Ronde gehaakte vloerkleed van ribbonxl

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door piccolina, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik vroeg mij af of iemand het ook heeft want ik wil het zelf gaan doen : wel dicht gehaakt en met haaknaald 10 zonder gaten en frutsels dus.
    In diameter van 180cm....die zal dan de kamer bedekken en kosten materiaal 95 euro

Maar mijn man tvijfelt dus of het dan
    - lekker loopt
    - verschuift makkelijk op houten vloer
    - kan je struikelen op randje

Hij ziet wel liever zitten een polige tapijt van sigikids met leuke olifantje en vogeltje. Maar die is vrij klein 90x160 en vrij prijzig 200 euro

2. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik denk dat het wel lekker loopt en het randje zal wel meevallen. Het schuiven zal het grootste probleem zijn. Misschien oplossen met een simpel antislipmatje van de action?

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja dat dacht ik ook maar kleed is rond en matje is dan rechthoekig
    Hoe los ik het op?

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zie dat bij ikea een grote antislipmat verkrijgbaar die ik dan kan knippen op maat. Hoop dat het dan goed is en blijft liggen op zijn plaats...

5. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Het antislipmatje zou ik kleiner doen dan je haakwerk. Dan maakt de vorm ook niet zoveel uit.

6. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    Ik heb online eens gezien dat iemand strepen met transparante kit op de onderkant van een kleed gedaan had. Hierdoor zou het ook niet meer glijden.

Je zou ook eerst een kleiner rondje kunnen haken om te kijken of het jou en je man bevalt.

Lijkt mij echt super leuk, een gehaakt kleed!

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb al 60 cm klaar ziet leuk uit!
    Nog niet uit met antislip want
    - witte antislipmatje zal je wel zien eronder omdat we donkere eiken vloer hebben... Zwarte ook. Beige zou wel kunnen maar volgens mij bestaat ie niet...
    - kitten wil ik niet omdat misschien later kan ik van kleed iets anders maken: poef of zo.. Zo hergebruiken..

Lastig...

8. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Antislipmatje op maat knippen en dan aan de randen ongeveer 5 centimeter kleiner knippen? Als het goed is maakt het dan niet uit welke kleur je gebruikt. Anders eens kijken of je van die hold-up kousen kan vinden, daar zit vaak iets van rubber achtig spul op. Die kun je dan weer naaien aan de onderkant.

Anders kun je ook nog een lap stof kopen, daarop kitten en deze vastmaken aan de onderkant van je kleedje?

Voor de stof zou je eens moeten kijken bij de action. Zag gisteren dat ze daar nu klossen hebben staan met handvatten zodat je er een tas van kan maken. Nu hoef je natuurlijk die handvatten niet te gebruiken, maar ik vermoed dat het wel een stuk goedkoper is als die van de ribbon ;)

Wel een leuk idee trouwens. Zet mij ook weer aan het denken voor een matje voor de douche en het toilet ;) Thanks!

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je ziet wel tussen garen de kleur van de vloer dat bedoelde ikmet dekleur antislip ...
    Ik ga het dan eerst maken en kijk wel verder

Bedankt voor meedenken!

10. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Dan gewoon een kleur stof vastmaken en kit op dit stof...

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    ja nou dat is dan ook niet mooi want het is wel de bedoeling dat er vloer tussendoor komt - kleed is gewoon licht grijs en vloer is erg bruin donker..
    ik ga gewoon dan denk ik bij ikea kopen witte antislip die is dan een soort gaasje misschien lukt het dan en als niet dan zoek ik wat verder misschien naar antislip strips of zo of lijntjes die ik kan vastmaken maar zo zodat het vloer ook zichtbaar blijft...

ik heb al trouwens 120 cm klaar nog +60 cm en dan is die klaaaaaar!

12. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk! Maar zou je kleed niet zwaar genoeg worden dat het toch niet snel verschuift...? Ik ben erg benieuwd naar een foto! Succes met afmaken :)

Deel Deze Pagina