Maar het gaat om de manier hoe ze het schrijft... is niet zo bedoelt zoals jij denkt volgens mij.. Zo komt het op mij niet over...
Sommige verhalen grijpen me ook heel erg aan bijvoorbeeld als ik iets herken uit mijn eigen leven of als het om kindjes gaat schiet ik ook heel snel vol, ma dat komt omdat ik nu zelf moeder ben. Bij films en boeken schiet ik ook snel vol omdat ik dan helemaal in het verhaal zit en ik me verplaats in diegene. Ik vind je trouwens niet raar of gevoelloos hoor, de een jankt pas als hem/haar zelf iets overkomt en de ander idd zoals al werd gezegt bij een maandverband reclame bwv
Ik denk niet zozeer dat het om leedvermaak gaat maar meer om dat je niet weet wat voor houding je moet hebben. Ik heb dat okk wel eens als iemand een serieus probleem heeft of iets heeft meegemaakt dat ik gewoon ff niet weet hoe ik me moet gedragen en dan begin ik ook te giechelen of whatever. Dit gebeurt heel onbewust ma ik bedoel het niet verkeerd tis iets wat je niet onder controle hebt en kan erg vervelend zijn
Ja ik heb dat wel, vooral als ik verhalen lees in het vlindertjes gedeelte, tot snikkens aan toe. Ben altijd al erg gevoelig geweest.
Nou om jou berichtje heb ik toen wel gehuild Verder huil ik niet gauw bij een verhaal hier, maar het is toch wel een paar keer gebeurd. Net als dat ik hier soms echt hardop zit te lachen.
Ik ben ook gevoelloos wat dat betreft hoor. Huilen? Amper. Ik trek verhalen ook amper aan. Dingen waar ik niet tegen kan ( zoals Over mijn lijk ) kijk ik niet. Dan hoef ik niet te huilen, maar ik voel me dan wel heel akelig en kan daar wel wakker om liggen. Maar verder ben ik best een koude kikker.
vlgs mij snap je het zelf niet echt..... grappig dat iemand die niet huilt , maar neiging krijgt tot grappen maken , gelijk harteloos is in jou ogen! miss kun je je eens in verdiepen in hoe mensen met leed , pijn ed omgaan!
Eerlijk dat je dit zegt, je weet wel dat als jij reageert op een "ellendig" verhaal iedereen voortaan denkt die ligt nu dubbel achter de pc
Nee JIJ snapt het niet!! Lees de vraag van TS. .. Dat lees ik hier zo vaak als reactie op verdrietige of heftige verhalen. Is dat echt zo of is dat gewoon een uitspraak? Ik heb echt wel gevoel bij bepaalde verhalen die ik hier lees, maar zijn er echt vrouwen die serieus moeten huilen bij verhalen van mensen die ze eigenlijk persoonlijk niet kennen? Of ben ik zo gevoelloos? Oprechte vraag. Het gaat over hier op het forum en niet over mensen met verdriet die je persoonlijk kent! En JA ik vind het harteloos als je over ander mans verdriet gaat lopen lachen. Als de buurvrouw ontroostbaar is omdat haar kat overleden is (bijvoorbeeld) ga je haar toch ook niet in het gezicht uitlachen?? Als je vriendin een miskraam krijgt grinnik je het toch ook niet weg en geeft de opmerking "ach, volgende keer beter Of zeg ik nu iets geks??? Reageer dan niet als je vind dat iemand zich "aanstelt" maar trap die persoon dan niet nog eens op z'n ziel!!!:x
Klopt helemaal! Maar dan is het iemand die je persoonlijk kent en persoonlijk met dat probleem/verdriet naar je toe komt. Heb ik ook al eens gehad dat ik me geen houding weet te geven. Maar TS bedoelde: .. Dat lees ik hier zo vaak als reactie op verdrietige of heftige verhalen. Is dat echt zo of is dat gewoon een uitspraak? Ik heb echt wel gevoel bij bepaalde verhalen die ik hier lees, maar zijn er echt vrouwen die serieus moeten huilen bij verhalen van mensen die ze eigenlijk persoonlijk niet kennen? Of ben ik zo gevoelloos? Oprechte vraag.
Als ik het zou schrijven dan is het ook echt zo maar ik huil niet snel om verhalen van mensen die ik niet ken, tenzij het met kinderen of dieren te maken heeft daar ben ik wel gevoelig voor, en doet het me vaak wel iets maar echt tranen.. dan moet het me wel heel veel doen. Zou het dus ook wel raar vinden als mensen zoiets schrijven terwijl het niet zo is.
Ik had al een hele reactie hierop getypt maar toch maar weer delete omdat ik geen discussie wil uitlokken maar ik zie dat ik niet de enige ben die dit gewoon een belachelijke opmerking vind en ik vraag me echt af of je dit serieus meent en ook doet
normaal heb ik het ook niet zo snel, maar nu heb ik niet veel nodig hoor. Je wil niet weten hoeveel ik gehuild heb tijdens de olympische spelen haha