Ik zie het gewoon als discriminatie. Maar ik zelf zit niet in m'n blote kont in de tuin Maar Pietje mag niet in zijn blote kont buiten zitten, maar Klaasje van 1,5 jaar mag wel met zijn blote billen chillen in zijn opblaaszwembadje achter in de tuin.... Adam en Eva liepen ook niet in een spijkerbroek rond en baby's worden ook nog steeds niet keurig in een schattig Nijntje pakje geboren. We zijn allemaal mens en hebben allemaal hetzelfde, maar mensen worden steeds preutser en kunnen steeds minder hebben van hun medemens.
Dat vind ik echt een vreemde vergelijking..... Nee idd veel mensen laten hun kleine uk in blote billen in een badje zitten. Al hebben e en hoop mensen ook zwemluiers in huis. Maar een volwassene die per ongeluk de baby billen van het buurmeisje ziet vind ik persoonlijk niet zo belastend maar het buurmeisje ongevraagd het geslachtsdeel van de buurman tonen vind ik echt niet kunnen. Dit heeft niks met preutsheid te maken. Het loop ik in huis om in mijn nakie als ik uit de douche kom of de kids de badkamer in komen maar om dat ongevraagd anderen mee op te zadelen vind ik gewoon niet kunnen. Stel jouw kind komt op de leeftijd dat het allemaal erg interessant wordt. Zou jij het dan leuk vinden als de buurman en buurvrouw naakt in de tuin zitten?
Ik zou daar dan geen problemen mee hebben nee. Die mensen zitten in hun eigen tuin op de manier waarop zij dat prettig vinden. En mijn kinden gaan toch wel geconfronteerd worden met naaktheid etc. Op school worden ze ook geconfronteerd met tekeningen/foto's en een leraar die staat te stunten met een d*ldo om te laten zien hoe een condoom om moet. Maar om je gerust te stellen, mijn man doen eerst netjes rolluiken en gordijnen dicht en buiten in de tuin gaat hij in een hoekje zitten waar geen enkele buurwoner zicht op hem heeft. Iemand die graag nudistisch in zijn tuin een boekje wil lezen doen dat puur voor zichzelf en niet omdat die persoon hoopt dat het buurmeisje hem ziet Zullen we dan nu maar weer on-topic gaan? Het ging tenslotte over de doorschijnende rolgordijnen van de overbuurvrouw van TS
Mijn kinderen zullen idd geconfronteerd worden met naaktheid maar wel wanneer zij dat willen met de persoon die zij naakt willen zien en niet ongevraagd de buurman oid. Ook vind ik de vergelijking met een leraar in kleding met een banaan die sexuele voorlichting geeft echt een scheve vergelijking. Dat is toch echt iets heel anders?! Mij hoef je niet gerust te stellen over wat jouw man doet hoor, dat moet hij lekker zelf weten. Ik geef alleen aan dat ik er problemen mee zou hebben als ik er naast zou wonen. Niet zo zeer voor mijzelf maar wel voor mijn kinderen. En dat jouw man het zou doen voor zichzelf en niet om een buurmeisje te provoceren...... ik vind het jammer dat je denkt dat ik dit denk. Wel jammer dat je verwacht dat andere mensen ruimdenkender worden en zulk gedrag accepteren.... terwijl je zelf geen respect hebt voor anderen die er moeite mee hebben. Maar idd laten we maar weer on topic gaan want hier worden we het niet over eens.
Twinkle star helemaal mee eens! Zou het echt verschrikkelijk vinden als buurman in de tuin in zijn nakie loopt en als je dus thuis even uit het raam kijkt of als je kinderen uit het raam naar hun tuin kinken geconfronteerd worden met de blote buurman. Absoluut not done vind ik. De buurvrouw in kwestie zou ik gewoon aanspreken. Als ze het echt niet weet zal ze blij zijn dat je haar er op hebt aangesproken.