Wij gaan binnenkort verhuizen. Helaas is de trap heel lelijk door lijmresten van vorige bewoner. Willen we het verven heb je wel een week werk. Nu willen we kijken naar andere opties en kosten. Iemand ervaring met vloerbedekking? Wat zijn de kosten? En iemand die weet hoeveel m2 tapijt je voor een trap nodig bent? Misschien iemand hier die laminaat op de trap heeft? Hoe bevalt het? Lijkt mij eigenlijk best glad niet veel grip hebben zoals maantjes of tapijt.
ik zat er vanavond ook een beetje in te verdiepen.. dus lees even mee.. ik zoek echter meer richting de houten opdek delen ipv vloerbedekking... en wat de kosten ervan zijn.. had gekeken bij upstairs.com (via vtwonen) doen het heel mooi, maar geen prijzen
Wij willen binnenkort ook de trap laten bekleden. Bij leen bakker ben je tussen de 300-350 euro kwijt.
Hier onze trap in twee kleuren laten bekleden met zijkanten en gangetje boven. Prijs was 200 euro inclusief tapijt. Zonder gang had het ons 150 euro gekost.
Dat zijn nog eens betaalbare prijzen. Wat voor tapijt had je en door welke winkel/bedrijf? Weet je ook hoeveel m2 tapijt jullie hadden?
Heb het ook wel eens gezien Quick steps ofzo was dat. Ben je rond de 50 euro per trede kwijt wat ik zag. Word ons beetje te gek.
Hier waren we 750 euro kwijt voor 2 trappen. Het kon ook goedkoper maar het hangt af van welk tapijt je erop wilt hebben.
Hier tussen de 150 en 200 e kwijt in totaal. Hadden via via een Pool ingehuurd voor 12.50 per uur. Hij heeft alles gedaan De oude vloerbedekking eraf getrokken en alles flink geschuurd want idd flinke lijmresten. Alles mooi wit hoogglans laten verven en halve maantjes er op van zwarte vloerbedekking plus de oude trapleuning zwart hoogglans laten spuiten. Resultaat vond ik erg mooi!
Geen idee hoeveel m2 en dit hoefde ik ook niet door te geven. Gangetje is klein gok 3m2 . Tapijt is echt dat sterke tapijt geschikt voor trappen, wat niet snel beschadigd. Het was niet via een bedrijf. Maar via via. Ik zou gewoon eens rondvragen.
Wij hebben het voor 200 laten doen. Incl tapijt en leggen ook de zijkanten. Als je bij een turkse tapijtzaak vraagt die zijn vaak veel goedkoper en net zo goed.
Waren voor de trap Inc Zijkanten 300 euro kwijt. Wel speciaal tapijt voor de trap. Lag er binnen 3 uurtjes in en meteen ander gezicht . Volgens mijn heb je 13 m2 nodig maar heb hun laten meenemen. Kon ook zelf tapijt regelen en 150 betalen voor het leggen Wij hebben er een geluiddempende ondervloer onder laten lijmen. Eigenlijk 2 lagen dus
Hoeveel een trapbekleden kost is echt afhankelijk van je trap en wat je precies wil. De keus voor de vloerbedekking maakt al een groot verschil. Kan je voldoende vloerbedekking in je smaak bij de restanten vinden dan ben je goedkoper uit. Heb je een dichte trap of een open trap die rondom bekleed moet worden (meer vloerbedekking nodig)? Wil je bij een dichte trap de zijschotten ook bekleed of niet? Etc etc Wij hebben het 2 keer (ivm verhuizing) bij hetzelfde bedrijf laten doen, een speciaalzaak. Toevallig ook 2 keer dezelfde bekleding uitgekozen bleek later. Beide keren hadden ze genoeg reststukken om 2 trappen plus overloop cq hal (incl ondervloer) te bedekken. Maar wel verschillende typen trappen (en een paar jaar inflatie), scheelde iets van 300 euro. Eerste keer was ca 800, tweede keer bijna 1100 euro.
Wij hebben een aantal jaren geleden ook vloerbedekking op de trappen laten leggen. Ben er erg blij mee. Het staat mooi, het voelt fijn, je hebt grip. Wij hebben toen twee trappen laten bekleden door een kennis en waren alleen voor het leggen al 300 kwijt volgens mij.
Hier toen een offerte gehad van upstairs. 2500 euro, voor 1!!!! trap Grappenmakers. Wij hebben 8 pakken laminaat teveel besteld, express, en gaan dat binnenkort op de trap leggen.
Wij hebben een offerte van trapexpres voor 2500 euro. Nog aan het nadenken .De treden en stootborden worden bedekt met multiplank.
Wij hebben de knoop doorgehakt. We laten Carpet Right de trap bekleden. Goede ondertapijt/rubber+ duurste tapijt voor de trap gekozen (ik heb een hekel aan zichtbare loopsporen) 721 euro. Best veel, maar aan de andere kant veel minder dan trapexpres.
Wij hebben zelf het tapijt gekocht, leenbakker, van dat goedkope tapijt op rol. Vervolgens door een klusjesman twee trappen laten doen. Kostte vrijwel niets en werkt perfect. Tapijt zou ik nooit op de grond willen maar voor op de trap is het super, ligt er nu drie jaar en ik zie nergens beschadigingen of slijtage.
zijn er meiden die hun beklede trap willen delen doormiddel van een foto? Onze trap moet ook gedaan worden en ben wel benieuwd of het mooi staat met vloerbedekking erop.