Sinds een aantal dagen doen mijn zoontje moeilijk met eten. Het begon met het weigeren van de ochtend en avond pap en nu begin hij ook zijn middageten en de boterhammen te weigeren. Kortom, hij krijgt bijna niks binnen op een dag... Af en toe wat slokjes water of melk maar verder is het niet echt veel... Alles wat bij zijn mondje in de buurt komt slaat hij weg! Poep- en plasluiers zijn voldoende tot nu toe. Het ene moment is hij vrolijk en het andere moment héél driftig aan het huilen... Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken....
ik lees met je mee, sinds een paar dagen doet mijn zoontje dit ook. hij wil geen fles meer, warm eten paar happen en dan begint hij driftig op de lepel te slaan, boterham hetzelfde. Ben benieuwd hoop dat dit een fase is, want meneer word nu soms s'nachts wakker omdat hij honger heeft lijkt me niet de bedoeling.
Aangezien jouw zoontje dit ook begint te doen, zou je bijna gaan denken dat het indd een fase is! Hier werd hij afgelopen avond om 22.45 uur wakker, maar viel na 2 keer huilen weer in slaap gelukkig! Heeft net wel wat fruit gegeten en is op een liga aan het knabbelen... maar meer ook niet hoor! Boterham en melk waren een ramp vanochtend, heb hem schoon kunnen aankleden omdat hij alles wegsloeg en alles ging over hem heen...
Mijn zoontje heeft het momenteel ook, maar dan alleen met warm eten. De rest wil hij wel. Boterhammen , yoghurt , soepstengels en melk wil hij wel.
Hier hadden ze die fase rergens tussen 9 en 11 maanden. En het ging over toen wij ze helemaal zelf lieten eten. Ze wilden niet meer gevoerd worden. En elke keer als zo'n fase weer terugkwam, probeerden wij nieuwe manieren te vinden om het eten weer leuk te maken. Zoals van een bordje laten eten, daarna oefenen met bestek enz.
Ik sluit me aan bij Adi, (goed) eten komt en gaat, proberen je niet al te druk te maken en creatief ermee omgaan.
toen ik je stukje las gokte ik erop dat hij óf 10 maanden óf anderhalf was. het is dus een fase. welkom bij de club! wij zitten inmiddels al een maand of 7 in die van de 20 maanden. het volledig weigeren van warm eten. ik sluit me bij adi aan. het zijn fases en sommige behoorlijk hardnekkig, maar ze horen bij de ontwikkeling. het belangrijkste is om je niet op de kast te laten jagen. hoe meer aandacht en met name negatieve aandacht hoe interresanter het allemaal wordt.
Sow hey, dat is lang dat zo'n fase kan duren! Sinds zaterdagavond eet meneer wel weer Had toen schijnbaar zo'n honger, het hele middageten en toetje (fruit) ging erin! Sindsdien eet hij weet een stuk beter, maar melk haalt hij de 300cc absoluut niet op een dag.... Boterhammetje, fruit en middageten gaat wel goed, maar toch nog af en toe met veel gesputter... Aangezien hij dus zo weinig melk binnenkrijgt, krijgt hij niet echt genoeg zuivel binnen... (krijgt wel vit D druppels en speciale koemelk vrije boter op zijn brood, maarja thats it) En aangezien hij geen yoghurt e.d. mag vraag ik me af hoe ik dat zuiveltekort kan aanvullen... Heb vrijdag een afspraak bij de dietist, eens kijken wat zij zegt...
Hier ook af en aan. Gisteren heeft hij ineens wel gegeten, maar de keren daarvoor absoluut niet. Het zelf laten eten zie ik absoluut niet zitten, tenzij ik wil dat mijn plafond onder zit. Waarom mag jouw kleine geen yoghurt? Een allergie?
Hier wil uk (1 jr en 1 mnd) alleen maar melk, verder letterlijk alles weigeren (én driftig worden bij aanbieden)! Kwijlt ineens ook weer 5 shirtjes per dag onder... Ik gok tandjes...maar wel zeer frustrerend want het is al geen dikkerdje... Afwachten maar. Maar hoelang?