cb zodat je kunt zien of zijn groei wel goed is.
Misschien kan je een keer proberen om de fles op een andere manier te geven. bv op je andere arm of meer rechtopzittend. Dat hielp bij Lotte wel aardig.
Gjalt heeft dit in het begin ook gehad, ook spruw en minder drinken, heb hem toen vaker wat minder gegeven, maar 70 cc is wel voldoende hoor. En als ze even wat minder drinken geeft niks, ze halen het vanzelf weer in. Hier is het nog de ene week drinkt hij dikke flessen en eet hij dikke borden eten maar de andere week krijg ik er amper wat in... en als ik er amper wat in krijg zoals vandaag dan geeft hij zelf maar aan wanneer hij eten wil hebben, want daar is hij dan weer erg duidelijk in en heb je een voedingskussen? dat werkte bij mij altijd ideaal met voeden...