mijn zoontje van 8 heeft sinds een aantal maanden bultjes op de zijkant van zijn wangen gekregen. Eerst op de ene en nu ook op de andere. Iemand enig idee wat het is? Hij heeft er geen last van en het jeukt niet.
Vet/talg bultjes? Ik gok ook maar wat. Dat zijn iig de meest voorkomende bultjes in het gezicht naast puistjes en mee eters. Anders gewoon aan de ha laten zien
Lijkt op keratosis pilaris. Onschuldig huidbeeld en wordt veel gezien bij mensen met een allergische aanleg.
D Dat heb ik zelf ook, maar ik vind het iets te huidskleurig bij ts haar zoontje. Keratosis pilaris heeft vaak een rode tint. On topic: mee naar de huisarts Kan namelijk van alles zijn....
Ik ben inderdaad nog niet langs de huisarts geweest, dacht dat het vanzelf wel over zou gaan maar helaas. Bedankt voor het meedenken!
Ja het is inderdaad vaak wat roder zoals op bovenbenen en armen maar zelf heb ik het ook als kind altijd gehad op deze lft en zag het er vaak ook zo uit. Anders gewoon even bij de huisarts laten beoordelen, ernstig is het ieder geval niet maar wel vervelend. Mijn oudste zoon kreeg het op deze lft ook ineens flink maar is nu wel voorbij met zijn 14 jaar en komen er hele andere huidafwijkingen om de hoek kijken
Ik heb het ook. Bij mij is het een allergische reactie op iets. Meestal op een creme o.i.d. soms is het helemaal niet duidelijk waarvoor. Bij mijn hals wordt het rood maar, op mijn gezicht vaak bultjes in huidskleur. Je zou een zalfje kunnen halen bij de ha.