Hoi meiden, Ik ben ruim 5 weken geleden bevallen van ons hele mooie, geweldig lieve zoontjeD). Ik ben vandaag weer ongi geworden. Nu heb ik zelf een aantal vragen. Ik gebruikte voor mijn zwangerschap microgynon 30. Ben daar dwars door heen zwanger geraakt (heeft wel een oorzaak die te begrijpen is hoe dat kan). Dat als enigste minpunt (maar volgens mij is nooit de pil veilig als je ziek bent?). Voor de rest ben ik er wel tevreden mee. Ik bloed als ik ongesteld was erg hevig. Ook paar keer flauw gevallen door de ongesteldheid. Dankzij de microgynon 30 niet meer. Het bloedverlies werd ook minder en de ongesteldheid zelf duurde ook niet zo lang. Ik zit momenteel nog in twijfel: De nuvaring (?), waar ik onbekend mee ben. Of gewoon weer mijn oude vertrouwde pil. Een spiraal wil ik absoluut niet, dat zegt mijn gevoel. Wat zijn jullie ervaringen, en dan met name de Nuvaring, want ik ken de microgynon 30. Wanneer zou ik in ieder geval weer beginnen met de anti conceptie? Na 4 dagen (zoals ik gewend ben) of meteen? Ik wil overigens geen zware hormonen slikken (enkel condoom vind ik dan weer niks), aangezien wij niet heel lang (geen jaren, maar ongeveer 1 jaar) willen wachten met knutselen voor wonder nummer 2 Is die Nuvaring er een beetje makkelijk in en uit te halen? Is de pil weer veilig als ik "gezellig" ga doen met mijn vriend? Misschien een beetje laat dat ik erover begin, maar dit zit al een tijdje in mijn hoofd. De keuze bedoel ik dan, Nuvaring of gewoon mijn oude vertrouwde pil. Alvast bedankt, Groet, Sweetchocolate
Hoi hoi, Ik heb de nuvaring een paar jaar gebruikt. Ik ben er erg te vreden over. De ring is makkelijk in tebrengen en uittehalen. Tijdens de sex voelde ik hem niet zitten en mijn vriend ook niet. Het is 1x gebeurt dat mijn vriend hem voelde maar toen had ik hem niet goed ingebracht. Je kan ook makkelijk 2 ringen achter elkaar dragen. Als ik ongi was dan was dit niet heftig maar dat is natuurlijk bij iedereen weer anders. Groetjesss Jetje
Ik gebruik sinds de bevalling ook de nuvaring, in 1 woord ideaal! Voorheen ook micr 30 geslikt en was ik ongeveer 7 dagen ongi, hoofdpijn, buikpijn en rugpijn. Nu ben ik 2-3 dagen heel licht ongi en heb helemaal geen klachten. Ik vind dat je hem heel makkelijk kunt inbrengen en uithalen. Tijdens de sex hebben we er beide geen last van. Ik had hem pas ingebracht nadat ik de 1e x ongi was geweest (volgens mij moet je dan 1 week condoom gebruiken maar dat hadden wij niet gedaan ). En in de nuvaring zit zo weinig hormoon dat het voor jou wel makkelijk is als je volgend jaar weer aan de slag wil . Succes ermee!
Hoi meiden, bedankt voor de info. Denk toch dat ik over ga op de ring. Dan hoef ik er niet aan te denken dat ik de pil dagelijks in moet nemen. Ok, ik moet er wel op letten dat ik de ring op vaste tijden erin en eruit haal. Nogmaals heel erg bedankt