Hoi meiden, Wij gaan maandag op vliegvakantie naar turkije. We vliegen met TUIfly en de buggy mag tot aan de gate mee. Maar bij aankomst moeten we hem van de bagageband halen. Wat raden jullie aan? Een transporttas kopen of huren? Of helemaal niet? En waar kan je zoiets huren eigenlijk?
Ik heb zelf een transporttas bij onze buggy gekregen en die hebben we nooit gebruikt, ik heb zelf geen slechte ervaringen met kapotte wagens of buggy's. en die tassen zijn vaak groot en lomp.
Oh dat is een soort paraplubugyy toch? Die van ons is een easy walker die dubbel gevouwen wordt (van boven naar beneden).
Ik heb ook een Quest, en ook een transporttas. Ja het ding is groot, maar ja wat wil je; de buggy moet er goed in passen tenslotte. Ik vind het fijn, buggy gaat mee en er komt niks aan.
Wij hadden er gewoon een plastic tas omheen van de vliegtuigmaatschappij (bij Turkish airlines krijg je die, bij Pegasus moet je er bijvoorbeeld voor betalen). Geen luxe transporttas oid, maar gewoon een plastic zak met een koord om aan te trekken om hem in te doen, en hij is beide keren (totaal 8 vluchten) onbeschadigd meegekomen!
Onze Nuna pepp heeft inmiddels 6 keer gevlogen zonder problemen, zonder tas. Wel zit er een klein krasje op het handvat.
Vorig jaar extra gekocht voor naar Bulgarije. Toen we in Bulgarije aankwamen was hij al stuk Door het gooien ermee
Oh dat is balen zeg! Wij hebben besloten het erop te wagen zonder een tas. We hebben een goede reisverzekering afgesloten. Hopelijk valt de eventuele schade onder de dekking van bagage
Fijn om ook eens een goede ervaring te lezen. Hopen dat onze nuna pepp net zo vaak mee kan op vakantie
Mocht er toch iets beschadigen dan moet je dat meteen op het vliegveld melden bij een speciale balie. Met het formulier wat je dan krijgt kun je naar je reisverzekering. Als je dat thuis pas doet is het vaak te laat.
Dit zou ik van te voren even nagaan!!! Bij mn valt het niet onder de reisverzekering maar onder de inboedelverzekering buitens huis
Hier ook een Nuna Pepp en mocht gewoon mee tot de gate. Daar werden ze apart van de rest van de bagage als laatste in het toestel gedaan. Bij het verlaten van het toestel werden ze er apart uitgehaald en kwamen dus niet op de lopende band terecht. Ik heb er geen reishoes omgedaan. Wel een extra bagageband (net zo'n ding als om je koffer). Zodat de buggy niet per ongelijk open zou klappen.
Nou net terug van de vakantie en helaas een kleine beschadiging aan de buggy ( een van de wielen is scheef en loopt af en toe vast tijdens rijden) en een grote barst op onze koffer!! We hebben het meteen gemeld op schiphol (hiervan een damage report per mail ontvangen) en net de schade gemeld bij de verzekering. Ben benieuwd...
Tja.. Als je zelf niet zorgt dat je buggy adequaat is ingepakt ben je het eigenlijk zelf schuld. Transporttassen zijn er niet voor niks. 100% garantie heb je nooit, maar dan heb je in ieder geval alles gedaan om schade te voorkomen en dán kan de verzekering inspringen.
En enorme barst op de koffer zeker ook? De medewerker op schiphol die een rapport heeft opgemaakt, gaf aan dat de vliegmaatschappij hiervoor verantwoordelijk zijn en wij ze zeker moeten benaderen met onze verzekeringsmaatchappij Wij wachten het gewoon netjes af
Ik had het over de buggy Balen van je koffer.. hopelijk is de barst niet zodanig dat er iets uit heeft kunnen vallen.
Net iemand van de verzekering langs geweest. De buggy en koffer worden volledig vergoed! Wat een snelle en goede service. Ben er helemaal blij mee!