Hoi, 8 weken geleden een keizersnede gehad. Nu heb ik een buikje en wil buikspieroefeningen doen. Toch durf ik het nog niet goed. Ik doe nu wel wat biloefeningen. Wanneer deden jullie weer oefeningen? Ik weet dat officieel 6 weken ervoor staat, maar ik was met 6 weken nog niet zo ver hoor. Welke oefeningen deden jullie? Ik kan nog steeds niet lang op mijn zij liggen. Na 2 A 3 uur, is het wel weer welletjes geweest. Het is zwaar o fo, heel gek. Terwijl ik altijd het liefst op mijn zij slaap. Hadden jullie dat ook?
Tja, voor mij is het nu 2 jaar terug, dus weet niet alles meer. Ik kon wel vrij snel weer op mijn zij slapen, maar ook omdat ik niet anders kan slapen. Ik heb zeker een half jaar last gehad van mijn buik en de eerste 2 maanden niet eens aan sporten gedacht! (Mijn hertel duurde lang en heb te snel te veel 'moeten' doen) Heb je de nacontrole bij de gyn gehad? Gaf deze aan dat je alles weer mag? Dan zou ik het voorzichtig proberen. Luister goed naar je lichaam en neem kleine stapjes.
Ik ben weer gaan sporten nadat de gyn gezegd heeft dat dit weer ok was. En dit was bij de nacontrole.
Ik ben begonnen met nagym (zelfde als zwangerschapsgym, alleen dan gericht op herstel na de bevalling). Was erg prettig, omdat ik ook niet alles durfde.. Ik moet zeggen dat ik verder nog niet veel gesport heb. Ik reed paard en daar moet ik nog even niet aan denken. Eerst dat buikje eraf en behoorlijk wat afvallen! Ik wandel wel kilometers met de kinderwagen. Leuk voor m'n zoon en voor mij en ook nog eens goed voor het lijf!
Gewooon kijken wat gaat en wat niet rustig opbouwen en naar je eigen lichaam luisteren! Bij mij is het 8,5 maand geleden, maar ik kan nog steeds geen buikspieroefeningen doen. Ik heb een lange herstel als gemiddeld volgens mij Ik kan in huis ook nog niet alles doen. Mijn gyn zegt; kijk gaat en wat niet gaat
Ik had mijn nacontrole vrij snel. Na 5 weken en toen ging alles goed. Ze had niets gezegd over sporten ik ben dat ook vergeten te vragen. De week eropkreeg ik kleine terugval. Kon niet meer zoveel. Inmiddels weer paar week verder en Henny ook al hele huis kunnen stofzuigen, heb gevoel dat het stuk beter gaat. Maar echt 100procent is het Ng niet. Indenk 75 procent weer de oude? Heb 1 poging gedaan om buikspieroefening te doen. Nou.. Ik. Kon niet eens omhoog komen. Ikben dus nog niet zover... Ben benieuwd wanneer ik weer alles kan,
Ik ga volgende week pas beginnen met sporten. Heb een spoed keizersnede gehad en het herstel valt me tegen. een uur wandelen gaat prima, maar 's avonds toch weer last. Ik kon ook weken niet op mijn zij liggen. Nu ook nog niet goed maar dat is vanwege lekkende boobs Luister naar je lichaam en rustig aan opbouwen. Succes!
Wat voor sport ga je doen? Ga je echt naar de sportschool, of thuis oefeningen doen? Gisteren ook sinds lange tijd trap gelopen en kreeg gelijk weer last van mijn. Wond. Ondanks dat ik me echt wel beter voel, valt het me toch soms tegen wat ik wel of niet kan
Ik mocht na 8 weken weer beginnen met lichte oefeningen. Na 12 weken mocht ik de buikspieren weer flink gaan trainen. Ben uiteindelijk na 17 weken weer begonnen en het is me wel tegengevallen. Kon de eerste twee dagen na het sporten niet fatsoenlijk rechtop lopen. Ik doe overigens 2x per week een half uurtje BBB.
Hoi, Dank je voor je reactie. Dus het heeft echt wel weer een tijd geduurd voordat e weer ging sporten. Misschien wil ik te snel. Goed om te weten. Ik blijf dan maar voorzichtig doen. Ik las inderdaad ook dat hè beter geen situps en zo moet doen voor 12 weken. Vandaar dat het mij ook niet echt lukte.
Ik voetbal ik start met 1x per week trainen en op zondag wedstrijd. Dus veel rennen, draaien en schieten. Ik moet zeggen dat ik nu ik aan het werk ben (en weer meer beweeg) oook savonds weer iets meer last heb. Hopelijk gaat het sporten beter. Succes ermee!