Wanneer water?

Discussion in 'Voeding' started by Spoiled, Jun 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Mijn kleine mannetje krijgt sinds een weekje bijvoeding. Hij vindt t niet zo bijzonder en eet er maar een paar happen van; prima natuurlijk.

Nu wil ik hem soms een beetje water (20cc ofzo) geven bij zn hapje.
    Kan dit al? Hij krijgt nu alleen bv. En mag t kraanwater zijn of zal ik Spa geven?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kraanwater is in Nederland helemaal veilig en kan je dus prima geven. Water mag je erbij geven maar juist omdat je bv geeft, hoeft het niet. Je kindje krijgt voldoende vocht binnen. Een voordeel van een beetje water geven is dat hij leert drinken uit (tuit)bekers (dus probeer geen flessen te gebruiken) en iets anders dat (mama) melk!

Helemaal prima dus. Let er wel op dat je productie er niet onder lijdt maar ik denk dat dat wel zal meevallen.

3. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Bedankt voor je reactie! Goede tip van de tuitbeker.

Ik kolf de voedingen, dus daar blijf ik gewoon mee doorgaan, zal dus geen invloed hebben op mijn productie.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik gaf aan het begin nog melk na de bijvoeding. Water verdunt het eten volgens K&G (woon in B ;)) en omdat het het begin van de bijvoeding is, mag melk (en zeker bv) erna.

Ik weet niet of je met groenten of fruit bent begonnen. Maar je mag je groentenpapje ook glad maken door bv ipv water toe te voegen. Dan hebben ze de smaak van bv, dus hun vertrouwde smaak, en toch hun bijvoeding. Heb dit ook een paar keren gedaan. Zoontje dronk niet aan de borst, dus kolfde altijd gedurende 6m. En als je dan nog zo'n beetje melk over hebt in de fles vond ik het zonde om weg te doen en deed het daaronder.

Tuitbeker heeft hier nooit gewerkt, maar hebben dan aangeleerd om aan een gewone beker te drinken.

edit: Zie dat jij ook altijd kolft! :)

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik geef hier na het eten wel vaak een paar slokjes water. Een tuitbeker lukt hier nog niet, dus krijgt ze het uit een gewone beker. Dat vind ze erg leuk om mee te spelen, tongetje erin, bellen blazen enzo.

6. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Bedankt voor de tips!
    @Nijntje, ja kolf ook! Ga zo dan maar melk bij de wortels doen. Is een goede tip, hopelijk eet hij er dan wat meer van.

Heb de tuitbeker nog niet geprobeerd.

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier gaf ik vanaf 6 maanden bij de bijvoeding ook een paar slokjes water uit een gewone beker.
    Vanaf 8 maanden ook thee en toen dronk ze ook grotere hoeveelheden met een rietjesbeker.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    @ spoiled: Hoe is het meegevallen met bv onder de groenten?

9. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Sorry Nijntje, maar ik snap de vraag niet:)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Heb je de groentenpap gladder gemaakt met bv ipv water? ;) Maw heb je melk bij de worteltjes gedaan.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je altijd live voedt, kan je extra aanleggen met warm weer. In jouw geval kan je gewoon een slokje water geven met dit belachelijk warme weer!

12. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

@Nijntje; haha. Ja heb het geprobeerd, maar ook zo vond hij het niet lekker. Waren wortels. Gister broccoli geprobeerd en dat ging er heel goed in :). Misschien vind hij nu worteltjes gewoon niet lekker.

@Zogelukkig: Ja, had hem gister wat water gegeven. Hij heeft in totaal maar 20cc ervan gedronken.

Share This Page