Trap lopen na de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Noatje, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik denk dat dat ook voor iedereen verschillend is, ik had echt helemaal nergens last van als ik boven of onder aan kwam.

2. Marscha

Marscha Niet meer actief

Echt? oohh ik was helemaal gesloopt joh!

Maar idd das voor ieder verschillend, gewoon kijken wat je aankan en hoe je je voelt. Dat weet je zelf alleen maar na de bevalling.

3. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Ik heb na beide bevallingen ook trap gelopen (1ste bevalling met een knip en 2de met een totaal ruptuur). Gelukkig had ik nergens last van, maar het werd mij beide keren wel afgeraden en moest het zo min mogelijk doen. Dit vanwege evt. verzakkingen van je organen, gezien je bekkenbodemspieren verslapt zijn en je er geen controle over hebt de eerste dagen. En met de totaal ruptuur, waren al mijn spieren en pezen gescheurd, dus die moesten eerst nog helen.
    Dus mijn advies, beperk het naar zo min mogelijk! Maar bovenal luister naar je lichaam, dan weet je het snel genoeg of je het wel of niet moet doen... Succes!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had na de bevalling weinig last (ook geen knip gehad of uitgescheurd), maar ik kreeg toch heel duidelijk het advies niet teveel de trap op en af te gaan. Eva was best zwaar en er heeft daardoor en door een 'verkeerde' ligging veel druk op mijn bekken gestaan. Daar kan je veel last van krijgen als je teveel traploopt, ook al merk je het in eerste instantie niet. Ik weet niet hoe het zit bij een keizersnede, maar als je een stuitbevalling gaat doen zou ik wel naar beneden verhuizen, dat is ook best een aanslag op je bekken volgens mij.

Ik heb weinig last van mijn bekken gehad na de bevalling, maar ik heb ook niet veel trapgelopen na de bevalling en als ik het deed, wel voorzichtig. Ook al had ik nergens last van. Soms kan je beter naar de experts luisteren dan naar je eigen lichaam ;).

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dit kwam trouwens niet door de hechtingen, meer denk ik door mn aardbeien. En ik voelde me alsof er een heel scania wagenpark over me heen was gereden.

Deel Deze Pagina