Twee matige embryo's teruggeplaatst na ICSI, mensen met ervaring?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door frownupsidedown, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frownupsidedown

frownupsidedown Actief lid

24 sep 2008
    476
    0
    0
    Almelo
    Hoi allemaal,

Ik ben nog niet heel actief geweest op deze pagina, maar ik heb nu een vraag en hoop dat er dames/meiden zijn die hier ervaring mee hebben.
    Mijn man en ik zijn begin deze maand begonnen met de eerste ronde ICSI.
    Nou hebben ze gisteren (zondag 27-09) bij mij twee embryo's van matige kwaliteit teruggeplaatst. Een had zeven cellen en was enigzins gefragmenteerd en de andere had er acht en was ook enigzins gefragmenteerd.
    Mijn vraag is, zijn er vrouwen bij wie ook embryo's van soortgelijke kwaliteit zijn teruggeplaatst? En zo, ja, zijn jullie wel of niet zwanger geworden?
    Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
    Moniek

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hoi, ik zelf niet, maar een goede vriendin van mij heeft dat wel gehad en zij is nu moeder van twee prachtige kindjes!

3. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ik had ook geen toppertjes en ik ben ook zwanger! Dus de kwaliteit zegt vaak niks.
    Ik duim voor een positieve test voor je!

4. frownupsidedown

24 sep 2008
    476
    0
    0
    Almelo
    Kijk dat is al positief nieuws. Blij om te horen dat ik niet gelijk in de put hoef te zitten :).
    Ik heb ondanks de kwaliteit wel een goed gevoel sinds we begonnen zijn aan de behandeling. Ik hoop alleen dat mijn goede gevoel terecht is en ik over een kleine twee weken een positieve test in handen heb.

5. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ik had ook een goed gevoel erover, alleen wisselde dat nog weleens in de wachtweken ;) Helaas duurt het altijd zo lang voor dat je weet waar je aan toe bent hè.

6. frownupsidedown

24 sep 2008
    476
    0
    0
    Almelo
    Inderdaad! Het is nog maar gisteren dat ik de terugplaatsing heb gehad, maar ik kan de tijd nu al omkijken. Het wisselt gelukkig wel,hoor. Ik heb ook momenten dat ik denk, ach ik zie het allemaal wel gebeuren. Ik hoop dat ik dat nog steeds voor elkaar weet te krijgen als we een week verder zijn ;)
    Ik zag dat je morgen controle bij de verloskundige hebt. Succes en ik hoop voor je dat alles nog steeds helemaal goed gaat.

7. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    De laatste dagen van de laatste week vond ik ook het moeilijkst hoor. Dan begin je van alles te voelen, en het kan dan 2 kanten op.

Ja idd morgen weer op controle, we gaan ervan uit dat alles goed is!
    Hopenlijk kom je deze weken goed door en ik duim voor je!! Succes!

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Bij ons (Nijmegen) hebben ze het over a, b en c kwaliteit, a vriezen ze in dus dat zijn zeg maar toppers, ik ben zwanger van twee b's.

9. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ik heb 12 dagen geleden 1 slechte embryo teruggeplaatst gekregen...

Foto staat in mijn album, maar lang niet zoveel cellig als die van jouw en ook veel fragmentatie. Helaas was er van 6 eicellen maar 1 bevruchting (waarschijnlijk door t superslechte zaad denken ze...) en dat was dus onze Emmy.

Heb niet veel hoop, maar naarmate de dagen vorderen is er een heel klein sprankje hoop teruggekomen. Wat ik eigenlijk niet wil, wil mezelf 'beschermen' tegen een teleurstelling.
    Maar goed, nog 3 dagen en dan weten we het....

Jij ook veel succes. Iedereen zegt ook: het kán heel goed dat je zwanger wordt van 2 (dubbel zoveel kans) matige embryo's!

Succes in deze vreselijke wachtweken...

10. frownupsidedown

24 sep 2008
    476
    0
    0
    Almelo
    @Jewel: en, de controle goed gegaan?
    @ Linda: Ik heb twee C-kwaliteit embryo's teruggeplaatst gekregen, dus we zullen het wel zien.
    @Sinja :Ik zie net dat bij jou de eerste ICSI is mislukt. Vervelend voor je, zeg. Ik zal voor je duimen voor de nieuwe ronde.

Ik moet nog tot zondag wachten voor ik mag testen en zo langzamerhand begint het erg te kriebelen. Nog even een paar dagen nagelbijten :)

Groetjes,
    Moniek

11. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Oeh spannend zeg! Die laatste dagen zijn echt erg! Ik duim verder voor je!

De controle was idd weer goed :)

12. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Hier inderdaad ervaring en ...positief!!
    Veel succes,

13. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #13 Majo, 8 okt 2009
    Laatst bewerkt: 8 okt 2009
    Hallo Moniek,

'Grappig' dat jij dit topic opende....toen wij terugkwamen van vakantie (tijdens de wachtweken) dacht ik....ik ga eens even vragen wie erallemaal zwanger zijn geworden van matige embryo's. Maar toen zag ik ineens dat jij heel toevalig dezelfde vraag had gesteld in di topic. Nu dan toch een reactie van mij aangezien ik inmiddels uit de wachtweken ben.

Ik heb 5 dgn voor jou een terugplaatsing gehad van 2 matige embryo's. (beiden wel 8-cellig, normaal dus redelijke kwaliteit, maar door de fragmentatie er omheen van matige kwaliteit) Ik had er helemaal géén goed gevoel bij, maar....................
    Afgelopen dinsdag was de testdag en had een positieve test :). Vanmorgen voor de zekerheid (kunnen het niet echt geloven nog) nogmaals een test gedaan. Weer positief!! Dus het kàn toch écht!! Heel veel succes met de laatste loodjes van het wachten, ik duim voor je en op naar een positieve test a.s. zondag!!

Groetjes Majo

14. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi hoi, ik heb de 1e ivf een B ( gemiddeld) en C ( matig) teruggekregen en was zwanger van een. Geen idee dus of dat nou de B of de C was. Maar het verhaal van Majo geeft Hoop!!!

Succes!

15. Trees

Trees Niet meer actief

Niet mijn verhaal, maar van een vriendin. Ze heeft bij haar eerste poging twee matige emmies teruggeplaatst gekregen en is 15 weken zwanger van een tweeling!

Heel veel succes met wachten en ik hoop dat je snel jouw successtory mag komen melden ;)!

16. sabje79

sabje79 Actief lid

17 sep 2009
    298
    0
    0
    hoi fromupsidedown

Wij hebben de eerste keer een matige tp gekregen en de tweede keer een topper (waren de dokters hun eigen worden)allebei niks gedaan dus het zegt voor mij in ieder geval niks!

maar zie dat het vandaag je test dag is:)enen?????

liefs,

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik lees dat je een week terug mocht testen...?

Deel Deze Pagina