rode pukkeltjes alleen in gezicht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MaryWoods, 4 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Hallo,

Sinds een aantal dagen heeft onze zoon last van rode pukkeltjes in zijn gezichtje. Op de rest van zijn lichaam is niets te zien.
    Ik dacht eerst dat het door de voeding zou komen, maae zou het dan niet overal op zijn lichaam moeten zitten (dus op rompje en armen).

Bovendien valt het op dat het erger is als hij net uit zijn bedje is en dan met name aan de kant van zijn gezichtje waar hij niet op gelegen heeft.

Zou dit een contact allergie zijn voor de stof van de lakentjes of voor wasmiddel?

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    niemand?.... :(

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    alysia heeft ook pukkeltjes dan weer wel en dan weer niet... alleen bij alysia komt eht vaak als ik haar wangen creme heb opgedaan tegen schrale wangetjes en aangezien dat vet is krijfgt ze het...

maar als je dnek wasmiddel probeer dan eens wat anders? blijft het weg is het misschien eeen allergiesche reactie..

succes :)

4. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Mijn zoontje heeft dat ook sinds 2 dagen en ik ben toevallig net wat meer KV gaan geven ipv BV (bv loopt terug) dus als je het aan mij vraagt denk ik wel dat het met voeding te maken heeft.

allemaal kleine rode bultjes dicht bij elkaar.

5. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    mijn zoontje heeft ook rode pukkeltjes op zijn gezicht, ik vet het steeds maar in met vaseline.
    succes

6. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    mij dochtertje heeft t ook, maar zijn jullie dan niet bang dat ze dat vet in hun mond krijgen? mijn dochtertje is erg aan het sabbelen op dr handjes dus ik vind dat toch wel een beetje eng

7. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Damani heeft ook pukkeltjes op z'n voorhoofd!
    De vrouw van het consultatiebureau zei dat het hormoonpukkeltjes zijn, beetje invetten met vaseline was haar tip !

-xxx-

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ MamaMirella Wat bedoel je precies met hormoonpukkeltjes?

9. esther79

esther79 Actief lid

4 mrt 2007
    146
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hellevoetsluis
    Bij mijn dochtertje Julia kwam het door de Zwitsal-wangetjes-creme! Toevallig had het zoontje van mijn vriendin daar ook een allergische reactie op! Ik heb van de apotheek een hele goede creme gehad; La Roche Posay van Lipikar Baume. Dit houdt de huid vet en herstelt de huid ook..werkte als een trein! Sindsdien gebruik ik ook geen zwitsal meer, maar alleen Neutral en Balneum en dat gaat prima! Succes!

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Door de resten van jou hormonen in dat kleine lijfje kunnen er een soort van jeugdpuistjes onstaan op het gezichtje. Dat is ook de reden waarom sommige meisjes soms wat rode afscheiding hebben en jongetjes borstjes hebbe. Of "grote worstjes" zoals mijn nichtje van 3 ze noemde toen ze het bij Jelle zag... :)

11. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    van de consultatie arts ( die het baby acne noemde) is het met 5 weken het ergst en gaat het daarna minder worden

hier klopt het :)

12. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    ja dit klopt helemaal wij hadden dit ook

13. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ja, idd. de hormonen uit mijn lichaam !
    Dus een soort puistjes..
    Moet vanzelf weg gaan!
    Hij heeft het op zijn voorhoofdje voornamelijk...

-xxx-

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook een pukkelkoppie hoor! En soms in haar nek en op haar borst. En er kwam een paar weken geleden ook vocht uit haar tepels, die ook een beetje opgezet waren. Als je borstvoeding geeft, kan het allemaal nog wat langer duren, omdat je dan hormonen blijft geven...

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Heel herkenbaar. Wij gaven haar af en toe een zemelenbadje, daar werd haar huidje wat rustiger door. Maar het is vanzelf weggegaan.

16. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Rond die leeftijd is het idd waarschijnlijk 'gewoon' baby-acne. De hormonen uit jouw lichaam (en evt. moedermelk) gaan in zijn systeempje werken. Siem had er een goede week last van en hij 'zag er niet uit'!

Maar het gaat weer over hoor. Niet teveel aan doen.

17. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    haha grappig. Thijs zit er op het moment ook onder (=ook 5 weekjes oud!) Het ziet er niet uit. Tja als moeder heb je toch het beste voor je kindje over en wil natuurlijk niet dat je kindje gestipt door het leven gaat. Maar ik zie dat het vanzelf over gaat, naja geduld dan maar... liefs

18. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik heb de eerste 4,5 week dat Thomas nog in het ziekenhuis lag wel afgekolfde moedermelk kunnen geven, daarna liep het enorm terug en moest ik noodgedwingen bvolledig over op flesvoeding.
    Toen nog geen puistje te bekennen...
    En nu sinds een paar dagen heeft ie het.. Het vreemde is dat het weer wat minder werd, maar vandaag is t toch weer iets meer...

Thomas is nu ruim 8 weken, maar is wel prematuur, dus misschien dat die 5 weken waar jullie het over hebben bij hem wat later komt...?

Deel Deze Pagina