Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ons zoontje bijna anderhalf jaar is al vanaf september vorig jaar elke nacht steeds wakker. Meestal gaat hij rond 19:00/ 19:30 naar bed en met een beetje pech word hij tussen 22:00 EN 23:00 alweer wakker. Een speentje wil hij niet. We hebben vanalles geprobeerd flesje melk in zijn bedje bv, maar hij blijft huilen. Elke avond beland hij bij ons in bed. En dat is niet erg als hij dan maar door slaapt. En dat doet hij dus niet. Dan word hij rond 02:30 weer wakker we geven hem dan altijd een beetje water. Met een beetje geluk valt hij weer in slaap tot ongeveer 04:30 en vanaf dan krijgen we hem bijna niet meer in slaap. Hij huilt gaat zitten weer liggen woelt alle kanten op maar blijft niet rustig liggen. Dan is dit nog een redelijk goeie nacht hij heeft ook nachten word hij om het half uur wakker. Blijft hij 2 uur wakker en valt dan eindelijk weer in slaap. Smorgens is hij ongeveer een uur vrolijk en dan is het alleen nog maar huilen niet te genieten. Rond 12 uur weer naar bed ongeveer 2 uur slapen na het slaapje is hij de ene keer wel vrolijk andere keer niet. Ook gaat hij wel eens weer rond 10 uur naar bed. Maar dan houd hij de middag niet vol. En smiddags nog een keer slapen vertikt hij. We hebben al rust en slaap siroop geprobeerd. Kindival van vsm. Melatonine via de huisarts maar dat is alleen voor het inslapen en dat doet hij wel goed. We zijn al bij een kno arts geweest we dachten misschien last van zijn oortjes maar ook dat is goed. Via het ziekenhuis bij een pedagogische medewerker beland die gooit het steeds op prikkels dat hij snachts verwerkt, maar hier geloof ik niet in. Want als ik dagen met hem in huis blijf verbeterd het niets. Ik hoop dat er iemand is die hetzelfde heeft meegemaakt en de gouden tip heeft. Want dit is niet meer vol te houden
Sorry geen ervaring mee. Ik neem aan dat je de basisdingen al hebt gecheckt: - kriebelend labeltje in pyjama - te warm of te koud - nachtlampje aan/uit etc. Edit: die van ons heeft nu een knuffelaap met lampje en muziekje erin en zit zo'n beetje vast aan dat dit 's nachts, misschien iets om te proberen? Hij heet Max the Monkey geloof ik.
Ja we hebben echt vanalles al geprobeerd. Een nachtlampje heeft hij. Hij slaapt altijd met een knuffeldoekje. Misschien kunnen we max nog proberen ik weet het niet meer
Het is net of ik mijn verhaal lees. Hier precies hetzelfde, kleintje van nov 2016 dus ook anderhalf jaar. 2wk geleden naar kinderarts geweest, doorverwezen naar kno maar niks te zien. Nu heeft ze ons doorverwezen naar het slaapcentrum Kempenhaege en we kunnen over 3 weken al terecht. Daar gaan ze kijken of het gedrag is of een slaapstoornis. Het zal heus niet in een keer opgelost worden maar voor nu is het een vooruitzicht voor ons en krijgen we misschien wel handvaten! Wellicht een idee om zoiets voor te stellen aan de kinder of huisarts voor een doorverwijzing?
Wat vreselijk voor jullie, ik snap dat jullie gesloopt zijn! Ik heb geen ervaring met die leeftijd en het exacte gedrag, maar toen ons meisje 6/7 maanden was, moesten wij er ook 10 x per nacht uit om speentje terug te doen, ze werd dus steeds wakker. Was ook echt slopend. Totdat we dachten: wat gebeurt er als we er niet meteen heen gaan. Toen viel ze zelf weer in slaap na 7 minuten. Dat een paar nachten doorgezet, en sindsdien slaapt ze door. Jullie zullen ook vast al wel geprobeerd hebben om het huilen eventjes te laten gaan, maar misschien ook niet. Ik wilde je in ieder geval onze ervaring delen.
Ja zelfs daar had ik nog aan gedacht een slaapstoornis. Dat zou ik altijd kunnen vragen aan de huisarts. De kinderarts kijkt niet verder. Die stuurde ons naar een pedagogische medewerkster in het ziekenhuis waar je niets mee op schiet. Daar zeggen ze steeds prikkels en een pittig mannetje. En ze dachten oververmoeid omdat hij een tijd heeft gehad dat hij smiddags ook hooguit 3 kwatier sliep. Maar het middagslaapje gaat nu goed. Dan zou je denken dat hij smacht ook beter moet gaan slapen. Hij heeft ook koemelkallergie gehad toen hij alleen de fles kreeg sliep hij de hele nacht door. Toen we begonnen zijn met vast voedsel is de ellende eigenlijk een beetje begonnen. Ook dat aangegeven bij de kinderarts maar dan had hij meerdere klachten moeten hebben vind hij
Ja ook dat hebben we geprobeerd. In het begin viel hij nog wel eens in slaap,maar het is nu al maanden dat hij echt gaat gieren als we niet komen. Het is ook zo jammer dat hij geen speen wil. Bij mijn andere zoontje ging het een stuk makkelijker als die wakker werd de speen er weer in en hij sliep gewoon weer verder
Vorige week met die hitte is hij de hele week buiten geweest en heeft geen tv gezien. Ook dat is het helaas niet
Dat zeggen ze wel vaker ja, maar dat hoeft helemaal niet. Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je de meestvoorkomende allergenen uit zijn dieet schrapt: koemelk, pinda's en ei. En hou dan een dagboekje bij met wat hij eet en hoe hij slaapt .
Zijn jullie al wel eens bij hem gaan liggen, is dat nog een optie? Desnoods echt dat hij ook op het matras erbij ligt? Kan de ander in elk geval slapen...
Ik zou toch nog eens verder experimenten met die koemelk. Dochter van een vriendin heeft tot 1 jaar pepti gedronken en sliep meestal door. Overgang naar gewone melk leek goed te gaan, maar na een poosje kwam de onrust s nachts weer terug. Zij kan kleine hoeveelheden zuivel wel verdragen, bijv pannenkoeken van melk is geen probleem, maar een hele fles melk voor het slapen gaan wel. Is verder volgens mij geen arts meer aan te pas gekomen, maar wel wat zij zelf dus de afgelopen tijd ervaren hebben, ze is nu bijna 2.
Hebben wij hier ook hoor, we zijn nu langzaam de laatste fv om aan het zetten naar koemelk en ze is nu 1.5 jaar. Fv is frisolac dus daar zit al minder lactose in. Tot nu toe lijkt t qua onrust mee te vallen maar we merken wel dat ze er nog gevoelig op is.