Mijn zus heeft PCO en zit nu in de 3e ronde clomid 50mg. Na haar 1e ronde clomid bleek uit haar bloed dat ze een goede eisprong heeft gehad. Nu is ze deze maand met ovulatietesten begonnen van Sensitest. Ze is begonnen op dag 11 en zit nu op dag 17 en heeft nog helemaal geen 2e streepje, ook geen lichte streep. Nu is mijn vraag in hoeverre zijn die testen betrouwbaar? Zou ze nu misschien toch geen goede eisprong kunnen hebben van die 50mg of dat ze er imuum voor is geworden? Jullie zullen wel begrijpen dat ze zich erge zorgen maakt. Hebben jullie idee wat ze moet doen of misschien deze maand bloedtest vragen op dag 21? Ze heeft overigens een cyclus van 28 dagen. alvast heel erg bedankt. gr vruchtje
Idd als er geen streepje komt..kan het zijn dat ze geen goeie eisprong meer heeft. Maar het kan ook zijn dat ze hem gewoon gemist heeft! Een bloedtestje op dag 21 kan toch geen kwaad, gewoon laten doen en dan weet ze zeker of ze al een eisprong heeft gehad. Word ze niet meer opgevolgd na 1 goeie eisprong ronde...vreemd...meestal toch wel met behulp van bloedtest om te kijken of ze er idd niet resistent voor worden. Succes in ieders geval! Groetjes, Miranda
Ovu-testen zijn niet betrouwbaar met PCO.. Heb het zelf ook gehad.. Positief terwijl er niets gebeurde (was te zien met echo en later geen menstruatie of zwangerschap) Negatief terwijl er wel wat gebeurde.. (bleek zwanger) Dit komt omdat het LH hormoon verstoord is met pco..
Mariebel: Oké ik wist wel dat ze vals positief konden worden, maar niet negatief terwijl er wel een eisprong is. Bedankt voor de info. mgwc: gemist lijkt me sterk want ze heeft elke dag zo een test gedaan. Zal haar toch wel zeggen dat ze gewoon bloed moet prikken. Pffff die onzekerheid. Heb zelf ook 3 jaar over ons wondertje gedaan dus weet hoe vervelend het is.
ik heb PCO, en heb helemaal geen eisprong van mezelf(zelfs niet onregelmatig) en gebruik al 1 jaar ovutestjes, en ik gebruik Clomid 150 MG....ik vind mijn ei haast elke ronde wel....heb dan echt super duidelijke testen, en wordt netjes na 14-15 dagen ongi...helaas, maar ik weet wel dat ze bij mij werken. ik heb met sensitest steeds vals positief getest, maar heb met babyboomshop eigenlijk nooit mijn ei gemist.