Hoe leer je je kindje van de trap af lopen? En hoe oud waren jullie kindjes toen ze dat konden? Alvast bedankt
Bedoel je nu specifiek het vooruit, rechtop de trap af lopen of uberhaupt gewoon de trap af naar beneden gaan?
Ik laat hem op zijn billen, aan de muurkant naar beneden gaan dus aangeleerd, aan de muur kan op je billen, tree voor tree. Hij is in November 3 geworden en kan het wel zonder toezicht. Maar hij is het niet gewend, wij wonen in een flat en hebben dus binnen geen trap. De trap in de trappenhal gaat hij wel gewoon lopend tree voor tree, dus beide voeten op de tree en dan de volgende naar beneden. Bij een huistrap is het toch anders, tree afstanden en lengte van de tree is korter en dus gevaarlijker en ook enger.
Erik kan alleen aan de hand de trap aflopen. Ik sta dan voor hem en loop achterstevoren de trap af en hou hem vast aan 1 handje. Met mijn andere hand houd ik de leuning vast en hij ook. En zo lopen we naar beneden.
Hier heb ik voor zover ik me kan herinneren het niet aangeleerd. Ze wilde op gegeven moment net zoals mama de trap af en ben dus zoals al wordt gezegd achteruit de trap af gegaan en haar hand vast gehouden. Vermoed dat ze het wel alleen kan zonder dat ik er bij ben maar dat vind ik toch nog beetje eng eigenlijk. Dit doet ze eigenlijk al een hele lange tijd. Nu is het heel makelijk met me dikke buik en me pijnlijke voet. Denk dat je het gewoon moet proberen, de stoep stappen ze toch ook af zonder echt na te denken.
Mijn zoon klimt nu wel zelf de trap op, ik loop er dan achteraan. Maar trap af dat doen we nog maar niet hier. laatst wou hij het een keer zelf doen, dus ik denk probeer het maar en had hem onder zijn oksel beet. maar ik mocht hem niet vasthouden haha. Nou toen dacht ik dan til ik je de trap af want zonder Houvast van mama klimt mijn zoon nog niet zelf de trap af
Bedankt voor de tips, mijn zoontje kan goed de trap op, klimmend of met 1 hand aan de leuning. Hij vraagt er steeds meer om of hij zelf naar beneden mag, maar ik vind het toch eng. Op de billen naar beneden vind ik ook een goede, zo moest ik het vroeger ook. Maar ik denk dat ik het toch eens achteruitlopend voor hem ga proberen. Eens kijken wat hij er van vind.
Mn dochter klimt dus wel zelf de trap af, maar niet 'rechtop lopend' zeg maar. Gewoon achterstevoren, treetje voor treetje. Dit doet ze al heel lang eigenlijk, is gewoon vanzelf gegaan. Vandaar dat ik in mn eerste berichtje vroeg hoe je t bedoelde, het de trap af gaan.
Heel kinderachtig misschien, maar hier mogen ze nog steeds niet alleen naar beneden van ons. Vinden het gewoon veel te eng/gevaarlijk. Maarja een keer moeten ze het toch leren natuurlijk... Wel houden we sinds een tijdje het gat tussen hen en ons groter, dus wat eerst 2 treden was, is nu al een tree of 4/5. Of dat wij al beneden zijn en hun nog op de 5/6 de trede zijn. Maar helemaal alleen dus nog altijd niet... Hier gaan ze overigens afwisselend op de billen naar beneden of te voet en dan 1 hand aan de leuning naar beneden.
naar boven kan ze wel maar naar beneden niet, ik til haar nog steeds vind het erg eng. laatst ging ze met mijn vader al zelf lopend naar beneden, hij hield haar wel goed in de gaten en haar ook goed vast maar ik hield mijn hart vast. ben bang dat ze naar beneden valt als ze verkeerd stapt.
En achterstevoren Sonja, lukt dat ook niet? Mijn kleintje gaat boven aan de trap, op de overloop dus, op haar buik liggen en zet dan haar voetjes op de bovenste tree en klimt zo steeds een treetje verder naar beneden. In t begin stond ik een tree verder, nu een halve trap zeg maar. Gaat prima zo.
Ik heb het hier ook geleerd op haar buik liggen achteruit de trap af, tree voor op haar knietjes! Ze mag het absoluut niet alleen doen maar voor het geval dat ze prongelijk eens alleen boven aan de trap zou komen staan! Dan kan ze het in ieder geval en valt ze niet van boven naar beneden hoop ik.
Tijn kan wel zelf naar boven maar niet naar beneden. Hij wil het wel maar is nog te klein om de leuning vast te houden en op zijn billen kan hij ook niet bij de volgende tree met zijn voetjes. Misschien toch eens proberen dat achteruit 'kruipen'. Binnenkort komt nummer 2 dus dan zou het wel handig zijn.
Iris leert nu achteruit van de trap te lopen; treetje voor treetje. Ik hou haar niet vast, maar sta wel vlak achter haar en hou soms d'r billen tegen. Ik ben haar dit gaan leren omdat ik zwanger ben en ik niet zo veel wil tillen. Ze had echt gelijk door wat de bedoeling was. Ik vind t niet eng omdat ik er zo vlak bij sta. Op de billen vind ik de treden wat te hoog voor; ik zie haar echt al head first de trap afduiken...
Op dr billen tree voor tree. Als het aan haar ligt ook lopend maar ze kan nog niet bij de leuning dus dat mag niet van mij. ik loop er zelf ook altijd voor maar hou dr niet beet. ze was toen 20 maanden
Ik ben tayo nu ook aan het leren om zelf van de trap af te lopen. Ik houd weliswaar wel zijn handje vast en hij gaat op zijn billen naar beneden, hij vindt dit erg leuk en ik vind het ook fijner als hij het zelf leert vooral omdat ik weer zwanger ben en met het vooruitziht op een hele dikke buik denk ik toch dat het makkelijk is als ze zelf of met een beetje hulp van de trap af kunnen.
Ik ben hier geloof ik heel makkelijk in. Maar Jasper loopt al sinds hij anderhalf is gewoon de trap op en af. Hij kan het dan ook prima. Dus ik laat hem het ook helemaal zelf doen. Zelfs wel eens zonder toezicht. Hij is motorisch heel sterk.
Mijn zoontje kan de trap goed op en aflopen sinds hij een jaar of 2 is, hebben we hem ook expres geleerd , dat is nu een stuk makkelijker met 2 kindjes. Hij houd zichzelf trouwens goed vast hoor aan de leuning.
Hier gaat ze ook op haar billen de trap af. Wel sta ik er 2 treden vandaan. Ze heeft nog niet door dat ze aan de muurkant naar beneden moet en helemaal boven is ze 3 weken terug 'gevallen' (in mama's armen) , omdat ze dus op het smalste stukje zat en niet aan het opletten was (ze keek achterom) .
Jesse kroop de trap op nog voor hij een jaar was, dat stimuleerden wij ook heel erg. Maar de trap af, hebben we nog een hele poos tegengehouden. Tot hij afgelopen herfst echt snapte wat we tegen hem zeiden: achterstevoren op je knietjes eraf. Dat doet hij keurig, maar voor de zekerheid lopen we altijd nog achter/onder hem.