Door een operatie zo'n 10 jaar geleden is het niet duidelijk of ik borstvoeding kan geven en als het lukt of het genoeg is. Nu wil ik voor de zekerheid ook flesvoeding in huis hebben voor als ik straks bevallen ben en het wil niet. Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende merken? Zit er werkelijk zoveel verschil in? behalve de prijs
Je hoort vaak dat er geen verschil in zit, maar D. (de jongste) reageerde heel anders op Kruidvatvoeding dan op Nutrilon (is volgens mij ook wel iets anders, omdat bij de Kruidvatvoeding de hypoallergene voeding gecombineerd is met iets anders...ik dacht met voeding tegen krampjes oid). Bij Kruidvatvoeding kreeg ze last van haar buik en kon ze bijna niet meer poepen, terwijl ze met Nutrilon nergens last van had (wijzelf alleen van de vele poepluiers ). Wij geven nu dus alleen maar Nutrilon (hypoallergeen). Maar er zijn ook genoeg kinderen die het prima op Kruidvatvoeding of welke andere voeding dan ook doen. De oudste heeft het eerste jaar ook Nutrilon gehad, daarna zijn we overgegaan op een B-merk (weet niet meer welke, maar ze verkopen het bij de Jumbo).
ik zat er gisteren aan te denken , wij hadden bij ons 1e nutrilon en zijn we snel overgstapt op nutrilon H.A ivm veel spugen van onze zoontje. maar natuurlijk zal het ook wel een verkoop trucje zijn maar hoorde dat nestle groeie start toch wat zachter is , dat de kindjes minder buikkrampjes krijgen etc. dus daar ben ik wel heel erg benieuwd naar ook. nutrilon hebben we gedaan puur omdat we dat ook in het ziekenhuis kregen maar wil me toch beter orienteren deze keer.
Babyvoedingmerken verschillen niet zoveel en als je kindje niet tegen de voeding kan dan ligt het denk ik niet aan een bepaald merk. Ik zou vooral kijken naar verkrijgbaarheid/prijs. Het is niet handig als je steeds naar een bepaalde winkel moet waar je niet zo vaak komt. Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs Hier kan je babyvoeding vergelijken op prijs en voedingswaarde.
Ik kan het natuurlijk niet vergelijken, maar J. en D. hebben met Nutrilon ook nooit krampjes gehad. J. kreeg geen HA (fout gegaan in de kraamweek...met 'dank' aan de kraamverzorgster en manlief...), D. wel.
Wij hebben altijd gewone fv gebruikt, dus geen hypoallergene ofzo. Wij gebruiken gewoon de voeding van de albert heijn, omdat we daar onze boodschappen doen. Sam reageert er prima op. Ik ben trouwens ook aan mijn borsten geopereerd en heb twee keer bv geven, al kostte het wel moeite. Hopelijk lukt het bij jou ook
Ik hoop ook dat het lukt. De verloskundige gaf aan dat haar ervaring tot nu toe is dat het de eerste dagen wel lukt, maar zodra de voedingsbehoefte groter wordt de vrouwen vaak te weinig kunnen geven en er flesvoeding bij gaan geven. In overleg met haar dus ook het advies om toch te zorgen dat er een pak in huis is Bedankt allemaal
Wij hebben tot 2 weken terug 2,5 week lang met een huilende baby gezeten elke dag. De huilmomenten duurden misschien maar 20 minuten, maar aangezien mijn zoontje zo enorm krijsde leek het een eeuwigheid te duren. Hij poepte slecht, spuugde een hydrofiele doek per fles, adviezen van het cb maakten het alleen maar erger. Toen was ik het zat en heb Nestle groeie start gehaald. Mijn zoontje slaapt nu overdag fatsoenlijk, is veel rustiger, spuugt niet meer op het normale mondje terug na af en toe en poept zonder hulp van lactulose. Mijn vriend wou niet geloven dat het door de voeding alleen kwam en probeerde 1 fles friso. Nou, dat heeft die geweten... alles kwam er weer uit.... Dus ja, ze zeggen dat het allemaal hetzelfde is, maar daar geloof ik inmiddels geen drol meer van
volgens de kraamhulp van mijn vriendin heeft ze in de jaren dat ze dit werk doet de beste ervaringen met frisolac voeding hier hebben ze de minste krampjes van en spugen het minst maar ja als dit ook zo is
Hier kruidvat voeding voor moeilijke ontlasting en krampjes, en dat gaat goed. 9,25 per bus. Haal ik de nutrilon omneo ( ook voor krampjes en ontlasting) dan gaat hij heel erg veel spugen. De voeding van kruidvat is trouwens 100% het zelfde qua inhoud als die van jumbo eigen merk.
daar ben ik het toch niet helemaal eens. wel degelijk kunnen er in de ene voeding andere ingredienten aan toegevoegd zijn die er bij de andere niet in zitten. je kindje zal er maar net niet goed tegen kunnen... het beste is altijd nog borstvoeding trouwens
Wij hebben de eerste keer nutrilon gekocht. Maar na 6 maanden zijn we overgestapt naar een huismerk (etos), want dat is veel goedkoper. Deze keer beginnen we gelijk met etos. Alleen is er minder keuze, mocht je na verloop van tijd toch naar een ander soort moeten overstappen.
Als er allergien in jullie families voorkomen kun je wel het beste voor hypoallergene voeding gaan. Ikzelf heb vroeger als kind KMA gehad, mij werd aangeraden toen de bv niet lukte om HA-voeding te geven; onze dochter heeft toen Friso Hypoallergeen gehad.
Friso Hypo allergeen bevalt super, 1ste week Jumbo HA eigen merk geprobeerd. Dit beviel helemaal niet, ze kreeg hele rode billen. Bij ons in het zhs wordt Friso gegeven
Dat laatste ben ik met je eens. Wat ik bedoelde was dat er niet één beter merk is waar kindjes over het algemeen beter tegen kunnen. Dus daarom maakt het in het begin niet zoveel uit wat voor voeding je kiest, van te voren kan je toch niet voorspellen of je kindje wel of niet tegen een voeding kan. Verder is de voedingswaarde vrijwel gelijk bij kunstvoeding.
Altijd meer als een half jaar BV gegeven en dus altijd bij voeding nr 2 begonnen. Maar misschien heel stom, maar heb er een aantal zelf geproefd(niet een hele voeding hoor ) en de lekkerste aan mijn kind gegeven en dat was Friso.
Onze eerste zoon kreeg alleen maar Nutrilon. Stef heeft alleen nog maar kruidvat gehad. Bevalt hartstikke goed en is bijna de helft goedkoper.
Friso smaakt inderdaad 't lekkerste, vooral de comfort is een "lekker" romige melk. Wij hebben bij dochter, na de borstvoeding, nutrilon gegeven. Toen bon bebe geprobeerd maar daar spuugde ze enorm van. Uiteindelijk friso pep gegeven ivm koemelk allergie. Nu gaan we zowizo met een hypo allergene voeding beginnen als de BV weer niet helemaal voldoende op gang komt.