Meten ze de nekplooi?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Tinylove, Feb 23, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tinylove

Tinylove Lid

Feb 4, 2017
    96
    2
    8
    NULL
    NULL
    Over een week hebben we een echo dan ben ik 12weken.
    Wij hebben geen combinatie test gekozen, bij de andere twee ook niet
    Maar ik kon me wel herinneren dat ze de nekplooi altijd gingen meten
    Doen ze dat nog steeds?

2. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

Jun 21, 2016
    848
    10
    18
    Bij mij niet gedaan tijdens de termijnecho. Met normale echo apparatuur schijnt het ook vrij lastig te zijn om deze zo kleine nekplooi te kunnen meten.
    Misschien als je er specifiek om vraagt?

3. EverAfter

EverAfter Bekend lid

Aug 14, 2014
    674
    43
    28
    Female
    Voor zover ik weet, doen ze dit alleen wanneer je specifiek een echo voor de combinatietest krijgt. In ieder geval niet standaard bij de termijnecho.

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Hier aangegeven dat het niet hoeft en hebben ze ook niks over gezegd tijdens de echo. Vorige zwangerschap had ik mijn eigen vk en toen gaf ze wel aan dat het er mooi uitzag (toen zei ik; als je echt iets heel raars ziet dan moet je het zeggen)

5. ettol

ettol Actief lid

Aug 21, 2013
    233
    56
    28
    hoi,

bij mijn vorige zwangerschap geen combitest gedaan en deze keer wel. Maar beide keren werd er bij 12 wk een uitgebreide anatomische check gedaan. Verschil was dat nu expliciet nekplooi werd gemeten. Echter als het foute boel is dan zien ze dat ook zonder te meten en zullen ze er echt iets van zeggen!

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier is dat alledrie keer standaard gedaan. Maar ze doen hier ook standaard een combinatietest (dus bloedafname icm nekplooimeting), niet alleen als er risico's zijn dus.

7. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    Nee doen ze hier niet..
    Werd in de eerste zwangerschap wel met de 20 weken echo naar gekeken..

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Nee doen ze niet standaard, anders zou het ook wel lullig zijn natuurlijk dat sommigen hem zelf moeten betalen. Bovendien is er vaak ook betere apparatuur voor nodig, waardoor het weer duurder is. Maar het hoort niet bij een standaard termijnecho

9. Pasta

Pasta Fanatiek lid

Feb 12, 2010
    1,015
    16
    38
    Noord Holland
    De nekplooimeting doen ze soms, het kan op verzoek zeker wel bekeken worsen.
    Over de betaling hiervan hoef je je gewn zorgen te maken, want de combinatieteat omvat ook een bloedonderzoek.
    Dan bepaal je de prijs voor dat onderzoek EN de echo.

10. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

Jan 1, 2017
    3,316
    1,730
    113
    hier ook geen combi test gedaan bij de andere twee kids en er werd altijd gekeken naar de dikte van de nekplooi.
    De combinatie test bevat wel iets meer dan alleen dat meten...

11. zasu

zasu Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,486
    1
    36
    Bij geen van de zwangerschappen een combinatie test laten doen en bij de eerste en tweede ook helemaal niet naar gekeken of iets over gehoord en bij de derde met de termijn echo bij 11weken zei de echoscopiste uit zichzelf dat ons mannetje een prachtige nekplooi had!

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ik snap wat de combinatietest inhoudt hoor, heb m zelf ook laten doen ;)
    Maar ze doen het echt niet standaard. Even naar de nekplooimeting 'kijken' is toch wat ander pas dan heel secuur 4x meten om vervolgens allerlei kansberekeningen te doen..

13. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Als ze tijdens een termijnecho iets verontrustends zien, zoals een verdikte nekplooi, meten ze het na, is mijn ervaring. Bij twijfel wordt je direct doorgestuurd naar het ziekenhuis.

14. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

Jan 1, 2017
    3,316
    1,730
    113
    Daarom zeg ik ook de combinatietest is wel meer dan alleen even de nekplooi meten;)
    Maar wat hier idd meer gezegd word door een meting te maken weet je ieder geval iets en mocht dat afwijken of als ze twijfelen sturen ze je alsnog meteen door en word t verder onderzocht.
    Dat is wat ze hier doen iedergeval kan natuuurlijk overal verschillen;)

15. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

Jan 1, 2017
    3,316
    1,730
    113
    Ja precies dat gebeurd hier ook.. t echo centrum hier zit ook in het ziekenhuis en zijn daarmee nauw verbonden

16. Tinylove

Tinylove Lid

Feb 4, 2017
    96
    2
    8
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel dames!
    Heb gewoon even gebeld, en alles word nagelopen ookal doen we geen combinatietest.
    Ook de nekplooi meten ze op waarschijnlijk niet zo nauwkeurig als bij de test maar ze zei dat mocht een nekplooi eventueel verdikt zijn dat dat dan hoe dan ook wel opvalt. Ze doen geen bloed onderzoek (logishe)
    Maar ze kijken ieder geval naar de groei en ontwikkeling dus dat vind ik erg fijn!

17. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,756
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier geen combi test gedaan.

Echter is er wel naar de nekplooi gekeken met de 12wk echo. Ik loop in het ziekenhuis bij de gyn.
    Heb nu ook om de 2 weken een echo om de cerclage te checken en toch doen ze ook standaard de baby's groei nakijken. Hoef eigenlijk helemaal niet maar ze doen het elke keer. Ik vind het niet erg. 😁

Share This Page