Als ik kon toveren….

Discussie in 'De lounge' gestart door jipenjanneke, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik kon toveren dan toverde ik mijn ideale wereld…. In deze wereld sta ik elke ochtend gelijk op bij het horen van de wekker. Spring uit bed en pakt mijn reeds klaargelegde kleding voor die dag van de stoel. Kleed vrolijk en blij mijn zoon aan. Smeer zijn brood en hij eet dat dan zonder morren op. Daarna fluitend op de fiets richting mn werk genietend van een heerlijk sigaartje. Om vervolgens de hele dag gedreven maar op relaxte wijze mijn taken te verrichten. Werderom op het fietsje richting huis genietend van de mooie omgeving. Eten koken, opruimen en zoonlief in bad en naar bed waarna hij de hele nacht doorslaapt. Tussentijds nog ff quality time met zoonlief en manlief, het huidhouden en tijd voor mijzelf natuurlijk…

Helaas is de waarheid totaal anders…. Zodra de wekker gaat krijgt deze een dreun en snooze ik vrolijk verder. Totdat het echt alweer veeeel te laat is en ik supersnel wat kleren uit mijn uitpuilende kast trek en denk, nou ja zo kan het wel weer vandaag…. Zoonlief uit bed gritsen en in de kleren. Broodje smeren en de oppas melden dat zoonlief dat op moet eten. Gestresst de fiets uit de schuur en als een speer naar mn werk fietsen. Daar aangekomen als een idioot aan de slag en aan het eind van de dag de nog niet afgeronde klusjes weer in mijn bakje “komt morgen wel”gooien… Op weg naar huis nog een sprintje door de supermarkt trekken voor de laatste dingetjes, koken, opruimen, quility time met zoonlief, in bad naar bed en aan de gang in huis. Om vervolgens afgepeigerd in bed te rollen en te denken ‘goh morgen moet het toch anders… ’

Herkenbaar????:D

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    ehm... nee niet echt.
    Tuurlijk heb ik het op bepaalde tijden ook druk. Maar ervaar het niet als hollen, vliegen en maar doorgaan.
    Scheelt misschien al dat ik opsta zodra de wekker gaat. (5.15!) En ik inderdaad de avond van te voren mijn kleding klaar leg.
    Op mijn werk niet veel te doen behalve de mensen hier lastig vallen. :)
    En dan vanavond om half 7 weer thuis. Dan ook even spitsuur. Dochter naar bed brengen, zelf eten en honden uitlaten.
    Maar sinds de komst van mijn dochter ben ik in sommige dingen makkelijker geworden. Vooral in schoonmaakdingen. :) En tegenwoordig helpt man meer mee.

3. Aylen

Aylen Niet meer actief

Nee, helaas, voor mij ook niet herkenbaar :p
    Ik sta altijd op tijd en vrolijk op (zelfs na korte nachtjes), de kleine houdt van ontbijten en ik geniet ook enorm van mijn werk en de rit er naartoe..

4. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Héél herkenbaar, behalve het werk gedeelte dan want ik heb geen werk!

Zo af en toe ben ik het ook echt zat en dan is een paar dagen alles prima, maar 1x toegeven aan 'doe ik later/morgen wel' en de chaos is weer compleet :D

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Hahahah heel herkenbaar!!
    Zeker nu ik 4 dagen werk (werkte voorheen 3) is het vaak rennen en vliegen ;)
    Manlief helpt waar hij kan en brengt de oudste naar school, ik heb de auto dus kan de jongste naar de creche brengen op weg naar het werk.
    Bij thuiskomst heeft manlief (meestal) gekookt en kunnen we meteen eten, daarna is het even quality time met de kids en tussendoor een was doen, stofzuigen en de jongste naar bed brengen.
    Daarna nog 1 spelletje met de oudste die daarna naar bed gaat en doe ik nog ff snel de was verder vervolgens ruim ik de keuken op en zet koffie, om vervolgens om 20:00 GTST te kijken en daarna weer verder te gaan met dingen regelen/opruimen etc ;)

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    heel herkenbaar, zeker voordat ik kinderen had haha
    nu " gewoon" wat eerder opstaan zodat je relax je tijd hebt s morgens. en een grote vriezer en voorraad aanschaffen zodat je niet voor iedere potje naar de winkel hoeft, scheelt mij een hoop gestress.

7. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik herken het dat je het soms anders wilt dan dat het gaat. Ik heb veel moeite met afwassen, ik vind afwassen opzich niet erg maar raak het overzicht al snel kwijt waardoor ik het idee heb dat er een hele berg staat. Daardoor laat ik het vaak opstapelen waardoor er echt een berg komt. Wat ik nu doe is in een teil met afwaswater de afwas opsparen, teil vol betekent afwassen. ik was nu vaker op 1 dag af. Heb overzicht over de afwas, ben sneller klaar alles heeft al staan weken en eindelijk heb ik wat ik wil: overzicht in het afwassen en voel mij nu heerlijk. Ik denk wel, waarom nu pas en niet 5 jaar geleden.

Ik zou van jouw lijstje 1 ding aanpakken. Als dat werkt voel je je waarschijnlijk al beter en daarna zou je als het voor jou nodig is nog 1 ding aan kunnen pakken. Als je het niet zoekt om iedere dag je kleding klaar te leggen kan je ook 1x in de week 7 setjes klaar leggen op 1 plek in de kast en kan je die de hele week zonder nadenken pakken.
    Ik doe bewust 1 hooguit 2x in de week boodschappen, maar het moet wel passen in je planning.
    Om op tijd op te staan maar wel te kunnen snoozen zou je je wekker 10 minuten eerder kunnen zetten. Ik zet mijn wekker altijd 5 minuten eerder zodat ik dan even wakker kan worden voordat ik er echt uit MOET en dan nog hoeft het niet perse, ik heb dan nog de rek om de wekker 10 minuten later te zetten maar dan moet ik gewoon sneller te werk gaan, maar dat is een bewuste keuze die ik op dat moment maak.

Succes met ontstressen.

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Deels omdat ik denk nog 5 min liggen dat worden er 10 en mezelf in tijdnood breng maar bedje ligt zo lekker

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nee ik herken dat totaal niet.
    Op de dagen dat mijn zoontje naar zijn schooltje gaat, sta ik om 06.30 op, koffie zetten, aankleden etc, zodat ik hem om 07.00 uit bed kan halen. We ontbijten samen aan de tafel en om 08.00 uur staan we buiten om op zijn taxibusje te wachten. Daarna ga ik ook werken.

Het scheelt dat ik heel makkelijk op kan staan. Mijn vriend heeft daar ook meer moeite mee hoor.

10. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Best herkenbaar.. Alleen niet het te laat op staan., en geen werk en boodschappen doe ik 1 keer in de week.. Soms tussendoor wat nodig maar dat doe ik savonds als vriend thuis is.. Dan gaat hij of ik even naar de Albert Heijn heerlijk dat hij tot 22:00 uur open is:) maar het spitsuur ken ik wel.. 3 kids aankleden tenminste kleding pakken.. De oudste is zooooo langzaam sochtends dat ik als eerst zijn kleding geef.. Zodat hij een uur de tijd heeft om het aan te doen.. Eten maken en geven voor ze.. Tas klaar maken voor school.. Dan kind 1 weg brengen naar school .. 2 keer in de week kind 2 ook naar psz brengen en dan het huishouden word d'r soms zoooo gek van haha .. Maar eigenlijk is het sochtends en tijdens het eten koken spitsuur.. Vriend doet kids in bad en bed en ik ruim keuken op vaatwasser vullen koffie zetten en speelgoed weer opruimen wat er nog ligt.. Meestal om 20;00 uur zijn er beide klaar met alles.. Maar echt haasten hoef ik me niet.. Ik heb een uur de tijd om alles te doen.. Alleen merk wel nu in de Sinterklaas periode dat ze drukker zijn .. En zet ik sochtends heeerlijk de club van Sinterklaas aan.. Duurt 10 minuten ff rust.. Daarna jassen pakken en die moeten ze aan doen en lopen we op onze gemakje naar de auto om iedereen op 1 na af te zetten :)

Deel Deze Pagina