Transportfiets voor middelbare school, tips en ervaringen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door amdaa, 30 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Oh jeetje zeg. Heb die van mij gewoon zonder slot voor de deur staan.
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  2. Prikje

    Prikje Actief lid

    18 dec 2017
    221
    81
    28
    Vrouw
    Hier is popal erg in trek, de halve klas fietst op een popal fiets. Popal is de afgelopen jaren flink verbeterd met kwaliteit. Je krijgt een goede fiets voor een normale (vind ik) prijs!
     
    amdaa vindt dit leuk.
  3. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Hier fietst mijn dochter al 3 jr elke dag 14 km (heen en weer) op een popal met 3 versnellingen incl rek.
    Hier vindt ze de mand voorop wel fijn want de hoeveelheid boeken en laptop is niet te doen met de rug ;)
     
  4. Prikje

    Prikje Actief lid

    18 dec 2017
    221
    81
    28
    Vrouw
    Dan zijn het dus echt wel goede fietsen!!!
    Mijn dochter had een een giant fiets gezien die ze graag wilde, maar die was bijna 800 euro. Dat vind ik zelf net iets te veel voor haar leeftijd. Gelukkig zagen we ook de popal fietsen staan, die ze nu heeft koste 450 euro incl mand. Haar fiets heeft 3 versnellingen en handrem, en ze is er super blij mee!
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  5. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Popal hebben we zelf ook zitten kijken, dochter is enthousiast!

    Welk model hebben jullie?
     
  6. Prikje

    Prikje Actief lid

    18 dec 2017
    221
    81
    28
    Vrouw
    Mijn dochter heeft de county roll +
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Mijn dochter heeft Popal, mijn zoon Gazelle.

    Hier veel Cortina, worden ook vaak gejat.
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Oeps, wij zijn een uitzondering denk. Giga dure fiets hier. Moest helaas electrisch, want hier is het 12 km enkele reis.
     
  9. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik denk niet dat dat echt een uitzondering is hoor. Mijn zoon zit in de eerste en van zijn oude klas hebben alle meisjes en ongeveer de helft van de jongens een elektrische fiets gekregen. Van de rest (waaronder mijn zoon) heeft volgens mij ook het merendeel een nieuwe, a-merk fiets. Ik zie hier vooral veel Gazelles voorbij komen en ook redelijk wat Cortina's. Mijn zoon zegt dat in zijn nieuwe klas ook ongeveer de helft een elektrische fiets heeft.
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    O dat idee kreeg ik:oops:
    Wij kochten tot nu toe ook nl alle fietsen voor de kinderen tweedehands. Wij vonden dit ook een exhorbitante hoge uitgave, en hier las ik direct: " o gewoon van MP":roflmao:
    Dus ik dacht: oeps.
     
  11. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Haha, ja misschien ligt het ook wel een beetje aan de omgeving waar je woont ofzo. In dit topic las ik ook andere dingen dan die ik hier in de buurt zie. Maar maakt verder ook niet uit toch, jullie hebben volgens mij een goede reden om voor een dure fiets te gaan.
    Wij wonen in een dorp en er zijn 3 plaatsen in de omgeving waar je heen kan voor de middelbare school, maar de dichtstbijzijnde is al 11km fietsen. Ik denk dat daarom relatief vaak een "duurdere" fiets wordt aangeschaft.
     
    tuc vindt dit leuk.
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    O ook wat verder idd.
    Wij wonen in een middelgrote stad, maar geen enkele VMBO school. Best belachelijk. Er zijn wel 3 hele fijne VMBO scholen in omliggende dorpen, maar dat is dus wat km's fietsen helaas.
     
  13. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ja dat is inderdaad wel raar, als er wel andere scholen in de stad zitten. Hier maakt het niveau niet uit, iedereen moet ver fietsen. Dat is misschien wel fijner, want dan weten ze niet beter. En het went ook weer snel, die afstand gaat nu moeiteloos.
     
    tuc vindt dit leuk.
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Vriendje van oudste heeft om die reden ook een elektrische fiets. Mijn dochter hoeft straks ‘maar’ 7,5 km enkele reis, maar er was ook een situatie waarin ze 14 km enkele reis had gehad door de polder en dan had ik een elektrische fiets ook wel overwogen.
     
    tuc vindt dit leuk.
  15. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Maar dit hangt toch van zoveel dingen af, de omstandigheden, het budget, de afstand. Hier ken ik niemand met een elektrische fiets omdat afstanden niet zo groot zijn.
     
    tuc vindt dit leuk.
  16. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mijn ervaring is hier dat de afstanden vooral bepalend zijn.
    We wonen in een 'groot dorp" met 3 grote middelbare scholen waar alle niveau's zijn vertegenwoordigd. En ook alle drie aangemerkt als excellente scholen plus zeer geliefd in de omgeving. Dus weinig kinderen die elders naar school gaan.

    Op scholen zitten heel veel kinderen uit omliggende dorpen die 10+km moeten fietsen. Zij zullen vast electrisch fietsen.

    Bij ons in de wijk zijn alle 3 scholen op max 2km afstand, een electrische fiets zou dan vrij bizar zijn voor een 12jarige.
     
  17. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.794
    1.653
    113
    Hier ook 11 km enkele reis Over het platteland maar een gewone fiets hoor, tweedehands Cortina, drie versnellingen.
    Pas bij afstanden van rond de 20 km of meer enkele reis zou ik een elektrische fiets overwegen. Het zijn jongeren hè? Is juist goed voor ze om lekker te moeten trappen.
    Mocht ze ooit een elektrische willen dan moet ze daar zelf voor gaan sparen en meebetalen. Ik vind het niet direct nodig.
     
  18. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Het verbaast mij ook wel eens hoeveel kinderen elektrisch fietsen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen voor kinderen die het nodig hebben. Maar ik ben blij dat mijn luie puber flink moet trappen met tegenwind, zonder ondersteuning. Hij ligt al zo lang in bed, en luiert en zit op schermpjes. Nu moet hij maar 7 km, maar zijn beste vriend 14 km. Maar ook die gaat op een gewone fiets.
    Maargoed, Ik ben denk ik ouderwets, en roep al snel dat wij ook 18 km enkele reis fietsten en dat vonden we geen enkel probleem. Mijn tweede middelbare was zelfs 23 km. De derde maar 11, dat stelde echt niks voor :roflmao:

    Maargoed, als het om fietsen gaat, zoon heeft tot voor kort op zijn oude tweedehands fietst gefietst naar de middelbare, wel een Gazelle maar voor 80 euro via mp een keer gekocht. Daar was hij uitgegroeid en nu blijkt hij een lastige maat fiets nodig te hebben omdat een volwassen maat nog net niet past. Dus bij de fietsenmaker gekeken, en daar stond toevallig een overjarige nieuwe fiets van Batavus. 400 euro, dat vind ik eigenlijk te veel voor een fiets die waarschijnlijk in no time niet meer mooi is, maar om die maat en omdat hij veel fietsen echt heel lelijk vindt (met een rekje voorop vindt hij sowieso vreselijk,) en deze heel mooi heb ik het maar gedaan.
     
  19. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Mijn zoon heeft een cortina u4..
    En die wilde ik ook voor mijn dochter..
    Maar bij ons zijn ook die popal daily dutch fietsen heel populair onder de meiden dus die wilde ze liever...
     
  20. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.574
    1.775
    113
    Vrouw
    Hier ook een cortina U4 gekocht. Met 7 versnellingen, handremmen en 56 cm frame. Zodat hij er lang mee kan doen. Wel -op advies van de verkoper- nu nog even met een plat zadel ipv het originele haha dat scheelt weer 3 cm en dat was net het verschil tussen wel of niet erop passen :roflmao:
    Krat voorop, glunderende bijna-brugwup erop.. helemaal goed! Wel een flinke uitgave, maar dat hoort voor mij bij de traditie. Ik heb zelf ook maar één keer in m'n leven een nieuwe fiets gekregen of gekocht.
    Zoon hoeft maar iets van 2 km te fietsen dus dat is niets vergeleken met mijn 12 km destijds maar ivm hoogteverschil en veel wind (langs open water) vond ik 7 versnellingen wel een must.
     

Deel Deze Pagina