Box met of zonder lade?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Juis, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Hoi meiden!

We zitten hier in een dilemma!
    Ik wil graag een box met (diepere) lade.
    Mijn vriend vind dit zonde van het geld en wil er een zonder lade en dan evt een box zak of iets voor speelgoed in te doen. Desnoods een lade in het dressoir (zie ik ook niet zitten).

Ik wil de lade graag voor een extra kleed een reserve rompertje luiers en dit soort kleine "rommel" ;).

Nu heeft mijn vriend van 1 iemand gehoord dat een la zonde is je er niks in kwijt kan en je hem nooit gaat gebruiken dus is hij helemaal van dit idee af...

Kunnen jullie (wellicht als ervaring deskundige) ons helpen. Waar liepen jullie met/zonder lade tegenaan of vonden jullie een boxzak wel/niet praktisch?! Waar leggen jullie je speentje/luiers ed neer als je geen lade hebt?

Extra info: ik zit met slechte knieën en moet niet extreem vaak bukken maar moet zeker niet te vaak trap lopen.

2. Verox

Verox Niet meer actief

Dat ligt een beetje aan de indeling van je huis...
    Ik ben van plan om extra verzorgings-spulletjes in een keukenkastje te plaatsen. Onze keuken is naast de badkamer, dus dat lijkt me wel praktisch.
    Of dat ook daadwerkelijk praktisch is moet nog blijken.

Wij hebben ook een box zonder lade genomen. Ziet ruimtelijker uit, is makkelijker onder schoon te maken, en zo'n diepe lade laag bij de grond leek me weinig bruikbaar.
    Ben dan ook benieuwd wat andere mensen er in hebben liggen.

3. gusto

gusto Niet meer actief

Ik heb een box zonder lade en mis m ook niet. Speentjes, luiers en rompers lijkt me sowieso niet handig om zo laag, onder je box te hebben liggen, die heb ik liever ergens waar ik makkelijk(er) bij kan.

Kind omkleden en verschonen doe ik sowieso niet in of om de box, maar bij de commode, omdat daar ook de rest ligt. Het lijkt mij nogal onnodig voor waar je t voor wilt gebruiken.

4. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik had een box met lade, ideaal, daar kon heel wat speelgoed in. zodra onze uk zelf kon kruipen kreeg ze dat ding ook open en kon zo zelf speelgoed pakken, zodat niet de hele box vol met speelgoed lag. later ook nog een box zak voor het grotere speelgoed.

ik had een kastje op wieltjes onder de eettafel staan met daarin de verzorgings spullen

5. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik heb er een zonder lade en die mis ik wel eigenlijk. Dat speelgoed zit nu in het tv-meubel gepropt. En ik vind het er niet mooi uitzien wanneer de bodem nog omhoog staat.

6. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Ik heb een box zonder lade, en daar heb ik nog nooit hinder van ondervonden.
    Speentje had ik altijd naast de baby liggen, wat luiers en doekjes lagen in het keukenkastje of ik liep naar boven om te verschonen.

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Mijn lade ligt vol, met hydrofiel luiers, spuugdoekjea, knuffels, speelgoedjes en boekjes, vind het wel handig! Zeker omdat we een klein huis hebben dus geen bergruimte over hebben verder

8. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een box met lade gehad, is handig voor speelgoed maar vond die la ook een stofnest zeker als de box omhoog stond. Je keek bij mij ook zo tegen alles aan wat in de la lag. misschien is een mooie speelgoedmand een optie?

9. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik wilde er ook een met een la, maar doordat de box hier in een hoek stond kon ik de la niet open maken :)
    Heb nu een rieten mand onder de salon tafel met troep ( luiers ed)

Ik denk dat je er wel een hoop in kwijt kan eigelijk. Zou gewoon een keer gaan kijken.

Succes!

10. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Dank jullie voor jullie reacties.

We hebben ruimte zat dus daar ligt het niet aan maar wil liever niet allemaal extra dingen toevoegen als het ook in 1 kan.
    Ik vind het makkelijk om even snel beneden te kunnen verschonen en niet naar boven hoef ivm het trappen lopen.

Ik ben benieuwd of ik nog meer verschillende reacties krijg:)

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook een box zonder lade. Ik heb hem ook niet gemist. Er hangt een leuke boxzak aan met speelgoed. La word 1 groot stofnest als de box hoog staat. Helemaal met huisdieren. Als de box hoog staat dan zie je ook al het speelgoed en rotzooi in de la liggen. Ziet er ook niet echt netjes uit. Zonder la kan je ook goed onder de box stofzuigen.

Verzorgingsspullen heb ik in een mandje in een keukenkastje liggen. Stapeltje luiers, doekjes, paar spuugdoekjes enz.
    Ook ligt er beneden een extra waskussen om te verschonen.

12. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wij hebben ook een box met lade, maar wij kijken niet tegen de spullen aan die erin liggen hoor (nu hij op hoogte ligt). Dat ligt misschien aan het type box? Wij hebben er eentje van Bopita en die heeft twee van die houten platen erin: eentje bovenop de lade (die nu dus is afgesloten) en eentje die met een soort van klossen tussen de spijlen op hoogte gehouden wordt.

Dat het een stofnest gaat worden (ondanks onze huisdieren) zal dus bij ons dik meevallen. Daarnaast hebben we er wielen onder, dus kan hij makkelijk verreden worden.

We hebben hem nog niet in gebruik, maar het lijkt mij ook ideaal. Met name voor het opbergen van speelgoed e.d., want daar hebben we (nog) niet echt bergruimte voor.

13. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Wij hebben een box besteld zonder lade. We hebben een hond, dus vond het praktischer, makkelijker stofzuigen ;)

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij hebben een box met lade. Buiten het badje verzorg ik ons mannetje altijd in de woonkamer, vind ik veel relaxter.
    In de laden heb ik 2 pakken pampers in 2 rijen, spuugdoekes, slabbertjes, zonnecreme, zwitsaldoekjes, nagelknipper,sokjes,babygel,....allerlei verzorgingsdingen.
    Ik zou er niet zonder kunnen. Ik vind het heel handig

15. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Wij hebben er een met lade (twf lieke) en vinden het juist wel praktisch! Alle spulletjes kunnen in de lade (luiers, doekjes, speelgoed etc) dus altijd alles bij de hand en opgeruimd.

Er zit inderdaad een plank boven de lade, als de box hoog staat kijk je er dus niet in. Geen last van stof of haren in de lade.

16. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier alleen ervaring met box zonder lade en zonder boxzak.
    Daar voor gekozen omdat ik dus niet zo vaak kan bukken, maar moet zeggen, mis die lade ook echt niet en de boxzak ook niet (daar heb ik namelijk nooit aan gedacht haha)
    Ik heb de luiertas (met inhoud haha) wel vaak in de box staan, moet ik zeggen, en dat kan nu nog prima, zoveel ruimte neemt mijn baby nog niet in beslag.

Denk dat het echt een kwestie is van voorkeur.
    Wat de één handig vindt, vindt de ander juist weer niet (zouden ze daarom soms twee soorten boxen verkopen?;)).

17. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Wij hebben er 1 met lade. We hebben er een paar hydrofielluiers en spuugdoekjes inzitten en verder wat speelgoed. Ik vind het ideaal. Een boxzak staat zo rommelig en hier is het mooi weggewerkt.
    Ik verschoon wel altijd boven, dus heb geen pamper oid beneden nodig.

18. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Wij hebben een box zonder lade. De box staat direct naast ons dressoir en we gebruiken 1 lade daarvan voor de luiers, doekjes etc. voor als we hem in de box verschonen. Net zo makkelijk. Hoeven we ook niet te bukken en je kan eronder stofzuigen.

19. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.497
    1.848
    113
    Ik heb een box met lade, en ben er super blij mee. De luiers liggen er altijd in. Ik vind het makkelijk dat ik niet altijd boven hoef te verschonen. Ook liggen er wat kleine speelgoedjes, andere verzorgingsspulletjes, een mutsje en spuugdoekjes/slabbetjes in. Ideaal. En inderdaad, ik kijk niet de la in als de bodem omhoog is, omdat er nog een extra plaat tussen zit.

20. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Wij hebben heel bewust gekozen voor een lade. Ik snap dat 'stofnest' niet helemaal, want de lade is bij ons helemaal afgedekt.

Daarnaast hebben wij er viltjes onder gedaan zodat hij makkelijk te schuiven is en je dus gewoon kan stofzuigen.

Ik vond het opvallend hoeveel meer je betaald voor een lade. Maar wij hebben dan ook weinig opbergruimte. En wat je zegt; dan moet je weer een extra kast gaan aanschaffen en dat neemt nog meer ruimte (en ook geld) in de beslag. De ruimte onder de box heb je immers al en goed te gebruiken voor speelgoed, extra kleed, luiers, doeken, etc.

Hij ligt er nog niet in, maar wij zijn super blij met de box en lade.

Succes met je keuze.

Deel Deze Pagina