Hallo, Van de zwangerschapsgym heb ik begrepen dat je na je bevalling niet teveel trappen op en af moet. Nu vind ik dat niet zo raar, maar ik mag toch wel een keer naar beneden om lekker visite te ontvangen en daarna weer naar boven (1 trap op)? Ik weet nu al dat ik gek word als ik alleen maar op de eerste verdieping mag bivakkeren. Of doet de kraamzorg daar moeilijk over?
Je mag best wel trap lopen, alleen heel voorzichtig. Niet net als ik, die de trap ineens afdenderen Toen werd ik wel terug geroepen. Dit is vooral, omdat je dan de kans hebt op een verzakking. Als je dus voorzichtig doet is het niet erg.
Ik zat een paar uur na de bevalling alweer beneden aan tafel te eten, hoor. En 's avonds kregen we ook mijn grootouders op bezoek, toen ben ik met baby en al ook nog beneden geweest. Wel rustig aan gedaan, maar het ging op zich prima.
Ik mocht eigenlijk de 4e dag pas naar beneden ivm mijn bekken.. Als je trap gaat lopen beweeg je namelijk je bekken verkeerd! Als je traploopt doe het dan voetje voor voetje.. Dus elke keer met 2 voeten op 1 tree uitkomen zeg maar..
Ik had ook last van mijn bekken, maar mocht gewoon op het gemakje achteruit de trap af. En op het gemakje vooruit naar boven. Ik ging 's morgens naar beneden, rond de middag om te rusten weer naar boven, dan weer naar beneden en daarna pas weer naar boven om te gaan slapen. Het ligt er ook aan hoe je er aan toe bent na je bevalling, maar zoals ik al zei kon ik amper lopen na een vacuümverlossing, bekkenproblemen, megalange bevalling en had ik hechtingen van hier tot Tokio en hier werd niet moeilijk gedaan hoor (had ik ook niet gepikt, maar dat is een ander verhaal, had een superlieve kraamhulp). Je bent er altijd nog zelf bij of je naar beneden wil/kan.
Kraamhulp verbood het me ook niet hoor.. Maar de fysiotherapeut raadde dit erg sterk aan.. Ik moest wel de 1e dag naar beneden, omdat wij alleen een wc beneden hebben.. Plassen onder douche oke, maar grote boodschap nee.. (en dan nog zeggen ze dat het wel 5 dagen weg kan blijven, nou hier dus niet)
ik heb gewoon trapgelopen binnen twee uur na de bevalling. Ook niet voetje voor voetje, maar ook niet rennend natuurlijk .. Ik wist niet eens dat het niet goed zou zijn, maar hier geen problemen mee gehad hoor
Ik ben de avond na de bevalling (4 uur 's nachts) de trap af geweest: achteruit en voetje voor voetje. Zo had ik het van de fysio geleerd tijdens zwangerschap (bekkenpijn). En terug naar boven: zijwaarts en voetje voor voetje. Het hangt er ook maar van af hoe je je voelt. Ik had niet eens zo waanzinnig veel bloed verloren (halve liter, dus niet meer dan bij een donatie) maar voelde me heel erg slap en was nogal licht in m'n hoofd. Mijn moeder was sneller van 0 naar 1, dan ik van 2 naar 1 (en zij zit in een rolstoel, maar was de trap opgeklommen om haar kleinzoon te kunnen zien! Daarna hebben we samen zitten uitpuffen op de 1e!)
als je maar voorzichtig doet. ik moest wel traplopen, want we hebben alleen beneden een WC. Maar zolang je het geen 10x per dag doet en heel rustig loopt, kan het niet zo heel veel kwaad. Tenzij je bekkenklachten hebt natuurlijk. Ik liet overigens wel steeds iemand onder mij lopen, omdat ik nogal eens duizelig werd en zelfs ben flauwgevallen en dat wil je niet op de trap...
Haha ja, ik ben na de bevalling ook gelijk naar beneden gegaan. Om te douchen en naar de wc te gaan. Alles zit hier ook beneden. Heb het rustig aan gedaan want was nog wat wankel. Maar niets aan over gehouden hoor!
Ik kon nauwelijks trap lopen Nu wonen wij in een appartement dus dat scheelt, maar toen we met 1 week buiten een stukje gingen wandelen, ging dat heeeeeel moeizaam.
Bij mij gaat het achterwaarts voet voor voet de trap af, het beste. Als je het te vaak doet, merk je dat gauw zat.. Had gister vreselijke last van mijn bekken, dus dat was even de stopknop zeg maar
Oh iemand had het over baarmoederverzakking, wist ik niet heb ik nooit iets over gehoord. Ik ben dus gewoon zoals anders de trap op en af gegaan zoals anders en nergens last van gehad. Maar het ligt denk ik ook wel af van je lichamelijke toestand, is bij iedereen anders...
ik ging ook een paar uur na de bevalling al de trap af, maar dat ligt echt aan hoe je je voelt hoor! ik deed de eerste ochtend (was in de avond bevallen om 19.33) zelfr de deur open voor de kraamverzorgster en zei dat ik al ontbeten had en gedoucht. Je had dat hoofd moeten zien whahaha! Toen ik na 3 dagen mijn dochter van 12 kilo weer eens optilde zei ze ook meteen niet meer doen! daar kan je echt een baarmoederverzakking van krijgen! tja, ik had haar al zo lang niet opgetild voor mijn gevoel... maar doe het lekker rustig aan, laat die visite boven komen! ik ben na mijn bevalling veeel te snel weer dingen gaan doen en het dagelijks leven weer veel te snel opgepakt en daar moet ik nu voor boeten want nu is mijn lijf heel snel op.... dus echt, geniet van je kraamtijd in alle rust!
als je rustig aan doet mag je best naar boven en naar beneden hoor, en wat de anderen zeggen: je lichaam geeft vanzelf aan wanneer het te veel wordt. zo lang je maar niet zoals normaal de trappen of en af blijft lopen, je hebt immers wel een topprestatie gedaan!
mag dat niet??? Ik liep de dag dat ik was bevallen al de trap op en af. En nog steeds. Wel rustig aan doen idd.