Hoe overleef je een lange autorit?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Deliana, May 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deliana

Deliana Niet meer actief

Probleem:
    2 kinderen van 3 en (dan) 5 jaar, die tijdens een 20 min durende autorit al roepen "Zijn we er al?" "Mam, we zijn er bijna, toch?" "Mahammm ik verveel me". "Mama, L. Wil me slaan!" En dan niet 1x, maar een keer of 98.
    We gaan naar Spanje, dus behoorlijk wat tijd te doden.... :):D

Sowieso gaat natuurlijk de Ipad mee. Wil ook van die stoelzakken (heet vast anders) halen en zat te denken om ze ieder uur een sticker oid te laten plakken zodat ze een beetje gevoel hebben van hoe lang het nog gaat duren.

De oudste heeft net als mij last van misselijkheid in de auto, dus wil daar iig ook iets voor halen. Iemand ervaring met van die sea bands? Of kan ik beter voor een pilletje gaan?

Alle tips om een lange autorit te overleven zijn welkom!!

2. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Wij kregen een reispilletje en dan ging het prima. We vertrokken in de nacht ivm drukte en dan sliepen we veel. Maar wij mochten thuis een tas inpakken voor onderweg. Mochten dan in de einkel stickerboeken, kleurboeken, tijdschriften etc halen en we kregen 10 gulden om te besteden aan snoepgoed. Daar moesten we dan de hele vakantie mee doen maar daardoor hadden we al enorme voorpret!!!

En als je zo ver gaat rijden stel je, je daar toch op in hoor.

3. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,983
    1,251
    113
    Elk uur een sticker is leuk, maar hou wel rekening met files. Zo sneu als het papier al vol is en je er nóg niet bent.
    Regelmatig een klein cadeautje zoals raamstickers. (Verder is m'n inspiratie op)

4. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,059
    1,291
    113
    Nederland
    Ik denk dat jullie sowieso van plan zijn om af en toe te stoppen? Verder kleine cadeautjes halen en inpakken voor ze voor in de auto. Wat lekkers voor in de auto, zijn ze vaak ook wel even stil;)

5. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Een tas met kleine onderweg cadeautjes, bv kleurpotloden en kleurboek, reisspelletje, een cdtje met hun favoriete muziek erop gebrand.
    Leuke spelletjes voor onderweg zoals ik zie ik zie wat jij niet ziet of bepaalde kleuren auto's spotten, tijdschriften mee of boekjes.
    Of super de luxe met een draagbare dvd speler met dvd's

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Wij gingen altijd 's nachts weg. Sliepen dus veel.
    Af en toe stoppen, benen strekken, even energie weg laten ravotten.

7. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Bleh ik zou lekker gaan vliegen als ik dat zo lees ;)

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Wij gaan ook voor het eerst op vakantie met de auto en ook naar Spanje ( camping valldaro)
    Wij vertrekken savonds rond 11 uur waardoor de kindjes slapend de auto ingaan en hopelijk was smorgens wakker worden. We gaan dan samen goed ontbijten en voor onderweg heb ik een doos met kados ( die nodig zijn met vakantie bijv opblaasband, strandbal, kleurboek etc waaruit ze elk uur een kadotje mogen halen of wat lekkers. Verder onderweg voldoende stoppen voor partijtje voetbal ofzo.
    Tegen de reus zie ik best op maar ik denk dat het wel mee gaat vallen. Heb wel dvd speler aangeschaft zodat ze achterin film kunnen kijken.
    Vliegvakantie 2 jaar terug ging fantastisch en moesten toen midden in de nacht op Schiphol zijn en wachten op de vlucht.

Ik denk dat het allemaal wel Goed komt :)
    Mijn kinderen zijn 4 en 6 en vorige week 1 uur moeten rijden voor dagje uit. In hun ogen duurde het dagen volgens mijn

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    2 jaar geleden dus gevlogen maar weet niet of dat fijner is. Ze waren toen net 3 en 5. 1 uur van Tilburg naar Amsterdam, daarna 3 uur wachten op Schiphol, dan 3 uur gevlogen naar Griekenland, tussenstop en weer 30 min vliegen. Daarna koffers ophalen en met bus na het hotel wat ook nog ff duurt voor hij vertrekt. . Al met al zo'n 10 uur onderweg geweest en ondanks snachts vliegen wakkere kindjes maar geen last van gehad tijdens vakantie.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    In de nacht gaan rijden. Wij gaan om 12 uur rijden dan zijn. We al zeker 6 uur op weg dat ze lekker hebben geslapen. Daarna is het nog 6. Als ze wakker worden stoppen we bij een wegrestaurant. Waar ze lekker kunnen eten en daarna even spelen. Dan rijden we drie uur en stoppen we weer nemen een bal mee even lekker voetballen. Daarna het laatste stukje

11. Deliana

Deliana Niet meer actief

Haha daar zit iets in ja.... Iedere 100 km dan maar misschien ;)
    Kadootjes zijn ook een goed idee!

12. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    wij zijn met auto naar zuid frankrijk gedaan met 2 overnachtingen
    dus 1e dag Denhelder---Arlon
    2e dag Arlon----Bourg
    3e dag Bourg---Chataneuf de Isere (daar blijven we 2 weken op de camping staan en dan weer zelfde weg terug.

ons is het zoo lekker bevallen geen gehaast wij hebben caravan dus hebben zo alles bij de hand
    onderweg stoppen we evengoed koffie broodje drinken
    en smiddags op camping lekker zwemmen en de volgende dag weer fit onderweg

voor mijn dochter ook een stoelzak en een hele tas Action kadootjes elke stop een klein pakje..

gaat vast goedkomen...ikzelf had ook nog noooit zo een lange reis gemaakt met auto maar door de overnachtingen is het onwijs goed bevallen

in Juli gaan we het weer zo doen

13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Zie veel goede tips voorbij komen, bedankt!!!!

We gaan denk ik om 2:00 uur rijden, overnachten in Zuid-Frankrijk en dan de volgende dag het laatste stuk.

Kadootjes die ze op vakantie kunnen gebuiken zijn ook een leuk idee, en idd een voetbal of zo voor tijdens de stop momenten.

@Lovewinnie: jullie rijden het toch niet in 1x of wel?

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Die bandjes helpen hier wel iets, en een propje in mijn oor (google even)
    Verder een dvd speler op de hoofdsteunen doet wonderen, net als s'nachts rijden zodat ze moe zijn en dus een poos slapen.

15. Wij hebben nu vier keer een rit van zo'n 14 uur gedaan, maar hier was het eigenlijk geen enkel probleem. De eerste keer wisten we van tevoren ook niet dat we weggingen en hadden we dus ook geen enkele voorbereiding getroffen. Denk dus ook echt dat het heel erg aan het type kind ligt. Wij hadden de tweede keer van tevoren wat kleine cadeautjes voor in de auto gekocht, maar die hadden we thuis laten liggen ;) Hij heeft zich prima vermaakt met naar buiten kijken, z'n DS, uiteindelijk een film op de laptop (vergeet geen autolader!). Wat ook superleuk is; Autobingo! Kun je zelf maken, maar er zijn op internet ook wel een aantal voorbeeldkaarten te vinden.

16. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,779
    1,131
    113
    Female
    Naar welke camping gaan jullie??

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij zijn nu 4 keer met de kinderen op vakantie geweest en steeds was het zo'n 1400 km rijden. Wij vertrokken altijd om 7 uur 's avonds. Dan konden we eerst nog wat kletsen, liedjes zingen, spelletjes doen etc en dan gingen ze slapen (meestal rond 9 uur). Ze werden alle keren Rons 6 uur 'S ochtends pas weer wakker en dan waren we er al bijna. Even ontbijten, spelen en dan het laatste stukje (nog twee uur ofzo), dat was dan goed te doen. Wij stoppen 'S nachts alleen om te tanken en te plassen, dus dan schiet het lekker op.

18. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,568
    455
    83
    DVD speler is hier altijd een grote hit. We horen ze bijna nooit en voor de jongste zet ik de laptop neer met filmpjes (we reizen met onze camper).
    Stoppen om de 2 à 3 uur voor een kwartier tot een half uur en dan even wat eten en drinken en lekker even ravotten.

19. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Wij maken nooit zulke lange autoritten, maar als we naar familie ver weg gaan (ruim 2 uur rijden) is het 2 uur lang stil achterin met dank aan de luistercd's. Dat vinden ze beiden (ook 3 en 5) echt geweldig.
    Dat zijn dus cd's met boeken/verhaaltjes. Onze bibliotheek heeft er een heleboel, en bij de Hema heb je bijv. Jip en Jannekes luistercd's.

Wat betreft reisziekte: onze jongste 2 zijn beiden behoorlijk wagenziek maar de Cocculine-tabletjes van de fabrikant Boiron (in NL sinds vorig jaar niet meer verkrijgbaar helaas, we bestellen ze nu via internet bij een Belgische apotheek) hebben hier wonderen verricht.

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Partner komt uit de nachtdienst dus heeft zijn ritme dan te pakken. Hij rijdt tot 7 uur smorgens. Wel stoppen onderweg. Ik slaap dan gewoon met de kindjes ( hopelijk) en na het ontbijt smorgens ga ok verder rijden en partner slapen :). Op terug weg gaan we waarschijnlijk wel overnachten.

Share This Page