Binnenkort moeten we veranderen van zorgverzekering omdat mijn man van baan wisselt. Nu vroeg ik me af of iemand hier goede ervaringen heeft met een bepaalde zorgverzekeraar en pakket oid met het oog op dat we helaas de mmm ingaan voor onze kinderwens. Bedankt alvast! (Wist niet goed waar ik dit moest plaatsen )
Als jouw man van baan wisseld dan stap je dus over vanwege werkgeverscollectiviteit. Je kunt dan alleen overstappen naar de maatschappij waar de werkgever een collectieve overeenkomst mee heeft.
Vorig jaar werd mn contact niet verlengd halverwege t haar maar ik heb mn collectieve verzekering niet opgezegd hoor (had toen wel in januari de jaarpremie betaald). Vlgs mij geen haan die er naar kraait. Gewoon per januari een andere gekozen
Je kan naar alles overstappen toch? Individueel kun je altijd verzekering afsluiten. Wil je wederom gebruik maken van een werkgever collectiviteit dan zit je idd vast aan de maatschappij waar de nieuwe werkgever een overeenkomst mee heeft.
Het verhaal is te ingewikkeld om in details te treden maar we zijn dus op zoek naar een andere verzekeraar. We kunnen ons aansluiten bij CZ waarbij de nieuwe werkgever een collectiviteitsovereenkomst heeft maar zijn we dit verplicht? Of mogen we ook bij ieder ander terecht? Of pas per 1 Jan?
Ik zat bij Zilveren Kruis via mijn werkgever, ook collectief dus. Toen ook gevraagd wat er zou gebeuren, maar kon gewoon tot december wachten met overstappen.
Een zorgverzekering is per persoon. Misschien dat je man moet overstappen (hoewel ik niet denk dat het verplicht is) maar jij hoeft dat toch niet? Toen mijn man van baan veranderde kon ik de mijne niet opzeggen in ieder geval. Hoe dan ook, ik ben destijds bij fbto geweest en die vond ik erg fijn met de mmm en de bevalling/kraamzorg. Allemaal goed geregeld.
Je mag niet zomaar tussentijds overstappen. Het kan wel van werkgeverscollectiviteit naar werkgeverscollectiviteit naar een andere maatschappij. De oude maatschappij wil dan een bewijs van overstap naar de nieuwe met werkgeverscollectiviteit. Vraag even bij jouw huidige zorgverzekering na of je zomaar, dus zonder naar de nieuwe werkgeverscollectiviteit, tussentijds mag overstappen.
Hmm toch maar even een belletje plegen! Maar fbto stond al op het lijstje idd, fijn om te horen dat daar goede ervaringen mee zijn!
De collectiviteit mogen jullie blijven houden tot 31 december (is in ieder geval bij cz , delta lloyd en OHRA zo)
Je mag overstappen naar waar je wilt. Evt de nieuwe collectiviteit of gewoon een andere verzekering. Jij kan alleen overstappen als je medeverzekerd was op de polis van je man. Ik werk zelf bij zorgverzekeraar dus bovenstaande info klopt 😀