Jeetje Nicoletta, wat een geknoei zeg. Snap dat je er gek en radeloos van wordt! En snap jouw stemmetje heel goed, misschien moet je het hier wel vrijuit laten spreken, of maak ik je dan nog meer in de war? Succes i.i.g. met alle moeilijke stappen en ontwikkelingen. Wat zou er dan in Leiderdorp tot de mogelijkheden behoren (zk of MCK?)? liefs, Stitchie
, verder door de war kan ik niet meer worden hoor , Nee dat stemmetje kan ik niet zomaar vrijuit laten spreken. Mijn vriend heeft immers nog steeds een translocatie dus de kans op een gezond zonder handicaps kindje is nog steeds aanwezig. Daarnaast heb ik nog steeds een hartafwijking en nog steeds een verhoogd risico op complicaties. De enige optie is dus een donorschap via Leiderdorp om de risico's van mijn vriend uit te sluiten. Maar dan nog is er mijn verhoogd risico.... Dus eigenlijk is alles wat leuk én veilig is: Pleegzorg! Maar weet je, omdat ik dus zwanger ben geweest, blijft dat stemmetje fluisteren. Soms denk ik welleens, was ik nu maar nooit zwanger geweest.... Het resultaat is immers hetzelfde en had ik misschien iets makkelijker afstand van die wens kunnen doen.
Wat bizar! Hier heb ik echt geen woorden voor. Ik dacht dat je de bloedtest al gedaan had... echt te gek voor woorden. Kan me voorstellen dat er wel een stemmetje is dat zegt: nu kan ik zelf (met hulp van een donor) een kindje krijgen. De situatie is tenslotte nu weer anders.
Lijkt me heel moeilijk om dat stemmetje tot zwijgen te brengen. Ik herken het stemmetje wel trouwens. Bij mij zegtie soms: zou je tóch niet die TESE proberen? Maar dan zegt een veel hardere stem: nee, je weet prima waarom je die keuze hebt gemaakt! Het stemmetje wordt hoe langer hoe zachter en minder vaak aanwezig. Maar denk niet dat ie 100% zal verdwijnen. Maar dat is menselijk denk, wat als... Nog maar een weekje en 2 dagen en dan begint de cursus meis
Ik moet wel even kwijt dat er er in Nicoletta's geval wel écht iets is veranderd. Dat is toch anders dan wanneer je soms nog een beetje twijfelt over een keuze die je gemaakt hebt. Ik wil niemand aan het wankelen brengen, maar de situatie van Nicoletta en haar partner IS nu toch ook weer anders?
Thanks Lotte! Ik heb Lotte gevraagd of ze m'n stukje wil openen. Ik twijfel een beetje of ik dit nu allemaal moet opschrijven maar het voelt best een beetje eenzaam om dit allemaal zelf en met een lieve forumvriendin te delen. Zucht....hier komt ie.... Zoals eerder gezegd zijn we definitief gestopt met alle toeters en bellen en richten we ons alleen op pleegzorg. Ik heb begin mei een nieuwe anticonceptie gehaald; de nuvaring. Wat een k*t ding was dat . Het zakte, irriteerde, floepte eruit wanneer ik een tamponwisseltruc deed etc. Hierom na een paar dagen heb ik dat ding eruit gehaald en besloten dat het niks voor mij was. Huisarts weer gebeld, verteld dat ik het niks vond en dus toch na wikken en wegen besloten had om een spiraaltje te laten plaatsen. Het was een enorme stap en ik heb er best flink wat traantjes om gelaten. Het voelde echt als een einde van een vruchtbaar bestaan. Om een spiraaltje te plaatsen moet je natuurlijk ongesteld zijn en daar gingen we op wachten. In de tussentijd is het een aantal keren best gezellig (na al die maanden van 'moeten') tussen de lakens geweest want het mocht nu eindelijk weer! Maar die ongesteldheid kwam maar niet. Afgelopen donderdag heb ik toch maar een testje gedaan en die werd heeeeeeeel licht positief . Ik ben me de tandjes geschrokken want het boek was immers gesloten en we zouden iets nieuws gaan beginnen. Met dikke paniek ben ik vrijdag naar de huisarts gegaan. Doorverwijzing naar een nieuwe Gynaecoloog gevraagd want naar die horken in het Erasmus MC krijgen ze me met geen tien paarden meer. Die kreeg ik en kon ik in het IJssellandziekenhuis op maandag terecht. Inwendige echo gekregen en daar was niks op te zien . Ook bloed getest en ik had een HCG waarde op maandagmiddag 16.00 uur van 103. Niet superveel maar wel zwanger. Vanmorgen was ik aan het werk (en rond 9.00 uur) klapte ik ineens dubbel van de pijn in mijn buik bij het vullen van het kopieerapparaat. Weer helemaal in paniek want het zou immers een BBZ kunnen zijn omdat er dus ook niks op de echo te zien was. Met dikke spoed naar het IJsselland Ziekenhuis en hier weer ontvangen door de liefste gynaecologe die je je kunt voorstellen. Ze was zo meegaand en snapte hoe ik in de rats zat en heeft weer mijn bloed op HCG laten meten, urine testje (ivm mogelijke blaasontsteking), uitstrijkje, infectiewaarden in bloed bekeken en weer een echo gedaan. Op de echo was nog steeds niks te zien. Wel was mijn HCG waarde tot mijn stomme verbazing in krap twee dagen gestegen naar 195! Maar jaaaa omdat het dus een BBZ kan zijn, ben ik als de dood! Vrijdag moet ik weer bloed laten prikken (ik heb inmiddels al twee blauwe armen ) en maandag weer naar de gynaecoloog om te zien of er al iets zichtbaar is. Kan immers zijn dat ik gewoon nog heel kort zwanger ben. Door die stomme ring weet ik echt niks meer van mijn cyclus, alleen dat mijn menstruatie op 23 mei (was m'n verjaardag ) geeindigd was. Al met al ben ik dus best in de stress en hoop eigenlijk stiekem op goed nieuws maar ben tegelijk zoooooo bang!!
jeetje nicoletta, wat een verhaal meid. kan me voorstellen dat je op het moment helemaal in de war bent. maar het kan dus wel, en dat opent dan natuurlijk weer een nieuw tijdperk voor jullie. ik hoop dat dit wonder bij jullie mag blijven en je een kloppend hartje gaat zien meid. ik ga keihard voor je duimen dat het goed zit. dikke knuffel.
Wow meid wat een nieuws, en wat spannend allemaal. Ik duim voor je dat dit wondertje bij jullie mag blijven en geen BBZ is. Sterkte met afwachten! Liefs Zora
Wat spannend allemaal...Ik ga heel hard voor jullie duimen dat dit wondertje op de juiste plek zit en bij jullie mag blijven...Sterkte en dikke knuf!
Meis, ik heb er vanacht eens over liggen denken en ik denk dat ik toch gelijk heb over een kortere zwangerschapduur! Kijk: HCG verdubbelt elke 1 tot 2 dagen. Als we 1 dag nemen en terugtellen, dan was je donderdag dus ongeveer op je NOD en 4 weken zwanger. (195-100-50-25-12-6-3) Dan klopt het dus dat er op de echo nog niets te zien was! Ik hoop zooo dat ik gelijk heb en dat je vanaf komende week wel een mooi kindje op de echo te zien krijgt (of iig de ring) Ik blijf voor je duimen meis! Dikke knuff voor jullie
Ach gossie Dreamer, lag je er nu ook nog 's nachts overna te denken? Dan moet je slapen hoor! Ja je zou in theorie helemaal gelijk kunnen hebben en ik hoop ook zo dat je gelijk hebt! Alles lijkt nu volgens het boekje te gaan en ik hoop het echt enorm. Het zou zoooo mooi zijn!! Wel hebben we gezegd dat dan daarna echt het boek sluiten en we hoe dan ook een pleegkindje zullen opnemen. Dank jullie wel lieve meiden voor jullie medeleven! Soms is het leven zo ontzettend gek. Je hebt echt een besluit genomen, je gaat er met hart en ziel voor en dan overkomt je dit. Niet dat het niet welkom is, maar het voelt echt zo vreemd!
Ja Linda alweer een groot konijn uit de hoge hoed he?! Maar goed dat ze niet allemaal hier in huis rondhuppelen anders had ik een huis vol konijnen gehad sinds alle gekkigheid sinds januari.
Wat een ontzettend spannend nieuws zeg! Ik kan me voorstellen dat je ook even helemaal in de war bent. Wat ik je nog wel wilde meegeven is dat bij een hcg-waarde van 1500-2000 pas wat moet te zien zijn op een echo. Dan pas mogen ze ook de diagnose bbz stellen mits ze eerder geen afwijkingen in de eileider hebben ontdekt. Bij een lagere hcg-waarde is het vaak nog veels te miniscuul om wat te kunnen zien. Ik zat vorige week op een waarde van 1414 en er was zo klein stipje te zien dat je scheel moest kijken om het uberhaupt te zien en dat was helemaal normaal. Ik denk dat Dreamer helemaal gelijk heeft en dat je pas heel pril zwanger bent. En ik duim natuurlijk heel hard voor je!! Ik heb inmiddels een heel team van duimers voor mezelf geregeld en je mag er wel een boel lenen
Dank je wel Trees voor je bemoedigende woorden! Ik ben zo blij dat je het ook nog even bevestigd en ik het iedere keer weer opnieuw kan lezen als ik weer in de zenuwen schiet . Vanmorgen heb ik weer bloedgeprikt en inmiddels heb ik twee flinke blauwe armen. Ook had ik min of meer gelijke actie als Dreamer een tijd terug. Tijdens het bloedprikken ging er iets mis en spoot een straal zo de lucht in . Nu heb ik een flink verband om mijn arm tegen de blauwigheid want anders valt er niks meer te prikken. Als ik een deel van je team mag lenen om te duimen, heeeeeel graag!! Ik hoop zo dat het nu eens echt goed is en niet weer een miskraam wordt! Nog een klein vraagje Trees, hebben ze bij jou welleens eerder tussendoor je HCG geprikt en steeg je HCG ook 'volgens plan' door terwijl het wel een miskraam was?? Echt ik ben gewoon een beetje op van de zenuwen.
Print het uit en hang het boven je bed . Maar begrijp ik nu goed dat je een soort horror-scene van de bloedprikkamer hebt gemaakt? Dat is vrij bizar . Eén keer eerder hebben ze bij mij geprikt en dat was duidelijk mis. Er klopt geen hout van de HCG-waarde en een paar dagen later verloor ik het vruchtje. Die geweldige stijgende waarde van me nu, stelt mij behoorlijk gerust en zelfs de gynaecoloog was lyrisch. De zenuwen zijn inderdaad killing. Ik zou ook zo graag een zomerslaap van 6 weken willen houden! BTW de duimers zijn doorgestuurd richting jullie. Ze weten het zelf alleen nog niet
Wat was je waarde van vandaag meis? (gokje .. ergens tussen 200-400?) En wat erg dat je ook een spuiter hebt gehad zeg! Ze prikken nu elke keer fout bij mij, dus de trauma's stapelen zich vrolijk op. Hoop dat je er geen litteken aan overhoudt! Ik ben heeeeeeeel hard aan het duimen dat je maandag net zoiets moois mag zien als Trees! Ik denk aan je meis. Dikke knuff!
Hahahaha zou het bijna doen zeg Trees . Maar inmiddels ben ik iets rustiger en zie ik pleegzorg nog steeds als plan 1 en mocht dit goed gaan.... dan zullen we heel gelukkig zijn maar ik denk dat we pleegzorg net zo fijn zullen vinden. We wedden gewoon op twee paarden . Mijn waardes van vrijdag weet ik niet, hoor ik morgen om 15.00 uur. Dan moet ik weer naar de gynaecoloog. En misschien wel weer prikken.... Ik heb nu twee blauwe armen en een mooie streep . Ziet er niet uit, maar gaat vast ooit wel weg. Wat naar zeg Dreamer dat dat prikken steeds zo erg bij je is! Hoe kan dat nu toch? Is dat iets lichamelijks bij je (slechte vaten ofzo) of zijn het gewoon klungels? Hahaha en die zomerslaap! Daar kan ik me ook echt alles bij voorstellen. Wie weet joh, komt het nu echt deze keer helemaal goed bij jullie. Ik blijf voor je duimen hoor!
Zo stoer als ik me gisteren voelde, zo bibberig ben ik nu . Het is nu aftellen naar vanmiddag 15.00 uur. Dan weet ik eigenlijk nog niks want als alles volgens plan loopt (en volgende de Dreamer telling ) zit ik nog op een veel te laag HCG om uberhaupt iets te zien. Misschien dan pas wat zichtbaar aan het eind deze week. Sjeeeeeeeemig!!