Trap lopen na de bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by Noatje, Oct 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Vraag voor alle "ervaren" mama's ;)

Wij wonen bij mijn schoonouders in en slapen op de zolder verdieping, daar hebben wij onze en de babykamer...

Nu zei mijn schoonmoeder dat ik de dagen na de bevalling op hun kamer kon slapen dan verhuizen zij tijdelijk naar zolder.... zodat ik niet elke keer een trap af moet als ik naar het toilet moet... of met kindje de trap af moet...

Maar liefst blijf ik op mijn eigen plekje!

Daarom de vraag was trap lopen moeilijk na de bevalling (met zonder knip) /keizersnede... (mijn kleintje ligt ook nog in stuit)

2. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Zelf heb ik tijdens de bevalling een knipje gekregen. De volgende dag mocht ik naar huis en kon ik zonder problemen de trappen op en af. Wij slapen op de tweede etage en de kinderkamer en badkamer (+toilet) zitten op de eerste. Ik heb er geen hinder van ondervonden.
    Maar het is voor iedereen anders.

Waarom laat je het niet op zijn beloop. Als het niet gaat, kan je toch altijd het aanbod nog aannemen?

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    niet helemaal want er moet wat dingen verhuist worden als ik beneden ga liggen ;)

4. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik ben de 1e week amper beneden geweest, heb dus ook geen trappen hoeven lopen...
    Kon het wel maar ging behoorlijk langzaam. ;)

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Ik kon en mocht de eerste dagen niet traplopen. Lag dus op bed en ik werd eruit getild en op de po gezet of onder de douche gezet.....mja, mijn bekken lagen in puin...dus ik zou als ik jou was ff kijken hoe het gaat met je bevalling.

6. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    Bij mij was traplopen juist veel minder pijnlijk als toen ik met mijn dikke zware buik liep ;)
    ik ben wel naar boven en onder ingescheurd geweest , maar ik moet zeggen dat zitten met hechtingen meer pijn doet dan traplopen :oops:
    aangezien ik boven in de douche mijn plasje moest doen liep ik ook zo'n 10x op een dag de trap op en af ;)
    grtz Ramona

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Ik had een flinke knip maar ik liep 4 uur na de bevalling toch echt de trap op, ik moest toch mn huis binnen komen ;)
    Maargoed, ik ben misschien geen goed voorbeeld, 2 dagen later zat ik alweer op de fiets, en 3 dagen later op mn paard.

8. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik woon 3 hoog zonder lift. Om in huis te komen, moet ik wel traplopen.
    Ik denk niet dat het een probleem is?

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik heb een keizersnede gehad maar ik vond het geen pretje om de trap op te lopen, met kindje ging het de eerste 2 weken al helemaal niet.

Als het niet hoefde ging ik niet ;)

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,337
    36,198
    113
    Ik heb een kz gehad en heb de trap de 1e 2 weken zo veel mogelijk vermijd, vooral met mijn kindje kon ik de eerste 2 weken de trap niet op of af.

11. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb geluk gehad want ondanks dat ik een keizersnede heb gehad had ik eigenlijk geen probleem met trappenlopen. Niet dat ik het overdreef door de trap de hele tijd op en af te sprinten maar het ging erg goed. De eerste week vond ik het wel eng om met de kleine trap te lopen, dus dat heb ik niet veel gedaan.

12. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    met een flinke knip ,kon ik heel goed trap lopen.

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik was wel gehecht, haarscheurtjes rondom. Was echt blij met een toilet op mn eigen verdieping.

Ging op een gegeven moment een keer naar beneden, toen kon mn man me opvangen, ging van mn stokkie.

14. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik had ca 8 hechtingen, maar heb geen problemen gehad met traplopen. Een paar uur na de bevalling zat ik lekker beneden te eten (hou niet zo van eten op bed, al dat gekruimel, brrrrr). En ook met visite en zo, kwam ik gewoon naar beneden toe.
    Ik zou het maar even afwachten, het is wel een fijn idee dat je schoonouders hun kamer willen afstaan voor het geval het toch niet zo lekker loopt allemaal.

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik had een flinke knip, maar kon wel gewoon traplopen hoor. Dat ging beter dan zitten. Maar ik kan me voorstellen dat je, mocht je een keizersnede krijgen, moeilijk traploopt.

Maar goed, als je een keizersnede moet lig je toch nog een aantal dagen in het ziekenhuis, dus dan is er voor hen toch nog genoeg tijd om dingen te verhuizen?

16. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    had ook grote knip... maar een trap was geen probleem....

Denk dat het ook wel verschillend is per persoon

17. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Denk dat het met keizersnede minste probleem is, na 5 dagen liggen doet de won minder pijn (ben al een keer geopereerd toen ik 15 was, had baarmoeder onsteking toen kon ik 3 dagen later al goed traplopen)

18. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik heb 2 nachtjes in het ziekenhuis doorgebracht na mijn bevalling. Ik had ook een behoorlijke knip. Ik kon wel goed traplopen; ben geheel zelfstandig 3 hoog naar boven gelopen. Weliswaar met mensen en een stoel erbij, mocht er iets fout gaan ;) Gewoon lekker op je dooie gemak naar boven lopen, dan lukt het heus wel.

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben ook alweer gelijk de trap opgelopen, en ik ben ingeknipt. Denk dat het echt wel mogelijk is om gewoon op zolder te blijven slapen hoor!

20. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik had 1 hechting en de kraamzorg zei ook dat ik geen trap mocht lopen als het niet nodig was, dat ik maar moest plassen i/d douche.

Mooi niet gedaan, heb gewoon vrolijk trap gelopen hoor! Als je rustig aan doet heb je nergens last van alleen je bent onder of bovenaan de trap wel helemaal gesloopt. Het is heel inspannend.

Doe wat jij denkt dat goed is. Als je fit genoeg bent moet je het gewoon doen net zoals mij.

Kan je het niet opbrengen, vraag je gewoon of ze je alsnog willen verhuizen naar de beneden verdieping! Het is zo gedaan hoor als iedereen je een handje helpt!

Succes

Share This Page