hoi meiden ik moet even wat van me afschrijven één van mijn beste vriendinnen is vorige maand (28/02) voor het eerst mama geworden van Lars. nu krijgen we (ik en aantal andere vriendinnen) daarnet mailtje dat ze terug thuis gaat wonen (en dat ze blijkbaar de laatste 2 maanden van zwangerschap ook al thuis woonde)! Ze heeft nooit echt super relatie gehad, en vlak voor ze zwanger werden, gingen zij en haar vriend al even uit elkaar. Het was voor ons toen ook wel vrij grote schock toen bleek dat ze zwanger waren (waren net terug samen). Ik ga woensdag haar een bezoekje brengen, maar weet mijn god niet wat te zeggen.... ik zelf zit in een hele andere situatie : ook zwanger van eerste, maar dolgelukkig getrouwd en een toegewijde man / papa.... voel me nu al schuldig zonder dat ik haar nog maar heb moeten aankijken Groetjes Evita
Hey hallo, Vervelend voor je vriendin zeg.. Maar jij hoeft je er niet schuldig onder te voelen dat jij wel in een fijne situatie zit. Je kunt er toch gewoon voor haar zijn? liefs en sterkte voor je vriendin p.s jij was er vroeg bij
Tja, het is heel rot voor haar natuurlijk, maar over wat je moet zeggen moet je je geen zorgen maken, hoor! Sowieso kun jij er niets aan doen dat haar relatie is stukgelopen, en daarbij merk je vaak gauw genoeg waar ze behoefte aan heeft... Als ze wil uithuilen, zorg je dat je een troostende schouder biedt. Als ze wil praten luister je. Als ze niks wil zeggen zorg je dat je er gewoon bent. Succes!
Heel vervelend voor je vriendin, maar jij kan hier niks aan doen. Jij hoeft je echt niet schuldig te voelen. Denk je niet dat je vriendin je al het geluk gunt, ze zou echt niet willen dat je in haar situatie zou zitten. Laat gewoon merken dat je er voor haar bent!
misschien kun je haar wel helpen met gewoon wat afleiding, lees, visite bezoekje, of als jullie straks beide de kids hebben een middagje shoppen. Vaak zorgt dit al wel voor wat meer rust. Maar je moet je niet schuldig voelen hoor, het is niet jou schuld.
Probeer je vriendin te zeggen dat je je schuldig voelt. Zij zal jou dan vast wel uitleggen dat je je niet schuldig hoeft te voelen... Ik ben zelf ook gescheiden, had 3 kinderen waarvan de jongste toen 1 1/2 jaar. Mijn zusje voelde zich erg schuldig omdat ze me nooit vroeg hoe het met me ging enz. Dat was omdat mijn ex en zij totaal niet met elkaar overweg konden. Ik heb haar uitgelegd dat ze zich niet schuldig hoefde te voelen, zij kon er niets aan doen. Aan de andere kant voelde ik me "bevrijd" van mijn ex, mijn / ons leven werd veel rusiger, misschien is dat ook het geval bij je vriendin. Succes, en steun haar maar waar je kan...
Ken ook een meid die een flut relatie had, is toen zwanger geworden zonder dat hij het wist, puur om de relatie misschien te kunnen redden (hij was altijd aan de fladder).. is niet lang daarna uitgegaan, nu is ze alleenstaande moeder met een leuke dochter van ongeveer een jaar of 8
Weet niet echt wat je met de situatie aanmoet, maar wilde even wat offtopic zeggen.... Wauw meid, wat ga je hard! Al 32 weken zwanger! Gaat het goed?