Iemand recente ervaring met buggy die toch tot de gate kon?? We hebben Armadillo buggy en is uitgevouwen ziet ruim uit maar kan dus ingeklapt worden tot 50x70 is echt dan klein. Als ik wielen nog eraf krijg dan nog kleiner. Maar goed we willen het niet in laggage voor eventuele kwijt/beschadiging. Verzekering denkt het maar toch. Onze dochter van 1.5 zal geen aparte stoel hebben ik geloof dan dat enige wat ze kan meenemen is buggy als het paraplu buggy is en verder niets, toch?? Armadillo is zeker geen paraplubuggy maar dat extra 1.5 kg wel sl is het kleiner zelfs dan paraplu buggy ingevouwen. Misschien uitprinten specificaties met foto's als het ingevouwen in en als ze moelijk doen laten zien ? En als buggy niet in handbagage kan dan tellen ze het als extra ruim bagage of niet??? Want stel gaat dat niet dan zeggen ze dat is dan laggage dus moet je apart extra betalen en tarief dan extra hoog. Of zal ik zeg maar sowieso voor het geval als niet tot gate kan extra ruim bagage van 10 kg van te voren boeken?
Ik zou Transavia even bellen, dat lijkt me handiger dan hier te gaan zitten raden naar de antwoorden die wij toch niet weten. Soms mag een kind onder de 2 nog wel 10 kilo bagage mee, soms niet, moet je even op je ticket kijken naar de bagagevrijdom.
Je zult het dan als ruimhartige moeten meenemen je hebt er transportzakken voor. En ja dan gelden extra betalingen. Het moet echt een paraplu buggy zijn. Als er plek is kan je kindje een eigen stoel hebben, is hotmail,dan opschoot Ga op tijd inchecken of als je van te voren online kunt inchecken doen!
baby zonder eigen stoel (baby's 0 tot 2 jr) geen handbagage 1 stuk ruimbagage van max. 10 kg, zoals een koffer, buggy of kinderwagen* * Uw opvouwbare paraplubuggy (tot een gewicht van maximaal 7 kg) mag u meenemen tot aan de gate. Daarna wordt deze vervoerd als ruimbagage. ** Extra ruimbagage kan online tegen het voordeeltarief bijgeboekt worden. dit staat er op de site van transavia als ik kijk bij een kind zonder eigen stoel (wat jullie dus hebben) Als jullie geen extra koffer hebben voor jullie kind (het is of een koffer of een buggy bij transavia) dan maakt het sowieso niet uit toch? Je komt er meteen achter als je gaat inchecken dan krijgt je buggy ook een label. we hebben ondertussen al vaak gevlogen en nemen altijd de buggy mee tot aan de gate.. nog nooit een probleem geweest. Sowieso als ze er al bij de koffers niet moeilijk over doen dan doen ze daar later helemaal niet moeilijk over... We hebben al met meerdere maatschappijen gevlogen en hebben vaak zware handbagage bij ons en extra drinken en dat mag altijd.. denk niet dat ze een probleem ervan gaan maken. Wij verbazen ons altijd hoe makkelijk ze zijn als het om kinderdingen gaat..(we nemen bv altijd zo rond de 700/800 ml aan drinken mee en dat gaat ook altijd... omdat het voor het kind is)
Uitzondering op de vloeistofregels is dat je voor baby's (tot twee jaar) wel drinken mee mag nemen. In en rond Europa doen ze daar inderdaad niet moeilijk over. In Amerika doen ze over alles moeilijk
ook nu hij 3 is doen ze daar nog niet moeilijk over het verbaasd ons altijd dat ze er zo soepel over doen. Ja in amerika zal het wel niet zo makkelijk gaan.. we zijn tot nu toe alleen in europa gebleven.
Bij ons (alweer ruim 6 jaar geleden) deden ze daar ook niet moeilijk over de kinderdingen. We kwamen langs de controle en moesten alle vloeistoffen weggooien, waarop ik vrolijk de pakjes drinken van onze zoon weg mikte in de prullenbak. Die werden er meteen weer uitgevist en teruggegeven omdat we dat gewoon mee mochten nemen voor onze zoon.
Vorig jaar met transavia naar turkije geweest. Wij hebben een nuna pepp, die mocht dus niet mee. Schoonouders hadden gelukkig de mcclaren bij in de auto toen ze ons naar de luchthaven brachten, is wel een paraplu model. Transavia is erg strikt hierin. Je levert je buggy bij het boarden in. Verloopt verder perfect. Je krijgt je buggy op het vliegveld van bestemming meteen weer aangereikt bij het uitstappen. Zou m niet als handbagage bij willen hebben....
Waar haal ik de trasportzak dan? Stel kan die niet tot aan gate? Op zich maakt mij niet uit want is verzekerd dus bij schade krijg ik nieuwe bedrag uitbetaald maar ik wil het tuurlijk goed verpakken dan als het als bagage moet