Bijna 4 maanden en sinds een paar dagen krijzend naar bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door reffet, 29 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. reffet

reffet Lid

17 sep 2015
    16
    0
    0
    Leerling verzorgende IG
    Enkhuizen
    Hallo andere moeders!

Ik heb op t forum rond gekeken naar een soortgelijk probleem maar niets duidelijks gevonden (of t was al gesloten).
    Hier mijn obstakel. Onze kleine man wordt over 3 dagen 4 maanden maar nu heeft hij al zeker 3/4 avonden achter elkaar dat hij krijzend in bed ligt en het verdomd om te slapen. Van alles geprobeerd, sussen, praten, liedje zingen. Hij luisterd niet en buldert er gewoon door. Ik heb zo een slaapdingetje met muziek en geluid, werkt niet. Mijn hand op zn buik, mn hand op zn gezicht, geen aanraking. Ook niet. In de kamer zijn maar geen aandacht, juist weglopen en laten huilen.

Je snapt wel dat ik hier een beetje moedeloos van wordt. En vooral als je zelf doodmoe bent en naar bed wilt..

Doordat me geduld na een half uur/uur op raakt, pak ik hem op om hem tot rust te brengen. Leg ik hem even later weer weg (wakker), beginnen we weer van voor af aan. Als ik hem bij me houdt tot hij slaapt wilt het nog wel eens lukken om hem slapende weg te leggen en dan is alles goed. Dan slaapt meneer door tot de volgende ochtend half 8 (tenzij we moeten werken dan wordt hij uit bed geplukt om 5 uur :()

Ik dacht nog dat hij misschien last van zn buikje had omdat hij van de week banaan heeft geproefd maar na een paar dagen niets geven was het nog niet over.

Heeft iemand misschien tips of ideeën hoe ik dit aan kan pakken? Ik wil hem niet steeds zijn zin geven door hem uit bed te halen.

Ps: hij wordt al ingebakerd.

2. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Hij is nog zo klein dan hebben ze die aandacht liefde echt nodig ik zou hen dus niet laten huilen en desnoods in slaap wiegen die fase gaat heus wel over a

3. MamavC

MamavC Niet meer actief

Als je hem bij je houd slaapt ie wel?
    Lijkt me namelijk een sprongetje, rond 3-4 maanden zijn ze echt niet makkelijk met slapen, hier droeg ik haar overdag in een doek om nog aan mn huishouden toe te komen. Ging vanzelf weer over trouwens.
    Anders zou ik denken aan vroeg tandje of ziek zijn, maar als ie bij jou/jullie wil zijn dan denk ik eerste instantie groeisprong

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik denk ook dat dit het begin is van de beruchte 4 maanden ontwikkelingssprong. Mijn zoon heeft op die leeftijd 6 weken lang bijna iedere nacht gespookt. En opeens was het weer over. Sterkte, de situatie accepteren werkte hier het beste ;)

5. Tante Truus

Tante Truus Actief lid

14 jul 2014
    352
    117
    43
    Het zou een sprong kunnen zijn, maar mijn jongste sliep altijd heel makkelijk, behalve als hij een oorontsteking had. Hij had dan geen koorts, maar wou niet in bed liggen. Overdag geen probleem, maar 's avonds krijsen in bed. En als ik hem er dan uit haalde, was het goed, maar zodra ik hem weer neerlegde, was het weer mis. En als dat dan een paar dagen aanhield, wisten we hoe laat het was.
    Hij was trouwens ruim 4 maanden bij zijn eerste oorontsteking.
    Ik zou dus zeker even laten uitsluiten dat het iets medisch is, oren kijken is zo gebeurd bij de ha.

6. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vroeg me af, is dat alleen bij het naar bed gaan voor de nacht? en hoe gaat het overdag, of slaapt hij dan alleen nog maar in box,wandelwagen?

ons zoontje is 15 weken, bij ons gaat het inslapen ook niet zo makkelijk.

soms jengel toontje, of echt flink huilen, maar laatst ook krijsen.
    ik ga er dan heen, aai over bol, instoppen, fup er opnieuw in en bij aanhoudend gedrag haal ik hem er ook uit, aangezien hij regelmatig een terugkerend boertje heeft.
    maar ik denk inderdaad dat hij ook mama honger heeft, het liefste bij je willen zijn en dan is het bed maar zo alleen..

Deel Deze Pagina