"Translocatie geconstateerd en wat nu" ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nicoletta, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    We gaan dit weekend heeeeerlijk weg! Helemaal naar Roermond. Dus als jullie ons zoeken zitten we hier! :D

Ook nog gratis en voor niks :)

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Heerlijk meid! Lekker genieten x

3. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Thanks Leonizzie. Uiteindelijk gaan we pas 6 feb, kwam toch iets beter uit en was geen probleem om te verplaatsen. Nu hebben we tenminste wel voorpret ;)

4. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    zucht.... herkent iemand dat je soms wanhopig naar vragen op het internet zoekt en steeds net niet het juiste antwoord kunt vinden? Ik kan aan niks anders meer denken :( .

5. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Eh.........ja voortdurend.

Ik maak mezelf er ook helemaal gek mee.
    Kon iemand maar antwoord geven op het Waarom?
    dan was ik alweer een heel stuk geholpen.

Maar lieverd, het is echt normaal.

Liefs Hope

6. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Thanks Hope ;) , bent een lieverd . Tja ik zou zoooo graag willen weten wat het juiste is om te doen.... Toch doorzetten van mijn eigen vriend met alle risico's van dien of toch een donorbank...

Hope heb jij nooit overwogen om een donorbank te bezoeken? Ik ben zo bang dat we ons kind ook translocatie meegeven. Ook lijkt me de behandeling zoveel beter te doen dan IVF met PGD. Echt, daar zie ik zo enorm tegenop :oops: :oops: .

7. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Het heeft bij mij niet zoveel zin om naar een donorbank te zoeken.
    Ik heb namelijk de translokatie en niet mijn man.
    Dan zou ik al op zoek moeten gaan naar een eicel donor, wat een vriendin wel zou willen doen, maar dat geeft nog geen garanties.
    Bij de 2 terugplaatsingen van de IVF lag het niet aan de embryo`s, die waren goed, maar ze nestelenden zich niet, dus dat zou niet anders zijn met een ander eitje.

Het is en blijft een zware keuze, maar wat ik zelf ervaar, is dat je doorgaat ( misschien wel ten koste van alles) en maar 1 doel voor ogen hebt: een kindje van ons zelf.
    En dat ik daar eerst heel veel pijn en verdriet voor moet hebben, waarvan ik bij iedere teleurstelling opnieuw weer denk: en nu trek ik het echt niet meer, maar vervolgens wel door ga voor dat ene doel.

Maar nogmaals, dat geld voor iedereen anders.
    Je moet vooral je eigen gevoel volgen.

Ik denk wel dat het scheelt als je weet of b.v. de ouders van je vriend het ook hebben.
    Dat zijn ook kinderen hebben gekregen en dat het dus wel kan.

Mijn vader had het, 2 van mijn 3 zussen weten ook dat ze het hebben.
    En allemaal hebbe ze kinderen gekregen.
    En zeker zou ik dan kunnen denken: bij ons moet dat toch ook lukken?
    Maar helaas bewijst het tegendeel nog steeds dat het niet voor iedereen hetzelfde is.

Sorry, voor mijn hele ( frustratie) verhaal.
    Succes met he maken van keuzes.

Liefs Hope

8. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    O ja, bij jou is de translocatie geconstateerd. Dan is dat heel anders.

Wat moet dat frusterend zijn geweest dat die 2 terugplaatsingen niet goed zijn genesteld.

Ik wil ook echt doorgaan, maar kan gewoon niet tot het reguliere uiterste gaan. Daar baal ik enorm van maar door mijn hartafwijking en 2 hartoperaties moet ik een beetje voorzichtig zijn en met name met IVF ben ik bang. Ik heb gewoon minder reserves dan een gemiddeld iemand. Ook is het denk ik een verschil dat deze translocatie niet bij mij zit. Dan voelt het misschien toch anders wat je grenzen zijn. Ik weet dit niet zeker, maar vermoed het wel. Maar voorop staat dat ik wil vechten als een tijger, niet zomaar wil opgeven zonder alles wat in mijn vermogen ligt te hebben gedaan.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.....

9. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Zaterdag heb ik de brochure van het Universitair Ziekenhuis in Leuven ontvangen. Deze had ik aangevraagd omdat ik begreep dat ze hier ook IVF met PGD doen.

Wat een prachtige brochure is dit! Alles, maar dan ook alles van een cyclus tot alle problemen rondom vruchtbaarheid staan er ook in. Heel waardevol en helpt enorm om duidelijk te krijgen wat er bestaat, wat er mogelijk is en wat alles met je doet.

10. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik vind je positief klinken meid! en dat is heel belangrijk. Hoop zo dat het snel allemaal duidelijk is en jullie snel mogen beginnen!

11. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Hoi Nicoletta,

Heb even meegelezen. Goed dat je toch een afspraak hebt kunnen maken voor vandaag en dat je antwoord hebt gekregen voor zover op je vragen en dat er dus ook nog andere opties zijn.

Wij hebben ICSI gedaan ivm chromosoomafwijking man. Is niet echt een translocatie, maar lijkt er wel op. We stonden ook voor keuze icsi of KID. Voor PGD kwamen we niet in aanmerking. UIteindelijk ICSI gedaan (zelf zou het nooit lukken) en via cryo terugplaatsing (bevroren embryo's) nu zwanger (bijna 26 weken). Ik herken de onzekerheid en de soms wat lakse houding van artsen maar al te goed. Mijn tip: geef duidelijk aan wat je wel wil en niet wil en laat je niet snel afschepen door artsen als je nog vragen hebt.
    Wij hebben risico op gehandicapt kindje, maar nu alle onderzoeken blijkt alles gelukkig goed te zijn! Over 14 weken ongeveer kan ik ons wonder van dichtbij bekijken!

Heel veel succes en de mogelijkheden zijn zeker nog niet de wereld uit!

Houd moed!

X Jille

12. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Dank je wel Leonizzie! Doe inderdaad mijn best om positief te zijn en de druppels van de homeopaat lijken ook wonderen te doen. Zit veel lekkerder in mijn vel.

13. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Dank je wel Jille voor je bericht! Enorm spannend voor jullie dat je al over een week of 14 gaat bevallen!

Ik doe mijn best om ze met alles te bevragen. Soms gaat dat beter dan de andere keer maar ik weet dat als ik zelf niks doe, er ook niks bij hen vandaan zal gebeuren.
    Fijn dat je ook aangeeft dat jij die onzekerheid herkent. Ik zoek me soms rot op sites wat nu juist is en wat niet. Ook zou ik graag het onderzoek willen lezen over KID kinderen. Tuurlijk wil ik het liefste een kindje van mijn vriend, maar wil ook niet die translocatie doorgeven.

Mag ik je vragen waarom je niet in aanmerking kwam voor PGD?

14. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Hoi Nicoletta,

Wij kwamen niet voor PGD in aanmerking omdat onze 'afwijking' daar niet voldoende heftig voor was zeg maar. Wij vonden natuurlijk van wel, maar voor de doktoren niet dus. Wij hebben risico op 50% dat kindje drager is, maar dan is het verder helemaal gezond en zal het geen afwijking vertonen. Alleen zou het dan wanneer het een jongetje is minder vruchtbaar kunnen zijn (net als zijn papa). Wel hadden we kans op 1% ernstige lichamelijke afwijking, maar dit blijkt het gelukkig niet te zijn.
    De chromosoomafwijking heeft enkel effect in de hoeveelheid zaad en beweeglijkheid hiervan bij mijn man. De kans om zo zwanger te raken was dus zeer zeer zeer minimaal. In de meeste gevallen zou een celdeling al niet eens tot stand komen omdat het zaad er simpelweg niet voldoende was. Met ICSI kon het dus wel want dan pikken ze een goed bewegende eruit. Dan zou PGD dus alleen gedaan worden om te kijken of het kindje drager zou kunnen worden en dat deden ze niet ivm kostbaarheid van de behandeling en het feit dat als het kindje drager is, het verder gezond is en het risico op miskramen (wat bij translocaties wel is) bij ons stukken kleiner is omdat het dan al niet eens tot celdeling zou komen.

Snap je hem nog een beetje.....behoorlijk technisch verhaal!

Ik heb wel vlokkentest en vruchtwaterpunctie aangeboden gekregen, maar dit niet gedaan omdat risico op miskraam hierbij net zo hoog was als de ernstige afwijking zelf. Met de 20 weken echo konden ze zien of er geen afwijkingen waren en dat blijkt niet zo te zijn! Wel hebben we dus kans dat het kindje drager is, maar dat laten we misschien onderzoeken na de geboorte of misschien ook wel niet! Misschien is dit wel onze ene mogelijkheid op een kindje van onszelf en dan zie ik het straks wel.

Heel veel succes en laat je goed voorlichten hoor.

Als je vragen hebt mag je me altijd PB'en.

Groeten
    Jille

15. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hi Jille,

Heel erg bedankt voor je hele verhaal! Ja hoor, ik snap je helemaal ;) . Jouw beweegredenen om geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie had ik nog niet zo bekeken. Het gaf mij eigenlijk een heel veilig idee om het wel te doen maar als ik zo hoor wat jij zegt is dat best het overwegen waar!

Je aanbod om te PB'en houd ik zeker in gedachten want er zullen vast meer vragen komen in de loop van de tijd. Dank je wel hiervoor!

16. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    En weer ongesteld geworden :evil:

17. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Balen he meid.
    Hoop blijf je toch altijd houden.
    En zeker als je in de MMM zit komt de ongi nog harder aan.

Sterkte, liefs Hope

18. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Ja echt supershit! Ik had stiekem zo'n goede hoop...deze maand voor het eerst precies op de juiste dag gedaan :( . Ik had zo de hoop dat we dan niet die hele ellende door moeten gaan met dat gepruts aan mijn lijf :( .

Hope hoe is het met je? Gaat het een heel klein beetje met je? Of staat het in je eigen topic?

19. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Heb het net in mijn topic geschreven

20. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0