Appen achter het stuur

Discussion in 'De lounge' started by GingerAle, Jun 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    1,394
    1
    0
    Een vriendin van mij waarmee ik vandaag aan het appen was zei ineens terloops dat ze onderweg was van x naar y. Aangezien ze iemand is die nooit met het ov reist was ik verbaasd. Dus ik vroeg: in de auto? Ja zei ze, het is rustig op de weg hoor.

Ik vind het echt heel erg niet kunnen zoiets. Achter het stuur moet je rijden en niet met je telefoon bezig zijn. Dat zei ik ook maar ze reageerde van: ik weet echt wel wanneer het kan.

Wat moet je met zo iemand? :(

2. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk dat 80% van de mensen appt achter het stuur. Ik ben er zelf af en toe ook schuldig aan. Wat je ermee moet.. Je kunt zeggen dat het niet goed is, meer niet denk ik.

3. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    Het is levensgevaarlijk! Ik kom dagelijks meerdere malen mensen tegen die met hun telefoom bezig zijn tijdens het rijden. Slingerend over de weg, half in een berm, super traag rijden op de linkerbaan, en zo kan ik nog even doorgaan. Het kan nog zo rustig zijn, in de auto let je op het verkeer. De telefoon komt later wel weer. Ik app dus niet in de auto en heb een voice controlled car kit. En dan nog bel ik alleen als het nodig is. Je kan zelf nog zo goed denken dat je op let, maar er hoeft maar een idioot op de weg te zitten en het is gebeurd.

Mensen moeten het voor zichzelf bepalen uiteraard. Maar ze brengen uiteindelijk niet alleen zichzelf, maar ook andere weggebruikers in gevaar!

4. susy26

susy26 Niet meer actief

Nog maar herhalen. En erop wijzen wat er kan gebeuren, en niet alleen voor zich zelf, maar ook voor een ander!

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

ben het helemaal met je eens TS, ik vind het echt niet kunnen, onder geen enkele omstandigheid. Wil je appen? Bellen? prima! maar doe dat dan op een parkeerplaats en niet onder het rijden.

Van mij mogen de boetes voor appen en bellen echt torenhoog worden! (denk dan rustig rond de 1000 euro per overtreding)

Ik vind het levensgevaarlijk!

6. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    2,073
    465
    83
    Female
    Drenthe
    Ik app niet achter het stuur. Ik rij 130 km per dag en moet sowieso alert blijven. Appen doe ik voor of na de auto rit. Zie inderdaad vaak zat slingerende auto's op de weg en vind het doodeng.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik ben laatst heeeel kwaad geworden toen een vriendin van mij dat deed. Met haar twee kindjes achterin. Kom nou, dat is gewoon écht verschrikkelijk achterlijk. Straks trapt voor je iemand op de rem, reageer je te laat, vlieg je er vol op en kun je het niet navertellen.

8. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    1,394
    1
    0
    Nou, precies! Ik vind het nog tot daaraan toe dat ze zichzelf in gevaar brengt, dat doet ze zelf. Klinkt misschien hard en ik wil haar echt niet kwijt maar zo dom vind ik het. Maar je brengt er ook anderen mee in gevaar.

Ik vind het schokkend om te horen hoe vaak dit blijkbaar voorkomt. Hogere boetes, meer controle, vooral meer ruchtbaarheid aan het gevaar? Zou het helpen?

9. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

May 15, 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Ik vind het levensgevaarlijk. Mijn Tom Tom vloog vorige week van m'n raam af en toen ik die wilde pakken slingerde ik al. Van mij mogen ze dit flink aanpakken. Ook in de file, voordat je t weet zit je op iemands bumper of heb jij als niet-met-je-telefoon-bezig bestuurder er eentje achterop.

Met kindjes achterin vind ik het helemaal erg.

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Levensgevaarlijk! Bellen of smsen op de fiets doe ik ook niet. Onverantwoord, zeker met kinderen achterop/achterin.

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,868
    5,107
    113
    Inderdaad levensgevaarlijk. Niet alleen voor jezelf maar ook voor het verkeer om je heen. Je brengt anderen in gevaar. Helaas zie ik het regelmatig in het verkeer. Ook mensen op de fiets met hun mobiel in hun hand trouwens.

12. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hoe vaak je het inderdaad niet ziet onderweg.. Pff! Het valt ook 9/10 keer zo enorm op door 'vreemd' rijgedrag. En dan zeggen dat het rustig is. Totdat het een keer verkeerd gaat.

Van mij mogen die boetes ook echt heel veel hoger worden. Gevaar voor jezelf tot daar aan toe, maar meestal blijft het daar helaas niet bij.

13. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

Apr 15, 2013
    1,251
    177
    63
    Levensgevaarlijk! Daar mogen ze nou echt een torenhoge boete voor geven. Minimaal 1000 euro. Er is geen enkel excuus om te appen tijdens het rijden. Niks nada noppes.
    Kan me daar zo kwaad om maken. :x

14. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    1,759
    194
    63
    Nee, ik bel en app niet in de auto. Hartstikke gevaarlijk. Ik vind dat de boetes ook hoger mogen zijn daarvoor. Ook voor fietsers

15. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ik doe het ook niet. De moeder van een oud klasgenootje is een jaar of 3 geleden verongelukt. Ze stond achterin de file en er kwam een busje in volle vaart aangereden en is er vol in geklapt. Hij had de file niet gezien, omdat hij zat te appen.

16. Banana

Banana Fanatiek lid

Jun 29, 2014
    2,045
    621
    113
    Nee, super gevaarlijk en onverantwoord. Van mij mogen ook de boetes veel meer omhoog. Mensen die dat doen hebben niet door dat ze ook anderen in gevaar brengen.

17. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Zelf appen onderweg zou ik echt nooit doen, Ik heb 4 kindjes en ik rij dus altijd heel netjes vind ik zelf,

Ik wil niet dat mij of mijn kinderen wat overkomt door mij maar ik wil ook niet dat ik het kind van een ander of een papa of mama van een kindje wat aan doen doordat ik zo nodig moet appen.

Wel heb ik Siri, ik heb altijd internet aan en geef mijn telefoon aan de kinderen om onder op het knopje te drukken en ik roep dan " bericht aan man " vergeet niet dat de loodgieter zo komt ofzo " maar ook dit is zelden, ik stop altijd ergens zodat ik kan appen of bellen als het belangrijk is

18. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik stuur soms alleen voor t stoplicht een appje aan mijn man als ik in de buurt ben, meestal iets van BCC of bazaar, voor de rest durf ik niet eens de filemeldingen te bekijken in mijn auto op het navigatiescherm als ik onderweg ben naar huis! 😂

Ik kan me er ook behoorlijk pissig om maken als mensen wel echt zitten te appen achter het stuur.

19. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    En dan huilen als ze tegen een boom aanrijden of nog erger, tegen een andere onschuldige automobilist. Echt bizar! Maar goed, dat overkomt hun nooit

Heb wel eens een appje gehad en dat ik ook kreeg te horen dat ze achter het stuur zit. Ik stop dan gewoon met appen.

20. Gespannen

Gespannen Bekend lid

Jul 14, 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    In principe doe ik het niet.
    Stop de telefoon vaak ergens in m'n tas dat ik er niet heel snel bij kan, want ik barst van nieuwschierigheid bij elke pingeltje.
    Soms met file app ik wel, hoewel ik dan ook wel eens voor een gesproken bericht kies.

Uit principe zou ik, wetende dat iemand aan het rijden is, niet meer terug appen, zodat die persoon jou ook niets meer hoeft te berichten.

Share This Page