"Translocatie geconstateerd en wat nu" ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nicoletta, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Ik heb niet gebeld....wilde dat het ging zoals het gaat. Misschien stom, maar als het mis is, is het toch mis en dan zien we dat dan wel weer.
    Nu heb ik lekker gedaan wat ik leuk vond. Lekker met mams Cabrio gereden en lekker gelunched en ik denk dat me dat meer goed heeft gedaan dan het ziekenhuis smeken om een echo....
    Linkerborst voelt nog iets gespannen aan, rechts minimaal maar nog altijd geen bloed! Wel is het weer donderdag en dus weer een week voorbij! Nu al drie weken dat ik weet dat ik zwanger ben en dus ben ik vanaf nu zeven weken zwanger. Zegt natuurlijk helemaal niks, maar laat mij even een extra dagje op een lichtroze wolk zitten.... Al schieten er soms bliksemschigten doorheen....het geeft niet het leven is zo...

2. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Nicoletta, moeilijk dat je je zo voelt zou het graag weg willen nemen. Ik hoop zo dat dit wondertje lekker blijft zitten. Zo te lezen heb je wel een lekkere dag gehad!

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hou je taai meid, kan me voorstellen dat je gek wordt, ben het even vergeten maar wanneer heb je nu de echo? dat kan toch met 7 weken?

Knuf van mij het is ook zo moeilijk, heb je goed nieuws gaat het zo over in deze stress!!!

4. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Thanks Linda ;), ik heb de echo pas volgende week vrijdag :(. Dus dat duurt echt nog wel even. Mijn tepels zijn gelukkig weer een beetje gevoelig dus misschien was het even een dipje :(?

5. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    wat lijkt vrijdag nog zooo lang he, een dikke knuffel meid!

6. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    nicoletta, wilde je heel veel sterkte wensen, pfff wat is het zwaar voor je... Ik hoop dat de symptomen in alle hevigheid terug komen en je kindje zich goed vast houdt.
    Heel veel sterkte en een heel dikke knuffel

XX

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien staat het er al ergens tussen, maar eerlijk gezegd heb ik geen geduld alle reacties te lezen.

ik werk zelf in een ziekenhuis en zal proberen in normaal Nederlands te vertellen wat een translocatie is.
    Een translocatie is niet meer (en niet minder) dan een verandering in je DNA (is genetisch materiaal). Tijdens de deling van cellen, waarbij ook het DNA zich vermenigvuldigt en verdeeld over de 2 nieuw ontstane cellen, is er iets mis gegaan waardoor er een hele kleine verandering plaats vindt in het DNA van die cellen.
    DNA codeert voor eiwitten die in het lichaam worden geproduceerd. Eiwitten zijn er in alle soorten en maten en allemaal hebben ze hun eigen functie: spier-beweging, hormoonhuishouding etc). Als er dus een verandering (translocatie/mutatie) ontstaat in je DNA kan het zo zijn dat bepaalde eiwitten niet meer gemaakt kunnen worden, of wel gemaakt worden maar niet meer functioneel zijn. Op dat moment kun je een probleem hebben, in dit geval dus bij de voortplanting.
    Helaas werk ik enkel met DNA op het laboratorium en ben ik geen voortplantingsdeskundige. Ik weet wel dat de ernst van de gevolgen afhangen van het soort translocatie. maw. welk eiwit ontbreekt/welk proces is verstoord.

8. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Dank je wel Merah. Het klopt wat je zegt en de verstoring van eiwitten. Op de plek van de translocatie van mijn vriend zit ook het nail patella syndroom. Hij heeft dit ook en op het eerste gezicht zie je alleen afwijkende knieschijven en nagels, maar daarnaast is ons verteld dat hij ook een teveel aan eiwit zou kunnen aanmaken waardoor je nierfalen en oogproblemen zou kunnen krijgen. Dit alles is nog niet aan de hand en hoeft ook niet zichtbaar te worden maar wel moeten we hiermee rekening houden voor de toekomst door er alert op te blijven.

9. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Dank je wel Zoe en Lot voor jullie lieve woorden.

Ik blijf nerveus en angstig. Vannacht had ik forse buikpijn en dacht echt dat het weer zover zou zijn. Maar tot aan nu nog geen bloed te zien. Daarnaast is het bizarre dat ik drie van mijn vier miskramen op de 19e van de maand heb gekregen en ik bijgelovig als ik soms ben verwacht dat het pas zondag echt mis zal gaan.

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Meis, sterkte ermee, ik duim en hoop nog steeds mee...

11. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Misschien ken je mij niet maar ik leef erg met je mee. Hopelijk blijft je kleintje lekker zitten en is de echo helemaal goed. Blijf moed houden!

Liefs Kleintje

12. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hoi Kleintje! Heel erg bedankt voor je lieve berichtje! Ik doe mijn best om hoop te houden maar eigenlijk weet ik dat het niet meer nodig is. Vanmorgen een andere BH aangetrokken omdat die van eerder deze week (en dus net schoon uit de was kwam) echt veels te groot was :(.

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    nicoletta echt grappig om te zien hoe onzeker we zijn in ons eigen topics en welke goed tips we voor de ander hebben hihi!

spreken we af dat we volgende week beide voor goed nieuws zorgen :)

14. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    :D:D:D bij een ander kunnen we zooo goed opvrolijken maar bij onszelf.....uhhhhh..... :D:D:D

Is goed! Deal voor volgende week!

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Begrijp ik nou goed dat je denkt dat het foute boel is?
    Maken je borsten niet ook verschillende fases mee?
    Dat ze bijvoorbeeld net als je buik eerst opzwellen, maar daarna wat afnemen in volume?

Meis, ik blijf duimen dat het goed zit.
    En hoop echt dat je vrijdag een mooi knipperlicht met armpjes en beentjes te zien gaat krijgen!

16. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Wist ik maar Dreamer of je gelijk hebt. Ik hoop het zo erg! Ik probeer steeds van de gedachte uit te gaan dat geen bloed nog niet echt foute boel is. Weer een nacht doorgekomen zonder bloed en sinds vandaag ben ik voor het langst zwanger dan ooit. 7 en drie dagen. Wel komt de 19e van de maand angstig dichtbij en dat is echt mijn ongeluksdag geweest tot aan nu....

Mijn borsten zijn niet geheel ongevoelig, zijn nog wel iets vergroot en stevig maar niet meer zoals in het begin.

17. Trees

Trees Niet meer actief

ach meis wat gaat de tijd toch langzaam. Veel succes morgen en maandag hopelijk weer een dagje verder.

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik denk aan je meis.
    En morgen gewoon de hele dag in bed blijven liggen!
    Ik hoop echt dat alles nog goed zit meis.
    Dikke knuff.

19. daniellesvl

daniellesvl Actief lid

14 jun 2008
    108
    0
    0
    Hoi Nicoletta,

Ik heb vaak in je topic meegelezen en las nu ineens onderaan je banner super nieuws! Natuurlijk effe je topic geopend en wil je zeggen wat betreft je 'borstenkwestie' (hihi). Ik was er ook altijd erg op gefocust, maar bij mij namen mijn borsten toe en af in formaat, sneller dan de wind, haha! Het had niks te maken met een evt goede of slechte zwangerschap. Hoop dat het nog steeds goed zit! Ga er gewoon van uit!! Heel veel sterkte, zal voor je duimen.

groetjes, Danielle

20. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    haha het klopt helemaal wat jullie hierboven schrijven, we weten elkaar altijd heel goed te steunen en op te vrolijken maar voor onszelf geldt dat niet zo...

meid ik tel de dagen met je mee, ik vind het ook zo spannend voor je allemaal! ik hoop en duim super veel voor je, liefs mounia

Deel Deze Pagina