trap bekleden

Discussie in 'De lounge' gestart door panda86, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wij zijn in een huis gaan wonen met een beschilderde trap. Schilderwerk mag je dan elk jaar opnieuw gaan doen als je het in perfecte staat wil houden. Als je iets laat vallen of je stapt ongelukkig met je schoen dan kan er al een beschadiging komen. Daar ga je ook niet jaren tegenaan kijken.

Daarom hebben we een aantal bedrijven uitgenodigd om de trap te laten bekleden met laminaat en met hout. Uiteindelijk bleek laminaat minstens drie keer zo duur te zijn als hout. Zeker Upstairs was belachelijk duur en probeert je steeds allemaal duurdere opties aan te smeren waar je echt niets aan hebt (laminaat dat geschikt is voor Schiphol, lekker belangrijk in een huis met 2 lopende personen...). Ik kan het bedrijf niet meer terugvinden waar we voor gekozen hebben, maar onze trappen zijn nu bekleed met eikenhout. Sterker dan vurenhout waar trappen vaak van gemaakt zijn en een veel fijnere akoestiek dan laminaat, want dat maakt me toch een herrie... Het kostte ongeveer € 750 voor een gesloten rechte trap en € 1000 voor een gedraaide gesloten trap. Een open trap kost qua bekleding vaak twee keer zo veel.

2. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hier wat foto's van onze trappen.

image.jpg

3. Twinkle78

Twinkle78 Actief lid

14 dec 2015
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    image.jpg

Wij hebben onze beide trappen afgelopen donderdag laten leggen. Helemaal naar ons zin. Het leggen was zo gedaan, terwijl we ook een ondervloer hebben voor behoud van je tapijt en het dempt geluid.
    300 per trap inclusief leggen. Wel met wat korting.
    Wij hebben de zijkanten niet laten doen, leek ons te "pompeus"/zwaar worden.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij hebben de trap beneden laten "bekleden" met hout. De treden zijn grijs de stootborden en zijkanten wit. De trapleuning is dezelfde kleur als de treden (grijs) de vloer op de bovenverdieping hebben we laten doorleggen in dezelfde kleur grijs als de traptreden zijn.
    De trap naar de zolder is bekleed met tapijt.
    Kan morgen wel een foto plaatsen van onze hout bekleedde trap.

5. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Trap zonder zijkanten laten leggen, vind ik persoonlijk veel strakker en scheelt ook nog eens in de kosten wat betreft materiaal en arbeid.

6. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Wij gaan het over een paar weken laten doen. Hebben een oproep op werkspot geplaatst en daar iemand uit gekozen. Benedentrap (dichte trap) incl ondertapijt en zijkanten 450 euro dacht ik.

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dit is onze trap.
    Vloer op de bovenverdieping zelfde door laten leggen als traptreden en trapleuning ook in dezelfde kleur als de trede.

8. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Mooi Juffie! Door wie hebben jullie dit laten doen en wat zijn ongeveer de kosten?

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dank je wel :) we zijn er heel blij mee en super makkelijk in onderhoud 10 x fijner dan tapijt.

We hebben het door een bedrijf laten doen bij ons in de gemeente, geen up stairs of iets.
    Wat de kosten precies waren durf ik zo even niet 1,2,3, te zeggen omdat we dus ook de trapleuningen, de trap en de gehele bovenverdieping gedaan hebben..... Ik zou dan even op de factuur moeten kijken maar we zijn momenteel aan het verbouwen en die map kan ik nu even niet bij ;)

10. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Ineens weer reacties zie ik. Prijzen verschillen nogal merk ik wel. Heeft ook met het tapijt te maken.

@juffie dat ziet er mooi en strak uit. Is het niet glad met sokken de trap zo?

Vl gaat proberen de trap te schuren om hem toch te verven en er dan halve maantjes op. Het is een huurwoning vinden de kosten voor tapijt nogal hoog. Als het verven niet wil kunnen we nog altijd kijken naar goedkoop tapijt ofzo. Hebben het schuren/ verven in ieder geval geprobeerd.

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Er zit anti slip in verwerkt maar, het is natuurlijk altijd gladder dan tapijt. Maar zoveel meer fijner schoonmaken dan tapijt op de trap. Zou niets anders meer willen :)
    Eerst zat er trouwens tapijt op en toen ik 20 weken zwanger was viel ik van de trap met mijn sokken, dus uiteindelijk maakt het allemaal niet uit je moet toch opletten zelfs met tapijt ;)

12. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Hier vorig jaar de (open ) trap laten bekleden. Niet helemaal rondom, dat was eigenlijk bijna niet mogelijk door dat er op elke trap spijlen staan bevestigt en het een open trap is.
    We hebben nu een klein stukje trap nog over aan beide kanten. (het zijn dus geen maantjes)

Gekozen voor een goede kwaliteit tapijt en ondertapijt eronder. Wij waren voor 1 trap 600,- kwijt.
    Nog steeds elke dag blij mee!

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dit is de trap naar de zolder die is wel met tapijt omdat dat stuk goedkoper was dan de trap met hout bekleden zoals beneden. Voor een zoldertrap vonden we dat niet nodig.
    Kwa schoonmaken is de trap beneden die met hout bekleed is echt veel fijner gewoon ff ds swiffer duster erover en klaar en boven moet ik altijd met stofzuiger heel de trap af zo'n gehannes tegenover de houten trap beneden.

14. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Benieuwd lees ook even mee. Wij hebben onze trap bekleed met tapijt en willen nu voor laminaat gaan. Dus ook rond aan het kijken. Wij hebben kleine kids en die rennen de trap af. Wordt dat niet te glad met sokken?

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Grappig wii hadden eerst juist dat! Maar wat een drama vond ik dat. Nu mooi laten bekleden en daar ben ik echt blij mee!

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Inderdaad haha ik zou echt geen tapijt meer willen beneden op de trap. Vind hout veel mooier en vele male makkelijker schoon maken. Wat vond je dan zo'n Drama als ik vragen mag?

17. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hier beide trappen met tapijt.
    Geen probleem om het te stofzuigen.
    En ik val liever (niet) van een trap met tapijt als een harde houten trap...

18. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Onze trap wordt volgende week woensdag bekleed. Ik zal een foto maken.

19. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Wij hebben ook vloerbedekking op de trap. wat het kostte weet ik niet meer. Ik zou niet voor 'lijmen' kiezen maar voor schieten ( of hoe heet dat ahah)

20. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij hebben het zelf gedaan. Mijn vriend dan :D
    Heeft 2 strekkende meter tapijt gekost en een pot lijm. Verder nog wat nietjes her en der.
    Kosten 50,- ofzo

Mijn vriend is heel handig, dus het eindresultaat is hee mooi geworden :)
    Heb geen foto (sorry)

Deel Deze Pagina