"Translocatie geconstateerd en wat nu" ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nicoletta, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    wat waren jullie symptomen achteraf aan het begin...;)

2. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Nee ik durf me inderdaad niet aan te melden :), ben als de dood dat dat de goden verzoeken is :D. Ik heb ook geen idee hoever ik ben hoor dus ook dat is hetzelfde ;). Ik vermoed ergens rond de 6,5 week. Daarom heb ik ook nog steeds geen ticker. Hahaha (.) (.) doen nog steeds pijn en soms echte bandenpijn. Vroeger dacht ik altijd dat ik dan een miskraam kreeg maar nu herken ik het verschil ;).
    Bizar hoor Elke dat ineens de wereld er heel anders uitziet he?! Wel blijf ik nog heel nuchter en denk ik nog steeds aan dat we pleegzorg gaan doen.

Tja Linda wat de symptonen waren? Die pukkeltjes op mijn jukbeenderen dus, enorme gloeivoeten (ik heb altijd ijsklompjes maar tijdens een zwangerschap kan je er een ei op bakken) en moe. Maar verder niks hoor. Ik ben niet misselijk en vraag me pas sinds vandaag af of ik nu soms beter ruik want in de winkels rook meer dan de helft naar ongewassen lijven :( al ruik ik nu net als anders hoor!
    Deze keer is mijn zwangerschap echt heel anders. Ik ben eerder al echt misselijk geweest met 5 wkn en nu eigenlijk niet, behalve die ene keer van de boterham met leverkaas van mijn collega. Ook heb ik niet bijzondere trek in iets wat ik anders nooit blief dus ook dat niet. Dus om nu te zeggen dat ik me superzwanger voel????? Nee eigenlijk niet...en dat maakt me tegelijk ook dooooodsbang!

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    snap ik nicoletta, maar het stelt mij wel weer gerust ;) is het toch ergens goed voor :)

ik duim echt zo voor je, vind het echt een geweldig wonder!!!

4. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Goed zo Linda!!! Echt iedere zwangerschap is weer anders. Probeer zoveel als mogelijk moed te houden!

Lief van je dat je zo meeleeft! Ik vind het ook een enorm wonder maar wel een heel eng wonder. Ben nog nooit zo onzeker geweest :).

5. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    Lieve Nicoletta,

hoe gaat het nu met je? Ik hoop zo voor je dat het allemaal goed blijft gaan! Nog 10 daagjes afwachten, toch?

lieve groet, stitchie

6. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hi Stitchie, lief dat je naar me vraagt! Alles zit nog op z'n plekkie :$!Ik ben iedere plasbeurt weer stomverbaasd dat ik nog steeds geen bloed heb afgeveegd :).
    Uhhhh hoeveel nachtjes ik nog moet, geen idee! Die tel ik niet zo. Hahahah maar 10 zou best eens kunnen kloppen. Ik leef echt van dag tot dag en van donderdag naar donderdag want dan is er weer een week voorbij dat ik positief getest had. Aanstaande donderdag alweer 3 weken :$!

Wel heb ik intussen flinke bandenpijn. Niet meer in mijn rug/buik area maar sinds vandaag echt in mijn liezen. Dit gevoel vind ik zoooooo heerlijk, heb het namelijk nog nooit eerder gehad en dus koester ik het :D.

Ik heb nu heerlijk zes weken zomervakantie dus ook dat komt heel goed uit om lekker te doen wat ik wil zonder te hoeven werken!

7. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    wat fijn nicoletta, dat het allemaal zo goed gaat.
    wanneer heb je de eerste echo, ooh zo spannend meid.

en heerlijk 6 weken vrij, geniet er van, en straks nog een mooi kloppend hartje.

liefs lisa.

8. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hi Lisa, ik prijs me iedere dag weer gelukkig dat het tot aan nu goed gaat. 24 juli heb ik mijn echo en zie er aan de ene kant als een huis tegenop (vandaar dat ik de nachtjes denk ik ook niet tel) en aan de kant kijk er naar uit. Maar dan alleen als het goed nieuws zal brengen :).

9. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    meid zoals je weet heb ik je topic helemaal gelezen, en ik gun je dit wondertje zooo!

ik ben blij dat het zo goed gaat en ik ben aan het duimen voor een super echo!
    en leuk nog een (aanstaande) pleegmama ;)

liefs mounia

10. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    :(, ik voel me zo k*t, voel me depri en ben zoooo bang dat het misgaat :(.

Vanmorgen bij de psychologe geweest waar ik naar toe ging sinds een paar maanden om weer helemaal sterk te zijn voorals we met pleegzorg gingen starten. Aansluitend een gesprek gehad met de klinische genetica van het erasmus over eventuele prenatale onderzoeken. Ik ben zo ontzettend met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik nu echt zwanger ben en dus keuzes moet gaan maken. Maar tegelijk ben ik zooooo bang dat het toch wel weer misgaat. De hele middag durfde ik niet te plassen omdat ik bang was rood af te gaan vegen. Slaat natuurlijk nergens op, maar omdat mijn borsten minder pijn zijn gaan doen zie ik overal spoken. Wel ben ik weer wat misselijk maar ik mis gewoon de echte bevestiging..... zucht.... wat duurt die echo nog lang :(:(

11. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    o meissie toch, het belangrijkste van alles is doen waar JIJ (en je mannetje) je goed bij voelt (want je hebt het over keuzes).
    ik weet niet hoe het is om een miskraam (of zelfs meerdere!) te hebben, maar het lijkt mij ontzetend zwaar!dus logisch dat je bang bent dat het weer misgaat , meid ik denk dat je pas meer zekerheid zult hebben als je de echo hebt gehad, maar bij deze een dikke knuffel en veel sterkte met alles!en ik hoop dat je kleintje zich goed vasthoudt!
    liefs mounia

12. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    Hé Nicoletta,

Volhouden hoor! 'Een mens lijdt vaak het meest, door het lijden dat hij vreest'. Ik weet, ik heb makkelijker praten, maar probeer in ieder geval rustig te blijven en jezelf te verwennen. Ik ben de eerste weken zelf heel bang geweest of we wel een goede keuze maakten, met alle problemen rondom de jongste van ons (HB enzo). En ik heb hierdoor zoveel stress gehad en veel te weinig rust genomen om ook af en toe blij te mogen zijn.

Ik wil geen betweter zijn, en ik kan je angst ook maar voor een klein deel invoelen, maar ik gun het je zo.

Heel veel sterkte en liefs,

Stitchie

13. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Waarom bel je het ziekenhuis niet op meis?
    Het is toch logisch dat je wilt weten of er hartaktie is?
    En zoveel tijd is er niet nodig om dat even te checken.
    Je nog 9 dagen zo slecht voelen lijkt me heel slecht voor de beeb.

Welke keuzes moet je gaan maken dan?
    Of is dat niet iets wat de beeb betreft?

Doen je borsten niet minder pijn omdat je er meer op let?
    Je kwaaltjes veranderen gedurende de zwangerschap he meis.
    Het hoeft allemaal niets te betekenen.
    Maar snap wel dat je heel bang bent.

Meis, bel het ziekenhuis, maak een afspraak voor een echo.
    Die onzekerheid is killing en dat kan je nu niet gebruiken.
    Zorg dat je zekerheid krijgt.

Dikke knuff voor jou!

14. Trees

Trees Niet meer actief

De angst is zo herkenbaar en de plasfobie ook :). Ik had een poosje geleden een onderbroek met gekleurde bloemetje. Eén van de roze bloemetjes scheen door en in mijn wilde paniek zag ik al bloed. Hemel wat kan je hart dan in je keel schieten. Letterlijk paniekaanvallen van de angst kan je krijgen en dat is geen leven.

Je kan je angsten hier opschrijven, we kunnen ons best doen om ze te verzachten, maar het wegnemen van je angsten kunnen we niet. Het enige die dat kan doen is een echo of eventueel een bloedonderzoek (van hoge hcg-waardes werd ik ook rustig). Ik zou gewoon het ziekenhuis bellen eerder een echo vragen. Eventueel met een blaatverhaal zodat je meteen terecht kan (heb er nog een paar in de oude doos ;)). Die echo duurt gewoon veels te lang en als ze niet mee willen werken heb je altijd nog een eerste hulp (ook daar heb ik ervaring mee :)).

Het is brutaal wezen, maar uiteindelijk ben jij ermee geholpen en zijn de artsen het morgen alweer vergeten mochten het zulke horken zijn die er geen begrip voor hebben. Succes meis en ik duim heel hard voor jullie!

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    meissie een hele dikke knuffel het lijkt me vreselijk, zet 'm op, misselijkheid is een geod teken, mijn boobies hebben het ook flink te verduren, worden helemaal fijn geknepen de hele dag!

16. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Dank jullie wel lieve meiden! Jullie woorden hebben me weer even door een rotdag heengesleept. Toen ik me realiseerde dat ik dit vorige week woensdag ook had, én die week ervoor en toen moest ik best een beetje lachen om mezelf :).
    Er is nu bijna weer een dag voorbij, ik ga zo slapen in de hoop wat langer te slapen dan de afgelopen week. Toen sliep ik tussen 23.00 en 3.30 uur omdat ik veel te veel moest nadenken ;).

Morgen ga ik even zitten voor pb'tjes en bij te lezen bij jullie allemaal!

17. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik hoop dat je lekker kan slapen meid!en morgen weer een nieuwe dag die hopelijk wat beter gaat, knuff!

18. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    en weer een daggie verder :)

19. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Dank jullie wel lieve meiden! Mijn borsten voelen bijna weer als ooit... geen pijn meer en geen druk meer :( .... Tja het is de kritieke periode waarop het altijd stagneerde....
    Wel heb ik nu na ruim anderhalve week van 5 uurtjes per nacht eindelijk eens een nachtje goed doorgeslapen. Dit was erg welkom!

20. Trees

Trees Niet meer actief

oh meis. Misschien toch het ziekenhuis bellen voor een spoedecho? Ik zou je zo graag willen geruststellen en willen vertellen dat het heel normaal is als je even niks meer voelt. Denk alleen niet dat je het gelooft en dat begrijp ik heel goed :(. Echt bel dat stomme ziekenhuis en eis een echo!

Deel Deze Pagina