Naam Ongewenst geschrapt voor Indiase meisjes

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Jel, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

MUMBAI - Er is hoop voor meisjes in India die gebukt gaan onder de naam Nakusa (Ongewenst). Circa 150 van deze kinderen krijgen zaterdag een andere naam, als onderdeel van een campagne tegen discriminatie van meisjes. Dat meldden de autoriteiten van het district Satara in de westelijke deelstaat Maharashtra vrijdag.

Bhagwan Pawar, een ambtenaar die zich inzet voor de rechten van meisjes, stelde dat er meer dan 200 Nakusa's rondlopen in Satara. Vooral arme ouders stellen in India geen prijs op dochters. Die worden beschouwd als een financiële last, onder meer vanwege de bruidsschat die moet worden betaald als ze gaan trouwen. Jongetjes worden daarentegen verwelkomd als garantie voor de oudedagsvoorziening van hun ouders.
    Veel meisjes die Nakusa heten, willen volgens Pawar af van hun naam: „Ze voelen zich er erg slecht door, en het heeft dus een grote psychologische impact”.

Naam Ongewenst geschrapt voor Indiase meisjes - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland]

Dit hadden ze gelijk al moeten schrappen. Wat belachelijk zeg. Je gaat je kind toch niet zo noemen? ;)

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

Noujaa, belachelijk!
    Dat zoiets in deze tijd nog leeft hé? Ongelooflijk!

Wij kregen trouwens gisteren een telefoontje, van mijn schoonzus notabene.
    Mijn vriend vertelde trots: We krijgen er nog een meisje bij!
    Haar reactie: Och jeetje, vind je het erg?:$

Triest...

3. Pfff.. wat mensen ook he. Geen kind zou ongewenst moeten zijn. Die mensen zouden eens blij moeten zijn met wat ze krijgen. Kan er zo kwaad en diep ongelukkig van worden.

Tamale, schoonzus door de foon getrokken? Wat een stomme reactie.. super leuk juist weer een meisje

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Desiree: Had het graag gedaan, maar had haar er niet aan helaas. Wat een mokkel ofniet.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

jeetje zeg, kan me dat ook totaal niet voorstellen dat meisjes ongewenst zijn.....

meisjes zijn toch echt nodig om eventuele jongetjes te kunnen maken ;)

6. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ja Dat ging er dus ook door mijn kop
    Wat vaag zeg...

7. danip

danip Niet meer actief

Jeetje wat raar! Erg zielig! :(

En ik zit hier te zoeken naar namen die juist gewenst, of in ons geval geschenk van God als betekenis hebben.

Rare wereld....

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat je je dochter dan zo noemt daar kan ik me ook niks bij voorstellen (al vind ik de naam in mijn Nederlandse oren wel leuk klinken)

Maar dat meisjes er ongewenst zijn kan ik me WEL voorstellen.
    Als je al geen cent te makken hebt en zwanger raakt dan hoop je op sterke zonen die het werk lichter kunnen maken of ergens kunnen gaan werken en geld kunnen binnen brengen. Geen kosten post die als ze dan eindelijk weg gaat (trouwd) een bruids schat mee moet krijgen die de mensen feitelijk al niet hebben om mee te beginnen.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben bang dat dit inderdaad door de cultuur en omstandigheden daar heel anders is en inderdaad zelfs wel een beetje voorstelbaar. Maar dan moet je er niet met je Nederlandse (rijke) bril naar kijken. De arme (vrouwelijke) bevolking daar kijkt wel even iets anders tegen een zwangerschap aan dan wij hier. 't Is daar geen feest met pret-echo's en kraamcadeaus zoals hier.

10. adi

adi Niet meer actief

Het heeft idd vaak een hele andere achtergrond. Als een gezin al 2 gezonde zonen heeft zullen ze waarschijnlijk wel blij zijn met nog een dochter erbij. Maar een arm gezin met alleen dochters heeft het idd maar zwaar. Er moet voor betaald worden om ze een fatsoenlijke leven te geven van het geld dat er niet is. En daarna blijven ouders ziek en alleen zonder pensioen, hulp, thuiszorg, bejaardenhuis enz.
    Dochters komen niet terug om hun ouders te helpen, die hebben het druk genoeg met schoonouders.

Deel Deze Pagina