Is het echt erg? dagelijks paracetemol gebruiken? Ik slik nml de laatste maanden paracetemol. Even in het kort, ik zit dit jaar er helemaal doorheen. Heb het zelden zo zwaar gehad. In mijn zeer nabije familiekring is er een crisis waar ik heel erg mee meeleef. Ik voel en huil regelmatig mee (achter gesloten deuren) om wat er gebeurt. Verder heb ik het zelf ook gewoon te druk als moeder zijnde van wel 2 prachtige kleine kids waarvan de oudste adhd heeft, dit gecombineerd met een zeer veeleisende baan van 24 tot 32 uur. Let wel, mijn werk is fantastisch maar de eisen zijn echt heel hoog en mijn wisselende rooster maakt het er niet makkelijker erop, maar toch ben ik wel blij dat ik daar werk. Maar steeds rekening moeten houden met de familielid waar het om gaat, alles regelen zodat het leven hier goed blijft draaien (het meeste komt toch altijd op mijn nek terecht) de opvang, financien, de goede vrede bewaren tussen mijn man en onze oudste zoon, het huishouden, mijn werk............. het gaat maar door en ik zit er de laatste tijd best doorheen. Dit geeft spanningen op mijn nek en schouders met hoofdpijn als gevolg. Ook slik ik ritelin (heb zelf ook adhd) ter ondersteuning (voorheen kon ik mijn adhd zelf in bedwang houden, maar nu is het me even te veel) en die ritilin kan ook hoofdpijn veroorzaken. Kortom, in de afgelopen half jaar is er nog geen dag geweest dat ik er niet naar pak. Meestal 2 tot 4 per dag, soms meer. Zou het echt kwaad kunnen?
Oudere mensen slikken het dagelijks hier op de afdeling. Je hebt wel dikke kans dat het op n gegeven moment niet meer werkt. Kan je niet naar je ha voor een verwijzing voor maatschappelijk werk oid? Klinkt heftig, sterkte! Overigens heb ik laten vertellen dat niets zo slecht is als een overdosis pcm, daar gaat je lever van kapot (niet dat jij het slikt, wil aangeven dat hetmss niet zo onschuldig is)
Wat niet veel mensen weten is dat pijnstillers verslavend zijn. Ik weet t omdat mn sm er wen onderzoek naar gehad heeft. Dit uit zich in alleen maar meer pijn. En het lijkt me dat je dat niet kan gebruiken. Wat ik lees in je verhaal is dat de pijn uit spanning in de spieren in je nek komt. Je kunt deze spieren wat laten ontspannen door er voltaren op te smeren. Vaak helpt dat al tegen de hoofdpijn. Mijn man heeft hier ook last van. Probeer hulp te zoeken voor je problemen en ga daarna naar de fysio voor je nekklachten. Heel veel succes en sterkte!
Het kan heel goed zijn dat je ook hoofdpijn krijgt van elke dag pcm slikken, het is wat dat betreft niet zo gezond. Dagelijks gebruik paracetamol - Vraag & Antwoord En uiteindelijk pakt het de oorzaak van je problemen niet aan en is het misschien een idee om hulp te zoeken en jezelf af te vragen wat jou verantwoordelijkheid is en of je niet de taken van een ander oppakt. Succes ermee!
Je hebt echt heel veel op je bordje liggen nu, en dat veroorzaakt stress en zelfs depressieve gevoelens. Wellicht wordt dat door de ADHD ook nog meer versterkt? Ik heb geen ADHD, maar wel een lange periode van stress en depressie gehad (op het randje van een burn out), en heb veel gehad aan een fysiotherapeut die mijn gespannen schouders, nek en rug behandelde. Ik heb ook yoga gedaan, en ademhalingstechnieken geleerd om tot rust te komen. Die pas ik soms nog toe. En als laatste ben ik begonnen met sporten, ongeveer 30-45 min per dag (de laatste weken niet, vanwege de hittegolf). Ik had ook gesprekken met een psychiater, zij stelde de diagnose overspannen en op het randje een burn out. Ik moet echter zeggen dat de gesprekken mij minder goed hebben geholpen dan het andere bovenstaande. Misschien heb je hier ook wat aan. Maar het zou ook geen kwaad kunnen om eens met iemand te praten over alles, denk je niet? Nu zie je de signalen en kan je er iets aan doen om niet naar veel erger te belanden. Denk aan een burn out, of een verslaving aan pijnstillers. Heel veel sterkte, het is niet makkelijk.
ik herken het. ik slik elke avond 2 paracetamol. ik heb ook een hoop meegemaakt, en ik voel me dan gewoon beter. ik ben er nu wel aan verslaafd want ik heb elke avond wel ergens last van waardoor ik ze wil innemen. ik ken een man die zn halve leven elke dag paracetamol geslikt heeft en hij is ruim over de 80 geworden. dat wil natuurlijk niet zeggen dat het goed voor je is....
Bedankt voor jullie reacties, begrip en tips. Of ik wat met de tips doe...... ik weet t nog niet. Heb nu zoveel op mijn bord, dat ik nog extra zoals fysioafspraken, met iemand praten of zoiets zie ik even niet zitten. Geen tijd en de kracht hiervoor niet. Maar wat ik wel fijn vind, is dat ik het hier kwijt kan met jullie erover kan hebben. Bedankt.
He meis, Ik heb zelf een tijd last gehad vn chronische hoofdpijn; werd er gek van, ik stond er mee op en ging ermee naar bed. Toen wees de huisarts mij erop dat je van dagelijks paracetamol een chronnische hoofdpijn kunt ontwikkelen! Ben toen gelijk gestopt en ben magnesium gaan slikken; dat is spierontspannend en binnen een maand had ik geen hoofdpijn meer! Nu alleen nog af en toe. Misschien ook wat voor jou?
Heb ik ook gehad, zo erg dat ik soms 2/3 keer oer dag 2 paracetamol en een ibuprofen slikte. Ik heb op aanraden mijn nek en rug laten kraken. Sindsdien word ik nu eens in de 3 maanden gekraakt en bij a nooit neer hoofdpijn.! Kraken zelf is echt niet pijnlijk, ik krijg er een soort van opluchtingsgevoel van.
Ik zou toch op zoek gaan naar een manueel therapeut, sportfysiotherapeut of osteopaat. Vaak werken die ook 's avonds. Hoofd-/nekpijn komt vaak door spanning en vastzittende spieren. Langdurig pcm werkt averechts.